အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းမ်ား နဲ႔ အိပ္မေပ်ာ္တဲ့ ျပႆနာ

အိပ္မေပ်ာ္တာေၾကာင့္ အိပ္ရာထဲမွာ ဖုန္းသံုးရင္း ညဥ့္နက္သန္းေခါင္တုိင္သြားတဲ့ညေတြ၊ အိပ္ရာထေနာက္က်တာေၾကာင့္ မနက္စာလြတ္သြားတဲ့ ေန႔ေတြ၊ အိပ္ေရးမဝတာေၾကာင့္ စိတ္မၾကည္လင္ တာေၾကာင့္ အဆင္မေျပျဖစ္လာတဲ့ လူမႈေပါင္း
သင္းဆက္ဆံေရး၊ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနတာေၾကာင့္ ဖန္တီးထုတ္လုပ္ႏိုင္စြမ္း ေလ်ာ့နည္းလာၿပီး က်ဆင္းလာတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ အရည္အေသြး။ ဒီျပႆနာေတြ အားလံုးက သင္ထင္ထားသလို စိတ္ဖိစီးစရာ ကိစၥႀကီးႀကီးမားမားေတြေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ ညအိပ္ရာဝင္ခါနီး သင္အသံုးျပဳမိတဲ့ တီဗီြ၊ ဖုန္း၊ တက္ဘလက္၊ ကြန္ပ်ဴတာ စတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္း အမ်ဳိးအစားတစ္ခုခုေၾကာင့္ ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္ဆိုရင္ သင္အံ့ၾသသြားႏိုင္ပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ သင္ အပါအဝင္ ကမာၻ႔လူဦးေရေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ အိပ္မေပ်ာ္တဲ့ ျပႆနာရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က တရားခံဟာ ညအိပ္ရာဝင္ခါနီး အသံုးျပဳလိုက္မိတဲ့ အိပ္ခန္းထဲက အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ေနတယ္လို႔ သုေတသီေတြ အခိုင္အမာေျပာဆိုထားပါတယ္။ တီဗီြ၊ ဖုန္း၊ တက္ ဘလက္၊ ကြန္ပ်ဴတာ စတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းေတြက သင့္ရဲ႕အိပ္စက္ျခင္းကို ဘယ္လို အေႏွာင့္အယွက္ေပးေနပါသလဲ။

အျပာေရာင္အလင္း
လူခႏၶာကိုယ္ဟာ ၂၄ နာရီတိုင္း တစ္ခါ ျပန္လည္ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ ဇီဝနာရီလို႔ တင္စားေခၚဆိုရမယ့္ Circadian Rhythm  အေပၚလိုက္ၿပီး တစ္ေန႔တာရဲ႕ အိပ္ျခင္း၊ စားျခင္း စတဲ့ ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္ေတြကို လုိက္ပါလုပ္ေဆာင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ- ည ေရာက္ရင္ အိပ္ခ်င္စိတ္ေပၚလာၿပီး မနက္မွာ ႏိုးလာတယ္ဆိုတာက ခႏၶာကိုယ္က မွတ္မိေနတဲ့ Circadian Rhythm အေပၚ အလိုအေလ်ာက္ လိုက္ပါလုပ္ေဆာင္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇီဝနာရီေပၚမွာ အလင္းေရာင္ေတြက ႀကီးမားတဲ့ သက္ေရာက္မႈ ရွိေနပါတယ္။ တီဗီြ၊ ဖုန္း၊ တက္ဘလက္၊ ကြန္ပ်ဴတာ စတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းေတြက ထုတ္လႊတ္လိုက္တဲ့ အျပာေရာင္အလင္းဟာ လူေတြရဲ႕အိပ္ထ ျဖစ္စဥ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္လုပ္ေဆာင္ေပးေနတဲ့ ဇီဝနာရီအေပၚသက္ေရာက္မႈရွိၿပီး အိပ္စက္ခ်ိန္ကို ကေမာက္ကမျဖစ္ေစႏုိင္တာကို ပညာရွင္ေတြ ေလ့လာမႈမ်ားစြာျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ သက္ေသျပႏိုင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဟားဗတ္တကၠသိုလ္ နဲ႔ တိုရြန္တို တကၠသိုလ္က သုေတသီေတြ လတ္တေလာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေလ့လာမႈေတြအရ အျပာေရာင္ အလင္းတန္းကထြက္လာတဲ့ ေရာင္စဥ္ေတြဟာ ခႏၶာကိုယ္က Melatonin ထုတ္လုပ္မႈကို အဟန္႔အတားျဖစ္ေစႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။ Melatonin က အိပ္ခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္မႈေပးႏိုင္တဲ့ ေဟာ္မုန္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ေဟာ္မုန္းထြက္ခ်ိန္ ေနာက္က်ျခင္းေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲအေနနဲ႔ အိပ္မေပ်ာ္တာမ်ဳိး၊ အိပ္ခ်င္စိတ္မရွိတာမ်ဳိး ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အိပ္ခန္းအတြင္းမွာ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းေတြထားတာ ၊အိပ္ရာဝင္ခ်ိန္အထိ အဆိုပါပစၥည္းေတြကုိ အသံုးျပဳတာေတြက သင့္ရဲ႕ အိပ္ခ်ိန္ကုိ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ 

အိပ္ခ်ိန္အတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ 
တီဗီြ၊ ဖုန္း၊ တက္ဘလက္၊ ကြန္ပ်ဴတာ စတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းေတြကို အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အသံုးျပဳတာ၊ အထူးသျဖင့္ ညအိပ္ရာဝင္ခါနီး အသံုးျပဳတာက အိပ္မေပ်ာ္တဲ့ေရာဂါျဖစ္ပြားရျခင္းနဲ႔ ဆက္စပ္မႈရွိေနတယ္လို႔ ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံက သုေတသီေတြ သတိေပးထားပါတယ္။ ေလ့လာမႈေတြျပဳလုပ္တဲ့အခါ ပါဝင္သူအမ်ားစုဟာ ညအခ်ိန္ အိပ္ေပ်ာ္ၿပီးေနာက္ ဖုန္းလာတာ၊ စာတိုလာတာ စတာေတြေၾကာင့္ ႏိုးလာၿပီး ျပန္အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ခက္ခဲေၾကာင္း ေျဖၾကားခဲ့ၾကပါတယ္။ အကယ္၍ ဖုန္း ဒါမွမဟုတ္ စာတို၊ အီးေမးလ္ကေန သိလိုက္ရတဲ့အေၾကာင္းက စိတ္ဖိစီးမႈ ျဖစ္ေစတဲ့အရာဆိုရင္ အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ ပိုမိုခက္ခဲသြားတတ္တယ္လို႔လည္း ပါဝင္သူေတြက ေျဖဆိုထားတာကို ေတြ႕ရတယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းေတြကို အိပ္ရာထဲယူသြားျခင္းက တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္းနဲ႔ လူေတြရဲ႕အိပ္စက္ျခင္းကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးေနတယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ 

က်န္းမာေရး
အိပ္ေရးပ်က္တာ မ်ားလာတဲ့အခါမွာ ခႏၶာကိုယ္မွာ ေျပာင္းလဲမႈေတြျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။ တီဗီြ၊ ဖုန္း၊ တက္ဘလက္၊ ကြန္ပ်ဴတာ စတဲ့ အီလက္ ထေရာနစ္ပစၥည္းေတြကို အခ်ိန္အကန္႔အသတ္ မရွိအသံုးျပဳတဲ့ ကေလးေတြ၊ အိပ္ခန္းထဲမွာ တီဗီြ စတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ပစၥည္းေတြထားတဲ့ ကေလးေတြဟာ အိပ္ခ်ိန္နည္းၿပီး ပံုမွန္အိပ္ခ်ိန္ရွိတဲ့ ကေလးေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္တဲ့အခါ အဝလြန္ေနတာကုိ ေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္လို႔ BMC Public Health ကေလ့လာမႈတစ္ခုကို ကိုးကားၿပီး ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ အျခား သုေတသီေတြကလည္း အိပ္ခ်ိန္ပံုမွန္မရွိသူ၊ အိပ္ခ်ိန္နည္းသူေတြဟာ သာမန္ထက္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ပိုမ်ားေနတာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ အိပ္ခ်ိန္နည္းေလေလ ကိုယ္အေလးခ်ိန္တိုးၿပီး အဝလြန္ႏုိင္ေျခ ပိုမ်ားေလေလ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အိပ္ခ်ိန္နည္းၿပီး ႏိုးထလႈပ္ရွားေနရတဲ့ အခ်ိန္က ပိုမ်ားေနတဲ့အခါမွာ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္အရ အစားအေသာက္စားဖို႔ ပိုလိုအပ္လာတာေၾကာင့္ အခ်ိန္ၾကာလာတဲ့အခါမွာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္တိုးလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ
ေၾကာင့္ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းေတြေၾကာင့္ အိပ္ေရးဝဝ မအိပ္ရျခင္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲအေနနဲ႔ အဝလြန္ျခင္း ျပႆနာ ကပ္ပါလာႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ရွိသင့္တာထပ္ ပိုလာၿပီဆိုရင္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ႏွလံုးေရာဂါ၊ ေသြးတိုး၊ ဆီးခ်ဳိ၊ ေလျဖတ္ျခင္း စတဲ့ နာတာရွည္ေရာဂါေတြ ျဖစ္ႏိုင္ေျခလည္း ျမင့္တက္လာႏိုင္လို႔သတိထားသင့္ပါတယ္။ 

ဖန္တီးထုတ္လုပ္ႏုိင္မႈ 
တီဗီြ၊ ဖုန္း၊တက္ဘလက္၊ ကြန္ပ်ဴတာ စတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းေတြကို အခ်ိန္အေတာ္မ်ားမ်ား အသံုးျပဳျခင္းေၾကာင့္ အိပ္/ထ ျခင္းျဖစ္စဥ္ကို ပံုမွန္ထပ္ ေနာက္က်ေစတဲ့အခါမွာ ေနာက္ဆက္တြဲအေနနဲ႔ ျပႆနာမ်ားစြာ ကပ္ပါလာႏိုင္ပါတယ္။ အိပ္ခ်ိန္ အျပည့္အဝ မရရွိထားတဲ့သူေတြဟာ အိပ္ခ်ိန္အျပည့္အဝ အိပ္ထားတဲ့သူေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္တဲ့အခါ သိျမင္နားလည္ႏိုင္မႈ စြမ္းရည္သိသိသာသာ နိမ့္က်ေနတာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြ သတိေပးထားပါတယ္။ သင္ယူႏိုင္မႈစြမ္းရည္၊ မွတ္ဥာဏ္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္စြမ္း စတာေတြလည္း နည္းပါးေနၿပီး ထုတ္လုပ္ဖန္တီးႏိုင္မႈ စြမ္းရည္လည္း က်ဆင္းေနတတ္တယ္ လို႔သိရပါတယ္။ ဒါက ေရရွည္မွာ လူေနမႈဘဝကို ထိခိုက္လာေစႏိုင္ပါတယ္။ အိပ္ေရးမဝတာေၾကာင့္ ေန႔ခင္းဘက္ေတြမွာ ပင္ပန္းႏြယ္နယ္ေနတတ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ က်န္းမာေရးျပႆနာေတြကိုလည္း ရင္ဆိုင္ၾကံဳေတြ႕လာရႏိုင္ပါတယ္။ 

အိပ္ေပ်ာ္ေစဖို႔
အိပ္ခန္းထဲမွာ တီဗီြၾကည့္တာ၊ ဂိမ္းကစားတာအျပင္ အလုပ္လုပ္တာ၊ စာက်က္တာ စတာေတြကလည္း ျပည့္ျပည့္ဝဝ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္အိပ္ေပ်ာ္ေစဖို႔ အဟန္႔အတားျဖစ္ေစတဲ့ အရာမ်ားလို႔ ပညာရွင္ေတြဆိုပါတယ္။ အိပ္ခန္းဆိုတဲ့အတိုင္း အိပ္စက္အနားယူဖုိ႕သက္သက္သာ ျဖစ္သင့္တယ္လို႔ ဆက္လက္အၾကံျပဳထားပါတယ္။ အကယ္၍ အိပ္ရာဝင္ၿပီး အခ်ိန္အေတာ္ၾကာၾကာထိ အိပ္မေပ်ာ္ေသးဘူးဆိုရင္ အိပ္ရာက ထၿပီး စာအုပ္ဖတ္တာ၊ သီခ်င္းနားေထာင္တာမ်ဳိးသာ လုပ္သင့္ၿပီး သင့္ကို အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္တဲ့ စက္ဝန္းထဲကို ျပန္လည္ ဆြဲေခၚသြားမယ့္ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္တဲ့ တီဗီြ၊ ဖုန္း၊တက္ဘလက္၊ ကြန္ ပ်ဴတာ စတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ပစၥည္းေတြကို လံုးဝ မကိုင္သင့္ပါဘူးလို႔ ပညာရွင္ေတြ သတိေပးပါတယ္။

Ref; This Is Why Electronics Don’t Belong in Your Bedroom