သည္းေျခစာ

သည္းေျခက ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေသးငယ္တဲ့ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေလး တစ္ခုျဖစ္ေပမဲ့ အေရးပါတဲ့ တာဝန္ကိုထမ္းေဆာင္ထားရပါတယ္။ သည္းေျခရဲ႕ အဓိကတာဝန္က သည္းေျခရည္ကို သိုေလွာင္ထားၿပီး အစားအေသာက္ေတြထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ အဆီဓာတ္ကို ေခ်ဖ်က္ဖို႔နဲ႔ အသည္းက စြန္႔ထုတ္လုိက္တဲ့ အညစ္အေၾကးေတြကို ခႏၶာကိုယ္ျပင္ပ စြန္႔ထုတ္ရာမွာ ကူညီေပးဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္က အစာေခ်လုပ္ငန္းရဲ႕ အဓိကက်တဲ့ အစိတ္အပိုင္းမွာပါဝင္ေနတဲ့ သည္းေျခရဲ႕ က်န္းမာေရး ေရရွည္ေကာင္းမြန္ဖို႔အတြက္ စားသံုးေပးသင့္တဲ့ အစားအစာေတြရွိေနပါတယ္။ သင့္သည္းေျခရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္ ဘယ္လိုအာဟာရဓာတ္နဲ႔ အစားအစာမ်ဳိးေတြ စားသံုးေပးဖို႔ လိုအပ္ပါသလဲ။

ေထာပတ္သီး
ေထာပတ္သီးက Potassium ပါဝင္မႈျမင့္မားတဲ့ အသီးတစ္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး က်န္းမာေရးအတြက္သင့္ေတာ္ေကာင္းမြန္တဲ့ အဆီဓာတ္ႂကြယ္ဝစြာ ပါရွိတဲ့ အသီးတစ္မ်ဳိးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ Potassium က ခႏၶာကိုယ္ထဲက ေရဓာတ္နဲ႔ အီလက္ ထ႐ိုလုိက္ေတြရဲ႕ မွ်ေျခကို ထိန္းညႇိေပးၿပီး ခႏၶာကိုယ္ကို ေရဓာတ္ျပည့္ဝေနေစေအာင္ ထိန္းသိမ္းေပးႏိုင္တဲ့ မရွိမျဖစ္ အာဟာရဓာတ္တစ္မ်ဳိးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကိုယ္တိုင္သတိမထားမိဘဲ ခႏၶာကိုယ္မွာ ေရဓာတ္ဆံုး႐ႈံးေန တာမ်ဳိး ျဖစ္တတ္ၾကၿပီး အခ်ိန္ၾကာလာတဲ့အခါမွာ သည္းေျခမွာေက်ာက္တည္ျခင္း အပါအဝင္အျခားေသာ က်န္းမာေရးျပႆနာမ်ားကို ၾကံဳေတြ႕လာႏိုင္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြ သတိေပးထားပါတယ္။ သည္းေျခရည္ ပံုမွန္ထက္ျပစ္ခဲလာျခင္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲအေနနဲ႔ သည္းေျခေက်ာက္တည္ျခင္းျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ သည္းေျခရည္ သင့္ေတာ္တဲ့ အေနအထားမွာရွိေနဖို႔ ခႏၶာကိုယ္က ေရဓာတ္ျပည့္ဝစြာရရွိထားဖို႔လိုအပ္ၿပီး အဆိုပါ ေရဓာတ္အလြယ္တကူ ျပန္လည္ မဆံုး႐ႈံးသြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သည္းေျခရည္ထဲမွာ ကိုလက္စထေရာပါဝင္မႈ မ်ားလြန္းရင္လည္း သည္းေျခမွာေက်ာက္တည္ႏိုင္ၿပီး ဒီျဖစ္စဥ္ကို ကာကြယ္ဖို႔ ခႏၶာကိုယ္က က်န္းမာေရးနဲ႔ သင့္ေတာ္တဲ့ အဆီဓာတ္ကို လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္သည္းေျခရဲ႕ က်န္းမာေရးကို ေရရွည္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းဖို႔အတြက္ စားေပးသင့္တဲ့ အစားအစာမ်ားစာရင္းမွာ ေထာပတ္သီး ပါဝင္ေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ 

ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး
အာဟာရဓာတ္ႂကြယ္ဝၿပီး က်န္းမာေရးနဲ႔ သင့္ေတာ္တာေၾကာင့္ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးက လူတိုင္းမျဖစ္မေန စားသံုးေပးရမယ့္ အစားအစာအုပ္စုထဲမွာ ပါဝင္ပါတယ္။ အဆီနဲ႔ ကိုလက္စထေရာ ပါဝင္မႈမ်ားျပားတဲ့ အစားအစာမ်ားကို စားသံုးျခင္းက သည္းေျခရည္ထုတ္လုပ္မႈကို ပိုမိုမ်ားျပားေစႏိုင္ၿပီး လုိအပ္တာထက္ ပိုတဲ့သည္းေျခရည္ေတြက အနည္က်ၿပီး အခ်ိန္ၾကာလာတဲ့အခါမွာ သည္းေျခေက်ာက္ အျဖစ္ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ပါတယ္။ အဆီနဲ႔ကိုလက္စထေရာပါဝင္မႈ ျမင့္မားတဲ့ အသားစား သံုးမႈကိုုေလ်ွာ့ခ်ၿပီး ဟင္းသီးဟင္းရြက္ နဲ႔ အပင္ထြက္ အစားအစာမ်ားကို အေျချပဳစားသံုးျခင္းက သည္းေျခရဲ႕က်န္းမာေရးကို ေရရွည္ေကာင္းမြန္ဖို႔ အေထာက္အကူျပဳႏုိိင္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္အတြက္လိုအပ္တဲ့ ပ႐ိုတိန္းကို အသားကတစ္ဆင့္ အမ်ားဆံုးရရွိႏိုင္တာမွန္ေပမဲ့ ကုလားပဲ၊ ပဲနီကေလးစတဲ့ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးဆီက ရရွိမယ့္ အပင္အေျချပဳ ပ႐ိုတိန္းေတြက အဆီနဲ႕ကိုလက္စထေရာပါဝင္မႈမ်ားျပားတဲ့ အသားစားသံုးျခင္းကတစ္ဆင့္ရရွိမယ့္ ပ႐ိုတိန္းေနရာမွာ အစားထိုးဖို႔ အေကာင္းဆံုး ေရြး ခ်ယ္စရာျဖစ္ပါတယ္လို႔ ပညာရွင္အမ်ားစု အၾကံျပဳထားပါတယ္။ အဆီဓာတ္မ်ားတဲ့ အနီေရာင္ အ သားေတြဟာ သည္းေျခအိတ္ေရာင္ရမ္းရျခင္းရဲ႕ အဓိကတရားခံမ်ားျဖစ္လို႔ သည္းေျခနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ က်န္းမာေရး တစ္စံုတရာခ်ဳိ႕ယြင္းမႈရွိသူမ်ား ေရွာင္
ၾကဥ္သင့္တယ္လို႔လည္း ဆရာဝန္ေတြ သတိေပးထားပါတယ္။

လိေမၼာ္သီး 
လိေမၼာ္သီးက သည္းေျခရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္သာမကဘဲ သင့္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးနဲ႔ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာက်န္းမာေရးအတြက္ပါ ေကာင္းက်ဳိးျပဳတဲ့ အသီးတစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ စီ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္တဲ့ လိေမၼာ္သီးလို Citrus အုပ္စုဝင္အသီးေတြ နဲ႔ ဘယ္ရီအုပ္စုဝင္အသီးေတြဟာ သည္းေျခရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္ အေကာင္းဆံုး ေရြးခ်ယ္သင့္တဲ့ အစားအစာေတြပါပဲလို႔ ပညာရွင္ေတြ ေထာက္ခံခ်က္ေပးထားပါတယ္။ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ားစြာ ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ ဗီတာမင္ စီ မွာ အျခားေသာ က်န္းမာေရးအက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားစြာအျပင္ သည္းေျခေက်ာက္တည္ျခင္းကို တားဆီးေပးႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိေကာင္းရွိေနႏုိင္တာကို သုေတသီေတြေတြ႔ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ဂ်ာမန္ႏိုင္ငံက ပညာရွင္ေတြ ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေလ့လာမႈတစ္ခုက ဗီတာမင္ စီ ေန႔စဥ္စားသံုးျခင္းက သည္းေျခမွာ ေက်ာက္တည္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို ထက္ဝက္ခန္႔ ေလ်ာ့က်ေစတာကုိ ေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သည္းေျခရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္ စားသံုးေပးသင့္တဲ့ အစားအစာမ်ားလို႔ ဆိုတဲ့အခါ ဗီတာမင္စီ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္တဲ့ လိေမၼာ္သီးကုိ ခ်န္ထားခဲ့လို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

ခါးသက္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား
တိုင္းရင္းေဆးပညာမွာ အခါးဓာတ္က သည္းေျခရဲ႕ က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစတယ္လို႔ လက္ခံထားပါတယ္။ သိပၺံနည္းက်ေလ့လာမႈမ်ားျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္မွာ ႐ံုးပတီသီး၊ ခ်ီကိုရီ၊ ၾကက္သြန္ၿမိတ္၊ ကိုက္လန္၊  နံနံပင္တို႔လို ခါးသက္တဲ့အရသာရွိတဲ့ အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားဟာ သည္းေျခအိတ္ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ ေတြကို ပိုမိုတိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တာကို အေနာက္တိုင္း ေဆးပညာကေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။ ခါးသက္တဲ့အရသာရွိတဲ့ အစားအေသာက္မ်ားဟာ သည္းေျခရဲ႕ အစာေျခရည္ထုတ္လုပ္မႈကို လႈံ႔ေဆာ္မႈေပးႏိုင္ၿပီး သည္းေျခရည္ရဲ႕ အရည္အေသြးကိုလည္း ေကာင္းမြန္ေစတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ခါးတဲ့ အရသာပိုျပင္းေလေလ အဆိုပါအစာေခ်စနစ္ကို လႈံ႔ေဆာ္တဲ့ အာနိသင္ ပိုၿပီး ထက္ျမက္ေလေလပါပဲ။ 

အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား
ဟင္းႏုႏြယ္နဲ႔ ဘ႐ိုကိုလီ(သို႔) ပန္းပြင့္စိမ္း ေတြလို အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားကလည္း သည္းေျခက်န္းမာေရးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္တဲ့ အစားအစာမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြမွာ Magnesium ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ေလ့ရွိတာက သည္းေျခရဲ႕ က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္ေအာင္ ကူညီေပးႏုိင္မယ့္ အဓိကအခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သည္းေျခအိတ္ကို အဓိက အႏၲရာယ္ေပးႏိုင္တဲ့ သည္းေျခေက်ာက္မွာ ကယ္လ္ 
ဆီယမ္ေတြပါဝင္ဖြဲ႕စည္းေနေလ့ရွိၿပီး Magnesium က ပိုလွ်ံေနတဲ့ ကယ္လ္ဆီယမ္ေတြကို ခႏၶာကိုယ္ထဲက ဖယ္ရွားရာမွာ ကူညီေပးကာ သည္းေျခ ေက်ာက္ျဖစ္ျခင္းကို ႀကိဳတင္တားဆီးေပးႏုိင္စြမ္းရွိေနတာေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားအျပင္ ဖ႐ံုေစ့မွာလည္း Magnesium ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ 


ေရ
ဒါကေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္ အေရးအႀကီးဆံုးနဲ႔ အဓိက အက်ဆံုး လိုအပ္ရာတစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ သင္ဘာေၾကာင့္ ေရေသာက္ေပးသင့္သလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖမ်ားစြာရွိတဲ့ အထဲမွာ သည္းေျခရဲ႕ က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္ဖို႔၊ သည္းေျခနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနရတဲ့ ခႏၶာကိုယ္က အျခားလုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြ ေကာင္းမြန္စြာ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ ေရဓာတ္ကို လံုေလာက္ေအာင္ရရွိဖို႔ လိုအပ္ျခင္းေၾကာင့္ဆိုတဲ့ အေျဖလည္းပါဝင္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္က အခ်ိန္နဲ႔ အမွ် ထုတ္လုပ္ေပးေနရတဲ့ သည္းေျခရည္အပါအဝင္ အရည္ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးအတြက္ ေရဓာတ္လိုအပ္ၿပီး အဆိုပါေရဓာတ္ကို သင့္က သန္႔စင္တဲ့ ေရကိုလံုလံုေလာက္ေလာက္ ေသာက္ေပးျခင္းျဖင့္ ျဖည့္တင္းေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္ေတြ ပံုမွန္ျဖစ္ပ်က္ေနဖို႔နဲ႔ ေရရွည္က်န္းမာေနဖို႔ သည္းေျခနဲ႔ အျခားအဂၤါအစိတ္အပိုင္းအားလံုးက သူတို႔ရဲ႕လုပ္ငန္းေဆာင္တာ အသီးသီးကို လုပ္ေဆာင္ေနရခ်ိန္မွာ လိုအပ္တဲ့ ေရဓာတ္ကို အခ်ိန္မွန္ရရွိေနဖုိ႔ ခႏၶာကုိယ္ထဲကို ေရဓာတ္လံုးဝ ျပည့္ဝေနေအာင္ ျဖည့္ေပးရမွာက သင့္ရဲ႕တာဝန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ 

Ref ; Reader’s Digest