က်န္းမာေရးအတြက္ ငွက္ေပ်ာသီးရဲ႕ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္

ငွက္ေပ်ာသီးရဲ႕ ႏူးညံ့ၿပီးခ်ဳိေမႊးတဲ့ အရသာေၾကာင့္ ကေလးလူႀကီးမေရြး ႏွစ္သက္စြာစားသံုးလိုၾကပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီးက ေသြး တြင္းသၾကားဓာတ္ကို ထိန္းညိႇေပးၿပီး ပါ၀င္တဲ့အမွ်င္ဓာတ္က ခႏၶာကိုယ္အတြင္းပိုင္းက အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေတြ သဘာ၀အတိုင္း က်န္းမာ ေနေစဖို႔ ေထာက္ကူေပးႏိုင္ပါတယ္။ အျခားသီးႏွံမ်ားနဲ႔မတူပဲ သဘာ၀အခြံပါရွိၿပီး သယ္ေဆာင္ထုပ္ပိုးရလြယ္ကူကာ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး စိုက္ပ်ဳိးရရွိႏိုင္တဲ့ ငွက္ေပ်ာသီးမွာသိေသာ္လည္း သတိမမူမိတဲ့ အဖိုးထိုက္အဟာရတန္ဖိုးမ်ားစြာ ပါ၀င္ပါတယ္သင့္ရဲ႕အနီးနားပတ္၀န္းက်င္မွာ အလြယ္တကူရရွိႏိုင္ၿပီး သင္ကိုယ္တိုင္ လည္း ႏွစ္သက္မယ္လို႔ယံုၾကည္တဲ့ ငွက္ေပ်ာသီးရဲ႕ အက်ဳိးျပဳအဟာရမ်ားက သင့္ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ ကို ဘယ္လိုအက်ဳိးျပဳႏိုင္သလဲဆိုတဲ့ အခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစျခင္း
ေျဖးေျဖးနဲ႔မွန္မွန္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းလိုသူမ်ားအတြက္ အႏၱရာယ္ကင္းၿပီး အလြယ္တကူရရွိနိုင္တဲ့ အေကာင္းဆံုးနည္း ကေတာ့ သင္ရဲ႕တစ္ေန႔တာ အစားအစာစာရင္းထဲမွာ ငွက္ေပ်ာသီးကို ထည့္သြင္းလိုက္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နံနက္စာမစားခင္ ငွက္ေပ်ာသီး တစ္လံုးမွႏွစ္လံုးခန္႔စားသံုးၿပီး သဘာ၀ေရေအးကို ေသာက္ေပးပါ။ ငွက္ေပ်ာသီးမွာပါ၀င္တဲ့ အင္ဇိုင္းေတြက ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဇီ၀ကမၼျဖစ္စဥ္ ေတြကို တိုးျမႇင့္ေပးၿပီး ႂကြယ္၀စြာပါ၀င္တဲ့ အမွ်င္ဓာတ္က ဆာေလာင္မႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါတယ္။

ေက်ာက္ကပ္ကို ကာကြယ္ျခင္း

ေက်ာက္ကပ္နဲ့ ပတ္သတ္တဲ့ေရာဂါမ်ား ျဖစ္ရပြားျခင္းအၾကာင္းရင္းကို ဆန္းစစ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း၊ အ၀လြန္ျခင္း၊ အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေစတဲ့ ဓာတုပစၥည္းမ်ားနဲ႔ ထိေတြ႕မႈ မ်ားျခင္း၊ ေသြးတိုးေရာဂါစတာေတြနဲ႔ စပ္ဆက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိခဲ့ပါ တယ္။ သုေတသီေတြက ေလ့လာမႈေတြ Dietary Fiber နဲ႔ ေက်ာက္ကပ္ကို ကာကြယ္ႏိုင္ေၾကာင္းေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး ငွက္ေပ်ာသီး က Dietary Fiber ရရွိႏိုင္တဲ့ သီးႏွံရင္းျမစ္ျဖစ္တယ္လို ့ International Journal of Cancerမွာ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။

 

အစာေခ်စနစ္ကို ေကာင္းမြန္ေစျခင္း

ငွက္ေပ်ာသီးကုိ မၾကာခဏစားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္က အျခားစားသံုးလိုက္တဲ့ အစားအစာမ်ားဆီက ကယ္လ္ဆီယမ္စုပ္ယူႏိုင္စြမ္းကိုျမႇင့္တင္ေပးပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီးမွာပါ၀င္ တဲ့ ျဒပ္ေပါင္းတစ္မ်ဳိးက အူထဲမွာရွိတဲ့ Probiotic လို႔ေခၚတဲ့အက်ဳိးျပဳ ဘက္တီးရီးယားတစ္မ်ဳိးကို အဟာရျဖည့္တင္းေပးပါတယ္။ ဒီဘက္တီးရီးယားေတြက ဗီတာမင္နဲ႔ အစာေခ်အင္ဇိုင္းေတြကို ထုတ္ လုပ္ေပးၿပီး ခႏၶာကိုယ္က အဟာရစုပ္ယူႏိုင္စြမ္းကို အားျဖည့္ေပးကာ အျခားမိုက္ခ႐ို ပိုးမႊားေတြရဲ႕ရန္က ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငွက္ေပ်ာသီး မၾကာခဏစားေပးျခင္းက အူနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ ကင္ဆာျဖစ္ပြားႏိုင္ေခ်ကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးနိုင္ပါတယ္။

အစာအိမ္အနာေပါက္ျခင္းကို တာဆီးေပးျခင္း

ငွက္ေပ်ာသီးရဲ႕ အခ်ဥ္ေပါက္ျခင္းကို ဟန္႔တားႏိုင္တဲ့ အစြမ္းသတၱိေၾကာင့္ အက္ဆစ္ဓာတ္မ်ားလို႔ အစာအိမ္အနာေပါက္ျခင္းကို သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီးမွာ ပါ၀င္တဲ့သဘာ၀ ဓာတ္ပစၥည္းေတြက အစာအိမ္နံရံကို ပိုမုိထူထဲလာေစၿပီး အစာအိမ္ကို အနာ ျဖစ္ေစမယ့္ ဘက္တီးရီယားမ်ားနဲ႔ အက္ဆစ္ဓာတ္မ်ားရဲ႕ရန္မွ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီးနဲ႔ ႏြားႏို႔ေရာေႏွာၿပီး ေသာက္သံုးေပးျခင္းက အစာအိမ္ထဲက အက္ဆစ္ထုတ္လုပ္မႈကို တားဆီးေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစာအိမ္အခ်ဥ္ေပါက္ၿပီး ဗိုက္နာေနမယ္ဆိုရင္ ငွက္ေပ်ာသီးစားေပးျခင္းက ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးမရွိဘဲ သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။

ႏွလံုးကို က်န္းမာေစႏိုင္ျခင္း

ႏွလံုးရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြ ေကာင္းမြန္စြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔နဲ႔ ေသြးဖိအား ပုံမွန္လည္ပတ္ေနေစဖို႔အတြက္ ငွက္ေပ်ာသီးကို ပံုမွန္စားသံုးေပးသင့္ပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီးမွာ ျမင့္မားစြာပါ၀င္တဲ့ ပိုတတ္ဆီယမ္နဲ႔ အျခားသတၱဳဓာတ္ေတြက သင့္ရဲ႕ႏွလံုးေသြးေၾကာေတြ ကို ကာကြယ္ေပးၿပီး ေသြးေၾကာနံရံေတြမွာ အဆီေတြစုပံုလာျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္တတ္တဲ့ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါကို မျဖစ္ေအာင္ တား ဆီးေပးႏိုင္စြမ္းရိွပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီး ပံုမွန္စားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ ႏွလံုးေလ႐ိုက္ျခင္းနဲ႔ ေလျဖတ္ျခင္းစတဲ့ေရာဂါေတြကို ႀကိဳတင္ကာ ကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အားကစား သမားေတြ ျပင္းထန္တဲ့ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈအၿပီး ႂကြက္သားေတြ နာက်င္ကိုက္ခဲျခင္း၊ ႂကြက္ တတ္ျခင္းေတြမျဖစ္ေအာင္ ငွက္ေပ်ာသီး စားေပးႏိုင္ပါတယ္။ 

ဗီတာမင္ဓာတ္ကို ျဖည့္တင္းေပးႏုိင္ျခင္း

ဗီတာမင္ B-6ကို မ်ားေသာအားျဖင့္ အသားငါးနဲ႔ ႏုိ႔ထြက္ပစၥည္းေတြမွာသာ ေတြ႔ရေလ့ရွိပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီး တစ္လံုးမွာ ပါ၀င္တဲ့ ဗီတာမင္ B-6 ပမာဏက သင့္ခႏၶာကိုယ္အတြက္ တစ္ေန႔တာ လိုအပ္တဲ့ပမာဏရဲ႕ ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ရွိပါတယ္။ ဒါက အံ့ၾသ ဖြယ္ရာ ပမာဏျဖစ္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ B-6 က ဆဲလ္အသစ္ေတြႀကီးထြားဖို႔ အေရးႀကီးတဲ့ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ ဗီတာမင္တစ္ မ်ဳိး ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါ့အျပင္ အဆစ္အျမစ္ေယာင္ယမ္းေရာဂါ၊ ဆီးခ်ဳိေရာဂါေတြကို တားဆီးေပးႏိုင္ၿပီး အာ႐ုံေၾကာအဖြဲ႕အစည္းကို သန္မာေစႏိုင္ပါ တယ္။ ဒီအစြမ္းထက္လွတဲ့ ဗီတာမင္ဓာတ္ကို ငွက္ေပ်ာသီးတစ္လံုး စားေပး႐ံုနဲ႔ ရရွိႏိုင္ပါၿပီ။

ဒါတင္မကေသးပါဘူး။ ငွက္ေပ်ာသီးမွာ ပါ၀င္တဲ့ျမင့္မားတဲ့ Potassium ပမာဏက အာ႐ံုေၾကာစနစ္ကို လန္းဆန္းေစႏိုင္ၿပီး အျမင္အာ႐ံုကို တိုးတတ္ေစကာ Maganisium က အ႐ိုးေတြကိုသန္မာေစ ပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီး စားသံုးေပးျခင္းက ပူျပင္းတဲ့ရာသီမွာ ခႏၶာကိုယ္အပူခ်ိန္ကို က်ဆင္းေစႏိုင္တဲ့အျပင္ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ေတြမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ မူးေ၀ေအာ့အန္ျခင္းကိုလည္း သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ ေစ်း၀ယ္ရန္စာရင္းထဲမွာ ငွက္ေပ်ာသီးကို ယေန႔မွစတင္ၿပီး ထည့္သြင္းဖို႔ အၾကံျပဳလိုက္ရပါတယ္။

Ref:By Heidi Almond