ဘာေၾကာင့္ မ်ားမ်ားစားမိတာလဲ

 

    ကုန္လြန္ခဲ့ၿပီးတဲ့ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာအတြင္းမွာ အစားအေသာက္ ထုတ္လုပ္သူေတြက လူေတြ ရဲ႕ ဆားနဲ႔သၾကားအရသာ အေပၚစြဲလမ္းၿပီး တင္းတိမ္ ႏိုင္စြမ္းမရွိတဲ့ အားနည္းခ်က္ကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႕ရဲ႕ ထုတ္ကုန္ အစား အေသာက္ေတြမွာ သင္ကိုယ္တိုင္စားသံုးဖို႔ မစဥ္းစားမိတဲ့ သၾကားနဲ႔ဆားပမဏေတြကို ထည့္သြင္း ထုတ္လုပ္ၾကပါေတာ့တယ္။ ဒီအစားအေသာက္ ေတြကို သင္စားသုံးလိုက္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ သင့္ ရဲ႕ လွ်ာေပၚက အရသာခံဘုေလးေတြ အေပၚ သက္ ေရာက္မႈရွိၿပီး အခ်ဳိနဲ႔အငန္အရသာ ပါ၀င္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ားကို အာသာငမ္းငမ္း စားခ်င္စိတ္ ေတြ ျဖစ္ေပၚလာေစပါတယ္။ သင္အာသီသ ရွိေန တဲ့ အဆိုပါအရသာမ်ားကို အရသာခံအာ႐ံုမ်ားက မခံစားမိေသးသ၍  အာသာ မေျပဘဲ အစားအ ေသာက္တစ္မ်ဳိးမ်ဳိး စားခ်င္စိတ္ရွိေနၿပီး ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးအေနနဲ႔ အစားအလြန္အကၽြံစားတဲ့ အေလ့အက်င့္ ျဖစ္ေပၚလာပါေတာ့တယ္။

အေၾကာင္းအရင္း
    အခ်ဳိနဲ႔အငန္ အရသာမ်ားကို စားသံုး လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဦးေႏွာက္ဆီသို႔ အေရးပါတဲ့ သတင္းမ်ား ေပးပို႔ၿပီးသား ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဥပမာ အားျဖင့္ ခ်ဳိတဲ့အစားအေသာက္မ်ား စားသံုးလိုက္ ခ်ိန္မွာ  အခ်ဳိအရသာကို အာ႐ံုခံတဲ့ အစိတ္အပိုင္း
ေလး ႏိုးၾကားလာၿပီး အခ်ဳိနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ အဟာရဓာတ္မ်ားကို စတင္ၿပီးေခ်ဖ်က္ဖို႔  ဦးေႏွာက္ကို သတင္းေပးပို႔လိုက္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အာဟာရမွ်ေခ်ကို ထိန္းထားႏိုင္ဖို႔ အငန္ဓာတ္လိုအပ္ေၾကာင္း ဦးေႏွာက္က တြက္
ခ်က္ၿပီး လႈ႔ံေဆာ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ပါေတာ့တယ္။ ဒီ အခ်က္က ဘာေၾကာင့္ အခ်ဳိရည္နဲ႔ အာလူးေၾကာ္ အလိုက္ဖက္ဆံုးျဖစ္ေနရသလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းရဲ႕ အေျဖလည္းျဖစ္ပါတယ္။
    သင္ အစားအေသာက္ကို အမ်ားႀကီး စားလိုက္တယ္ဆိုတာက ဗိုက္ဆာလို႔ မဟုတ္ဘဲ သင့္ ဦးေႏွာက္ဆီက ျပည့္၀တင္းတိမ္သြားၿပီဆိုတဲ့ အခ်က္ျပမႈ မရေသးလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
    အသင့္စား အစားအေသာက္မ်ားကို စားသံုးျခင္းက သင့္ကို အရသာခံ စီးေဆာ ေပၚကို ေရာက္ သြားေစတယ္လို႔ ျမင္ေယာင္ၾကည့္လိုက္ပါ။ အခ်ဳိ မ်ားတဲ့ အစားအေသာက္တစ္မ်ဳိးကို သင္စားၿပီး ေနာက္ ခ်က္ခ်င္းလိုလိုပဲ အာသာမေျပတဲ့ ခံစားခ်က္မ်ဳိး ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။ အငန္အရသာပါတဲ့ အစား အစာတစ္မ်ဳိးမ်ဳိး ျဖည့္စြက္စားသံုးလိုက္တဲ့အခါမွ ျပည့္စံုသြားတဲ့ ခံစားခ်က္မ်ဳိး သင္ကိုယ္တိုင္လည္း ၾကံဳဖူးမွာပါ။ ဒါ့အျပင္ အခ်ဳိဓာတ္က ဆာေလာင္မႈကို အာ႐ံုခံမိေစတာေၾကာင့္ အစားစားလိုစိတ္ကို လည္း ႏိႈးဆြေပးျပန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳိစားလိုက္ ၊ အငန္စားလိုက္ ၊ ဗိုက္ဆာလာလိုက္ နဲ႔ သင့္ရဲ႕ အရသာခံ စီးေဆာႀကီး က စတင္ၿပီး အလုပ္လုပ္ကာ အာသာမေျပႏိုင္ေတာ့ဘဲ အစားအေသာက္ အလြန္အကၽြံစားတဲ့ အက်င့္ဆိုးၾကီး စတင္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။
    အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြအရ  ပမာဏ ျမင့္မားတဲ့ အခ်ဳိဓာတ္နဲ႔ အငန္ဓာတ္ စားသံုးမႈ ဟာ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ အာ႐ံုခံအစိတ္အပိုင္းေတြအေပၚ သက္ေရာက္မႈရွိတာကို ေတြ႔ႏိုင္ၿပီး ေဆး၀ါးတစ္မ်ဳိး မ်ိဳးကိုစြဲသလိုပဲ အခ်ဳိနဲ႔အငန္အရသာကို စြဲေစႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ဳိးအေနနဲ႔ အာသာမေျပႏိုင္ေတာ့ဘဲ  အစားအလြန္အကၽြံ စား သံုးတဲ့အဆင့္ကို ေရာက္ရွိသြားေစႏိုင္ပါတယ္။

အလြန္အကၽြံ အစားစားလိုစိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔
    အကယ္၍သင္ဟာ အသင့္ျပဳလုပ္ၿပီး အစားအေသာက္မ်ား၊ အျမန္စားအစားအစာမ်ားကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေနၿပီး မၾကာမၾကာလည္း ပမာဏ အေတာ္မ်ားမ်ား စားေသာက္ေလ့ရွိသူတစ္ဦးဆိုပါ စို႔။ သင့္အတြက္ အဆိုပါ အစားအေသာက္မ်ားကို
ေရွာင္ၿပီး ပံုမွန္ခ်က္ျပဳတ္ ေၾကာ္ေလွာ္ထားတဲ့ အစားအသာက္မ်ားကို ေျပာင္းလဲစားေသာက္ဖို႔ ဆိုတာ ႀကီးမားတဲ့ စိန္ေခၚမႈႀကီးျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ အဆိုးဆံုးက အာသာမေျပႏိုင္ျခင္းပါ။ ဒါေပမဲ့ ရက္ အနည္းငယ္အတြင္းမွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ားမွာ သင္ႏွစ္သက္စြာ တ၀ႀကီး စားခဲ့တဲ့ အသင့္၊ အျမန္စား အစားအေသာက္ ေတြထက္ အန႔ံ၊ အရသာ ပိုမိုစံုလင္တယ္ဆိုတာကို သိလာပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ထပ္ တစ္ခ်က္ကေတာ့ ပမာဏ အနည္းငယ္ေလာက္ စား႐ံုနဲ႔ သင့္ကိုျပည့္၀ တင္းတိမ္ေစတာကိုလည္း သိလာရမွာပါ။ သင့္ရဲ႕ အလြန္အကၽြံ အစားစားလိုစိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့အခါ ေအာက္မွာေဖာ္ျပထားတဲ့ အဆင့္ေတြကို တစ္ဆင့္ခ်င္း ေအာင္ျမင္ေအာင္ ျဖတ္သန္းသြားဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါ တယ္။

အသင့္၊ အျမန္စား အစားအေသာက္ေတြကို ျဖတ္လိုက္ပါ
    ေန႔လည္စာ စားတဲ့အခ်ိန္မွာ  အသင့္၊ အျမန္ စား အစားအစာမ်ား၊ အခ်ဳိရည္မ်ားနဲ႔ တြဲဖက္ စားသံုးျခင္းမ်ဳိးကို ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္ပါ။ ႐ိုး႐ိုးေရ နဲ႔ အခ်ဳိမပါတဲ့ လက္ဖက္ရည္(ေရေႏြးၾကမ္း)ကို အစားထုိးေသာက္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ Diet Coke တစ္
မ်ဳိးမ်ဳိးကို ေသာက္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ျဖတ္လိုက္ ပါ။ အဆိုပါေဖ်ာ္ရည္ထဲမွာပါေနတဲ့ အခ်ဳိဓာတ္က သင့္ဦးေႏွာက္ကို လႈံ႔ေဆာ္မႈျဖစ္ေစၿပီး အစားမ်ား မ်ား စားလိုစိတ္ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ အဓိက အေရး ႀကီးတဲ့အခ်က္ကေတာ့ ေန႔လည္စာကို စားျဖစ္ေအာင္စားပါ။

ညေနစာကို သင္ကိုယ္တိုင္ခ်က္ျပဳတ္ပါ
    သင့္ရဲ႕ အလြန္အကၽြံအစားစားလိုစိတ္နဲ႔ အာသာမေျပႏိုင္ျခင္းတို႔က တစ္ေနကုန္ပင္ပန္းေနလို႔ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ညေနစာကို အသင့္စားေခါက္ဆြဲေျခာက္တစ္ထုပ္ ျပဳတ္စားလိုက္ျခင္း ကေနလည္း စတင္သြားႏိုင္ပါတယ္။ အသင့္ စားႏိုင္ဖို႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အစားအေသာက္မ်ားမွာ သင့္ခႏၶာကိုယ္က ဘယ္ေတာ့မွ မလိုအပ္တဲ့ သၾကား၊ ဆား၊ အရသာတုမ်ားနဲ႔ ဓာတုပစၥည္းမ်ား ပမာဏ မ်ား ျပားစြာ ပါ၀င္ပါတယ္။ သင့္ရဲ႕ညေနစာကို ကိုယ္တိုင္ ခ်က္ျပဳတ္ျခင္းက အခ်ိန္ပို ကုန္ေစတယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါက သင့္ရဲ႕ အစားစားလိုစိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔နဲ႔ က်န္းမာေရးနဲ႔ မညီညြတ္တဲ့ အစား အေသာက္မ်ား စားမိေနျခင္း အေလ့အက်င့္ကို ကန္႔သတ္ဖို႔ လွမ္းရမယ့္ ဒုတိယေျခလွမ္း ျဖစ္ပါ
တယ္။ အရြက္သုပ္တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ပ႐ိုတိန္းအတြက္ ခ်က္ျပဳတ္ရလြယ္တဲ့ အသားဟင္းတစ္မ်ဳိးဆိုလည္း လံုေလာက္ပါတယ္။

အမည္းေရာင္ ေခ်ာကလက္ကို ေဆာင္ထားပါ
    ေသခ်ာတာကေတာ့ ႐ိုးရွင္းတဲ့ ေန႔လည္စာနဲ႔ ညစာက သင့္ကို အာသာေျပေစမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ပထမရက္ေတြမွာ သင့္ရဲ႕ အရသာခံ အာ႐ံုက မွတ္မိေနတဲ့ အာလူးေၾကာ္ထုပ္ေတြ၊ အခ်ဳိရည္ဘူးေတြ၊ ဟမ္ဘာဂါေတြ၊ ေခါက္ဆြဲေျခာက္ေတြရဲ႕ အရသာကို သင္ျပင္းျပင္းျပျပ တမ္းတေနမွာ အေသအခ်ာ ပါပဲ။ ဘာစားစား မတင္းတိမ္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အျဖစ္ကို ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းရမွာပါ။ ဒီျပႆနာကို လြယ္လြယ္ေျဖရွင္းႏိုင္ပါတယ္။ ဒိန္းမတ္ႏိုင္ငံက University of Copenhagen မွ သုေတ သီေတြက ေခ်ာကလက္အမည္းေရာင္ရဲ႕ ခါးသက္သက္နဲ႔ ခ်ဳိ တဲ့အရသာဟာ အခ်ဳိနဲ႔အငန္ စားလိုစိတ္အား ေျပေပ်ာက္ေစတာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။ တစ္နည္းဆိုရရင္ သင့္ကို အာသာေျပေစႏိုင္ပါတယ္။  

ဆားနဲ႔သၾကားကို ကိုယ္တိုင္ထည့္ပါ
    သင္စားမယ့္ အစားအစာေတြထဲမွာ ဆား (သို႔မဟုတ္) သၾကားကို ကိုယ္တိုင္ထည့္ပါ။ ေသခ်ာ ပါတယ္။ သင္ကိုယ္တိုင္ထည့္မယ့္ ဆား(သို႔မဟုတ္) သၾကားပမာဏဟာ စက္႐ံုေတြ၊ စားေသာက္ဆိုင္ ေတြက အသံုးျပဳလိုက္တဲ့ ပမာဏ ထက္ေတာ့ နည္းႏိုင္ပါတယ္။ သင့္ဦးေႏွာက္နဲ႔ အရသာခံ အာ႐ံုကို လွည့္စားႏိုင္မယ့္ ေနာက္ထက္ လွည့္ကြက္တစ္ခု လည္း ရွိပါေသးတယ္။ သင္ပထမဆံုးစားမယ့္ အစားအစာရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္မွာ ဆား(သို႔မဟုတ္) သၾကား အနည္းငယ္ ကို ျဖဴးထားလိုက္ပါ။ ဆား(သို႔မဟုတ္) သၾကား ရဲ႕ ခပ္ျပင္းျပင္း အရသာကို လွ်ာေပၚမွာရွိတဲ့ အရသာခံဖုေလးက တစ္ဆင့္ ဦးေႏွာက္က သိသြားၿပီး သင္လိုအပ္တဲ့ အရသာကို ရသြားၿပီဆိုတဲ့ အခ်က္ျပမႈကို ျဖစ္ေပၚလာေစပါလိမ့္မယ္။ တစ္ နည္းအားျဖင့္ေတာ့ အစားအစာေတြကို အမ်ားႀကီး စားခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚမလာေတာ့ဘဲ  သင့္ကို တင္းတိမ္အာသာေျပသြားေစပါလိမ့္မယ္။

က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့သေရစာမ်ားနဲ႔ အစားထုိးပါ
    ေနာက္တစ္ဆင့္ကေတာ့ သင္စားေနၾက အ သင့္၊ အျမန္စား သေရစာမုန္႔မ်ားေနရာမွာ က်န္းမာ ေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ားနဲ႔ အစား ထိုးသြားဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ဳိပါ၀င္မႈမ်ားတဲ့ သၾကား လံုးစားမယ့္အစား လိေမၼာ္သီးတစ္လံုး စားေပးတာ မ်ဳိး စတဲ့ အစားထိုးေရြးခ်ယ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ပါ တယ္။ ဆားရဲ႕ အရသာအတြက္ကိုေရာ ဘယ္လို အစားထိုးေပးႏိုင္ပါသလဲ။ ေျမပဲ ေထာပတ္ အနည္း ငယ္ကို အားကိုးႏိုင္ပါတယ္လို႔ အာဟာရေဗဒ ပညာရွင္ေတြက ဆိုပါတယ္။
    ေနာက္ထပ္သင္ေရြးခ်ယ္လို႔ရမယ့္ သေရစာ ေတြက ဒိန္ခ်ဥ္၊ အုတ္ဂ်ံဳ၊ သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္မ်ား၊ အေစ့အဆန္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ အစားအစာေတြ က သင့္ရဲ႕က်န္းမာေရးကိုလည္း အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္သလို ဗိုက္လည္းျပည့္ေစႏိုင္တာေၾကာင့္ အစားစားလိုစိတ္ကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးသားျဖစ္ ေစႏိုင္ပါတယ္။
Ref;Reader’s Diges