လွပႏုပ်ဳိတဲ့ အသားအေရအတြက္ Menu

က်ားမ ႀကီးငယ္မေရြး လူတိုင္းနီးပါးဟာ သန္႔စင္ၾကည္လင္ၿပီး ရွိရင္းအသက္ထက္ ႏုပ်ဳိသေယာင္ထင္ရတဲ့ အသားအေရကို ပိုင္ဆိုင္လိုတဲ့ ဆႏၵရွိၾကမွာပါ။ မ်က္ႏွာနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အလွအပဆိုင္ရာပစၥည္း အနည္းဆံုးတစ္မ်ဳိးေတာ့ လူတိုင္းမွာ ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ သင္ေန႔စဥ္စားသံုးေနတဲ့ အစားအစာ အသီးအႏွံမ်ားမွာေရာ သင့္အသားအေရရဲ႕ က်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျပဳႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ေတြ ရွိေနႏိုင္ပါသလား။ သင့္အသားအေရကို လွပႏုပ်ဳိေစၿပီး သန္႔စင္ၾကည္လင္ေစကာ အိုမင္းျခင္းကို တားဆီးေပးႏိုင္မယ့္ အစားအစာမ်ားကို ေဖာ္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။ အလုပ္မ႐ႈပ္၊ အခ်ိန္မကုန္ဘဲ သင့္ရဲ႕ေန႔စဥ္မီႏူးမွာ ပါ၀င္ေလ့ရွိတဲ့ အစားအစာမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

ေထာပတ္သီး

ဗီတာမင္ B နဲ႔ Niacin (B3) ပါ၀င္မႈ ျမင့္မားတဲ့ ေထာပတ္သီးကို Skin Care မ်ားမွာထည့္သြင္းအသံုးျပဳေလ့ရွိတာကို သင္သတိထားမိ မွာပါ။ ဒီဗီတာမင္ေတြရဲ႕ အာနိသင္က အသားအေရကို ေခ်ာေမြ႔ေစၿပီး က်န္းမာေစႏိုင္ပါတယ္။ နီရဲၿပီး ပြေယာင္းေယာင္းျဖစ္ေနတဲ့ အသား အေရေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုး ေဆးဖက္၀င္အသီးလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ေထာပတ္သီးရဲ႕ အသားအေရအတြက္ အစြမ္းထက္တဲ့ အက်ဳိး အာနိသင္ကို စားသံုးျခင္းမွရရွိႏိုင္သလို အေရျပားေပၚတိုက္႐ိုက္ လိမ္းက်ံျခင္းမွလည္း ရရွိႏိုင္ပါတယ္။

အာလူး

လက္ရွိေခတ္စားေနတဲ့ ေျပာင္ေျပာင္လက္လက္ တင္းတင္းရင္းရင္း အသားအေရမ်ဳိးကို မ်က္စိက်ေနပါသလား။ က်န္းမာၿပီး ၀င္းလက္စိုေျပတဲ့ အသားအေရကိုရရွိဖို႔ သင့္ခႏၶာကိုယ္က Copper ဓာတ္ အလံုအေလာက္ရရွိထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ Zinc နဲ႔ ဗီတာမင္ C ကိုပါ ျဖည့္တင္းလိုက္ရင္ေတာ့ ႏုပ်ဳိၿပီးလင္းလက္တဲ့ အသားအေရပိုင္ရွင္ျဖစ္လာမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ေန႔စဥ္ပံုမွန္ လိမ္းေနက် Skin Care ေတြအျပင္ သင္ေနာက္ထပ္ အားကိုးႏိုင္မယ့္ အစားအစာ တစ္ခုရွိေနပါေသးတယ္။ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီလံုးလံုး အလြယ္တကူ ရရွိႏိုင္တဲ့ အာလူးျဖစ္ပါတယ္။ မီးဖုတ္ (သို႔မဟုတ္) ျပဳတ္ထားတဲ့ အာလူးက က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္ၿပီး အလွအပအတြက္သင့္ေတာ္တဲ့ အစားအစာျဖစ္လို႔ လွပလင္းလက္တဲ့ အသားအေရပိုင္ရွင္ျဖစ္လို သူမ်ား လက္မလႊတ္သင့္တဲ့ အစားအစာျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါရေစ။

 ဒိန္ခ်ဥ္

ပ႐ိုတင္းအျပည့္ပါ၀င္တဲ့ ဒိန္ခ်ဥ္မွာ သင့္အသားအေရအတြက္ ဘယ္လိုေကာင္းက်ဳိးေတြ ရွိေနပါသလဲ။ ဒိန္ခ်ဥ္မွာ သင့္အသားအ ေရကို ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းၿပီး တင္းရင္းေစႏိုင္တဲ့ ဂုဏ္သတၱိ အျပည့္ရွိပါတယ္။ ပ်ားရည္နဲ႔ ေရာစပ္ထားတဲ့ ဒိန္ခ်ဥ္ကို စားသံုးေပးႏိုင္သလို အလွအပအတြက္ သဘာ၀ကုထံုးတစ္ခု အေနနဲ႔လည္း အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ မ်က္ႏွာ၊ လည္ပင္းနဲ႔ လက္ေတြကို ပ်ားရည္ေရာစပ္ထားတဲ့ ဒိန္ခ်ဥ္ လိမ္းၿပီး မိနစ္အနည္းငယ္ထားကာ ေရေႏြးေႏြးနဲ႔ ေဆးခ်လိုက္ပါ။ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အေရျပားရဲ႕ ႏူးည့ံေပ်ာ့ေျပာင္းမႈကို လက္ေတြ႔ခံစားရမွာျဖစ္ ၿပီး မၾကာမၾကာစားေပး၊ အသံုးျပဳေပးႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ျဖင့့္ သင့္ရဲ႕ Skin Care အားလံုးကို ေခ်ာင္ထိုးထားႏိုင္ေလာက္တဲ့ အစြမ္းထက္တဲ့ အာနိသင္ရွိတာကို လက္ေတြ႔သိရိွရမွာပါ။

င႐ုတ္ပြသီး

က်ီးကန္းေျခေထာက္ေတြ။ ဘယ္လိုမွ လိမ္ညာလို႔မရတဲ့ မ်က္ႏွာေပၚကဇရာရဲ႕ လကၡဏာမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အစားထိုးလို႔မရတဲ့ ႏုပ်ဳိလွပျခင္းကို အခ်ိန္ၾကာၾကာ ပိုင္ဆုိင္ထားႏိုင္ဖို႔ တန္ဖိုးႀကီး Eye Cream ေတြကိုပဲ အားကိုးမေနပဲ သဘာ၀ထဲက အစြမ္းထက္ အာနိသင္ရွိတဲ့ အစားအစာမ်ားကိုပါ ျဖည့္စြက္စားသံုးခ်င္တဲ့ ဆႏၵရွိေနသူအတြက္ သတင္းေကာင္းရွိေနပါတယ္။ အ၀ါ၊ အစိမ္း၊ အနီ စတဲ့ အေရာင္အေသြး စံုလင္လွတဲ့ င႐ုတ္သီးေတြမွာ သင့္အသားအေရရဲ႕ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းကုိ ကာကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ အစြမ္းရွိပါတယ္။ င႐ုတ္သီး (အထူးသျဖင့္ င႐ုတ္ပြသီး) ေတြမွာ ပါ၀င္တဲ့ Carotenoid ကအစြမ္းထက္တဲ့ Antioxidant အမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး အေရျပားေပၚမွာ  အေရးအေၾကာင္းေတြ လြယ္လြယ္ကူကူ ျဖစ္မလာေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ပံုမွန္စားသံုးေပးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ က်န္းမာၿပီးႏုပ်ိဳတဲ့ အသားအေရကို ပိုင္ဆိုင္ ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

သရက္သီး

သရက္သီးကို သင့္ရဲ႕အသားအေရ လွပႏုပ်ဳိမႈနဲ႔တြဲဖက္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္မိဖူးပါသလား။ သရက္သီးမွည့္ရဲ႕ အရသာကို ႀကိဳက္ႏွစ္ သက္သူဆိုရင္ သရက္သီးရဲ႕ အလွအပ အက်ဳိးေက်းဇူးေၾကာင့္ ပိုလို႔ေတာင္ သေဘာက်သြားႏိုင္ပါေသးတယ္။ သရက္သီးတစ္လံုးမွာ သင့္တစ္ေန႔တာအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ဗီတာမင္ A ပမာဏ စုစုေပါင္းရဲ႕ ၈၀ % ပါ၀င္ပါတယ္။ အသားအေရအတြက္သာမက က်န္းမာေရး အတြက္ပါ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္တဲ့ သရက္သီးရဲ႕ Antioxidant ေတြက ျပင္ပက ၀င္ေရာက္လာတဲ့ Free Radical ေတြကို တိုက္ဖ်က္ရာမွာ အသံုး၀င္လွပါတယ္။ ကယ္လိုရီနည္းတဲ့ သရက္သီးကိုေပၚခ်ိန္မွာ အားရပါးရစားသံုးၿပီး သင့္ကိုအိုမင္းရင့္ေရာ္ေစတဲ့ အရာေတြကို အံတုတြန္းလွန္ပစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ငါး

ငါး (အထူးသျဖင့္ ဆယ္လ္မြန္ငါး)ေတြဆီကရႏိုင္တဲ့ Omega-3 Fatty Acid ၊ သစ္ၾကားေစ့လို အေစ့အဆန္ေတြကရရွိတဲ့ အဆီ ေတြဟာ သင့္အသားအေရကို ႏူးညံ့ေခ်ာေမြ႕ေစႏိုင္တဲ့ ဂုဏ္သတၱိရွိပါတယ္။ ဘယ္ရီသီး အမ်ဳိးမ်ဳိးရဲ႕ႂကြယ္၀တဲ့ ဗီတာမင္ C ဓာတ္က သင့္ အေရျပားရဲ႕ ႏုပ်ဳိမႈအတြက္ မရွိမျဖစ္အေရးပါတဲ့ Collagen တည္ေဆာက္ရာမွာ ပါ၀င္ကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္ပါ၀င္တဲ့ အစားအစာမ်ားက ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အညစ္အေၾကးစြန္႔တဲ့ လုပ္ငန္းကိုပံုမွန္ျဖစ္ေစၿပီး သန္႔စင္ၾကည္လင္တဲ့ အသားအေရကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔ အဓိက ေသာ့ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္ေဖာ္ျပပါ အစားအစာမ်ားဟာ  သင့္ရဲ႕ အလွအပအတြက္ အက်ဳိးရွိ႐ံုသာမက က်န္းမာတဲ့ ကိုယ္ခႏၶာကို ပိုင္ဆိုင္ ႏိုင္ဖို႔ပါ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္တဲ့ အစားအစာမ်ားျဖစ္လို႔ ပံုမွန္စားသံုးေပးၾကပါလို႔ အၾကံျပဳပါရေစ။

Ref;epyk.com