လႊင့္မပစ္ပါနဲ႔

သင္သတိမထားမိဘဲ လႊင့္ပစ္ေနမိတဲ့ အခ်ဳိ႕ေသာ အစားအစာမ်ားရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ အမွန္တကယ္စားသံုးေနတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာထက္ အာဟာရတန္ဖိုးပိုမ်ားေနတတ္တာကို သင္သိပါသလား။ အရသာ မရွိလို႔ ၊ စားသံုးဖို႔ ခက္ခဲလို႔၊ 
ဟင္းပြဲထဲမွာ အျမင္မလွလို႔ စတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ လႊင့္ပစ္လိုက္မိတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ တန္ဖိုးႀကီးမားတဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြ နဲ႔ ေရာဂါဘယေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ ေဆးဖက္ဝင္ အာနိသင္ေတြပါဝင္ေနတတ္ပါတယ္။ လႊင့္မပစ္သင့္တဲ့ အစားအစာအခ်ဳိ႕ရဲ႕ လႊင့္ပစ္ေနက် အစိတ္အပိုင္းေတြက ဘာေတြမ်ားပါလဲ။

ငွက္ေပ်ာခြံ
ငွက္ေပ်ာခြံေတြကို အခန္႔မသင့္ရင္ သင့္ကို ေခ်ာ္လဲေစႏိုင္တဲ့ အသံုးမဝင္တဲ့ အမိႈက္လို႔ပဲ သတ္မွတ္ထားပါသလား။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးသြားမယ့္ ငွက္ေပ်ာခြံကေန ရရွိႏိုင္မယ့္ က်န္းမာေရးအက်ဳိးျပဳအာနိသင္ကို ဖတ္ၾကည့္ဖို႔ အၾကံျပဳလုိပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီးခြံမွာ Tryptophan လို႔ေခၚတဲ့ အမိုင္ႏိုအက္ဆစ္ တစ္မ်ဳိးပါၿပီး အဆိုပါဓာတ္က Serotonin ထုတ္လုပ္မႈကို ျမႇင့္တက္ေစပါတယ္။ Serotonin ကို ေပ်ာ္ရႊင္ေစတဲ့ ေဟာ္မုန္းလို႔ တင္စားေခၚေဝၚေလ့ရွိကာ အဆိုပါေဟာ္မုန္းက စိတ္ခံစားမႈကို ေကာင္းမြန္ေစၿပီး အာ႐ံုေၾကာေတြကုိ လႈံ႔ေဆာ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဆို ဒီအက်ဳိးေက်းဇူးကိုရရွိဖို႔ ငွက္ေပ်ာခြံကို ဘယ္လို အသံုးျပဳမွာပါလဲ။ ငွက္ေပ်ာခြံကို ေရဆူဆူထဲမွာ ၁ဝ မိနစ္ခန္႔ ျပဳတ္ေပးလိုက္ရင္ ငွက္ေပ်ာခြံက ႏူးၿပီး ေပ်ာ့အိသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ Smoothie ထဲမွာထည့္အသံုးျပဳႏိုင္သလို ကိတ္မုန္႔၊ ေပါင္မုန္႔ဖုတ္တဲ့အခါမွာလည္း ထည့္ေပးလို႔ရပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီးကိုေၾကာ္တာ ဒါမွမဟုတ္ ဖုတ္တဲ့အခါ အရင္ကလို အခြံကိုႏႊာမပစ္ေတာ့ဘဲ အခြံနဲ႔ တစ္ခါတည္းေၾကာ္တာ၊ မီးကင္တာမ်ဳိးလည္း ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဖရဲသီးအခြံ
ဖရဲသီးလို႔ဆိုလိုက္ရင္ အရည္ရႊန္းၿပီးခ်ဳိျမတဲ့ အနီေရာင္ အစိတ္အပိုင္းကိုပဲ ေျပးျမင္မိၾကမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ သင္သတိမထားမိဘဲ ဖယ္ရွားပစ္လိုက္တဲ့ အခြံနဲ႔ အနီေရာင္အသားၾကားက အျဖဴေရာင္အစိတ္အပိုင္းမွာ ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစတဲ့၊ ကိုယ္ခံစြမ္းအားကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္တဲ့၊ ႂကြက္သားေတြ အားနည္းတာကို သက္သာေစႏိုင္တဲ့ Amino Acid ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဗီတာမင္ C ဗီတာမင္ B6 စတဲ့ ကိုယ္ခံအားေကာင္းမြန္ဖို႔ အေထာက္အကူေပးႏုိင္တဲ့ ဗီတာမင္ေတြလည္း ဖရဲသီးရဲ႕ အျဖဴေရာင္ အစိတ္အပိုင္းမွာ ပါဝင္ေနပါေသးတယ္။ ေမးခြန္းက ဖရဲသီးရဲ႕ အျဖဴေရာင္အစိတ္အပိုင္းကို ဘယ္လိုအသံုးျပဳႏိုင္ပါသလဲ။ ဖရဲသီးေဖ်ာ္ရည္ထဲမွာ ထည့္ေဖ်ာ္ႏိုင္သလို သင့္ေတာ္သလို လွီးျဖတ္ၿပီး အသီးအရြက္သုပ္တဲ့အထဲလည္း ထည့္သုပ္ေပးလို႔ရပါတယ္။ အကယ္၍ အစိမ္းမစားခ်င္ဘူးဆိုရင္ ဟင္းခ်ဳိတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးထဲ ေရာထည့္ၿပီး ခ်က္ျပဳတ္တာ မ်ဳိးလည္း ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

နာနတ္သီး အူတိုင္
အမွ်င္ေတြပါဝင္ၿပီး အနည္းငယ္ၾကမ္းတမ္းတဲ့ အထိအေတြ႔မ်ဳိးရွိတာေၾကာင့္ နာနတ္သီးရဲ႕ အလယ္က အူတိုင္ကို ဖယ္ထုတ္ၿပီးမွ စားသံုးေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သင္ဖယ္ထုတ္ၿပီး လႊင့္ပစ္ လိုက္ေလ့ရွိတဲ့ အူတိုင္မွာ ပ႐ိုတိန္းေတြကို ေခ်ဖ်က္ေပးႏိုင္တဲ့ Bromelain လို႔ေခၚတဲ့ အင္ဇိုင္းတစ္မ်ဳိး ပါရွိပါတယ္။ အဆုိပါအင္ဇိုင္းမွာ ေရာင္ရမ္းနာက်င္မႈကို တားဆီးေပးႏိုင္တဲ့ အာနိသင္လည္းရွိတာေၾကာင့္ အဆစ္အျမစ္ေရာင္ေရာဂါေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ေရာင္ရမ္းမႈနဲ႔ ႂကြက္သားနာက်င္မႈေတြကိုလည္း သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။ ေသြးပ်စ္ျခင္းကို တားဆီးေပးႏိုင္တဲ့ အစြမ္းရွိတာေၾကာင့္ ကင္ဆာကို တိုက္ဖ်က္ေပးႏိုင္တဲ့ အာနိသင္လည္း ရွိေကာင္းရွိေနႏိုင္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြယူဆထားတဲ့ Anticoa-gulant လို႔ေခၚတဲ့ ဓာတ္ပစၥည္းတစ္မ်ဳိးလည္း နာနတ္သီးအူတိုင္မွာ ပါဝင္ပါေသးတယ္။

သံပရာသီးခြံ၊ လိေမၼာ္သီးခြံ
ကိတ္မုန္႔ဖုတ္တဲ့အခါနဲ႔ ဟင္းပြဲတစ္ခ်ဳိ႕မွာ ေတာ့ ေရွာက္သီးသံပရာသီးေတြရဲ႕ အခြံကို အသံုးျပဳေလ့ရွိတတ္ေပမဲ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ေရွာက္သီး၊ သံပရာသီးတို႔ကို အရည္ညႇစ္ၿပီးတာနဲ႔ က်န္တဲ့အခြံကို လႊင့္ပစ္လိုက္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရွာက္သီး၊ သံပရာသီးတို႔ကဲ့သို႔ေသာ Citrus အုပ္စုဝင္ အသီးေတြရဲ႕ အျပင္ဘက္ဆံုး အခြံမွာ သင္ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြပါဝင္ေနပါတယ္။ ျခစ္ထားတဲ့ သံပရာသီးအခြံ လက္ဖက္ရည္ဇြန္း ၂ ဇြန္းစာခန္႔မွာ အမွ်င္ဓာတ္ ၃ ဂရမ္ပါဝင္ၿပီး သံပရာရည္မွာထက္ ဗီတာမင္ C ၅ ဆ ပိုမိုပါဝင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ခႏၶာကိုယ္က်န္းမာေရးအတြက္ အဓိကက်တဲ့ Riboflavin ၊ Thiamin ၊ Niacin ၊ Folate ၊ ဗီတာမင္ B6 ၊ ဗီတာမင္ B5 ၊ ဗီတာမင္ A ၊ Calcium ၊ Iron ၊ Potassium ၊ Zinc နဲ႔ Magnesium စတဲ့ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြလည္း ပါဝင္ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သံပရာသီး၊ လိေမၼာ္သီး၊ ေရွာက္သီး၊ ဂရိတ္ဖ႐ုေတြရဲ႕ အခြံေတြကို မလႊင့္ပစ္လိုက္ဘဲ အခြံေတြကို ခပ္ပါးပါးျခစ္ၿပီး Smoothe ထဲမွာ ထည့္ေဖ်ာ္တာ၊ ဒိန္ခ်ဥ္ထဲထည့္တာ၊ ကိတ္မုန္႔ဖုတ္တဲ့အခါ အသံုးျပဳတာ၊ ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ၾကက္သြန္နီအခြံ
ၾကက္သြန္နီအခြံကေတာ့ ပစ္ကို ပစ္လိုက္ရမယ့္ အရာလို႔ သင္ထင္ေကာင္းထင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ၾကက္သြန္နီအခြံမွာ ႂကြယ္ဝစြာ ဖြဲ႕စည္းပါဝင္ေနတဲ့ Quercetin အမည္ရ ေရာင္ျခယ္ပစၥည္းတစ္မ်ဳိးက ၾကက္သြန္နီအခြံကို လႊင့္ပစ္ရမယ့္ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုထက္ပိုၿပီး တန္ဖိုးရွိသြားေစပါတယ္။ Flavonoid ဂုဏ္သတၱိေဆာင္တဲ့ Quercetin ေရာင္ရမ္းမႈကိုသက္သာေစႏိုင္ၿပီး ေသြးဖိအားကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ေသြးဖိအားကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္တာေၾကာင့္ ေသြးေၾကာပိတ္ျခင္းကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ၿပီး ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တယ္လို႔လည္း ေလ့လာမႈေတြအရ သိရွိရပါတယ္။ အနီေရာင္ ၾကက္သြန္နီက အဝါေရာင္ထပ္ပိုၿပီး အစြမ္းထက္ တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ၾကက္သြန္နီကို အခြံခြာၿပီး ခ်က္ျပဳတ္တာထက္ အခြံနဲ႔တပါတည္း ထည့္ခ်က္ ၿပီးေနာက္မွ အခြံေတြကို သပ္သပ္ဖယ္ထုတ္ေပးပါ။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ ၾကက္သြန္နီအခြံမွာပါတဲ့ ေဆးဖက္ဝင္ အာနိသင္ကို ရယူႏိုင္ပါတယ္။

ကီဝီသီး အခြံ
ကီဝီသီးကို အခြံပါစားလို႔ရၿပီး သင့္က်န္းမာေရးအတြက္ အက်ဳိးျပဳႏိုင္တယ္ဆိုတာ သင္သိပါသလား။ ကီဝီသီးအခြံမွာ ဗီတာမင္ C ႂကြယ္ဝစြာ ပါဝင္ၿပီး အသီးမွာထပ္ အမွ်င္ဓာတ္ပါဝင္မႈ ပိုမ်ားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အနည္းငယ္ၾကမ္းရွရွႏိုင္တဲ့ အခြံက အသီးရဲ႕ အရသာကို ပ်က္ေစတာေၾကာင့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကီဝီသီးကို အခြံခြာၿပီးမွသာ စားသံုးေနၾကတာက သူ႔ရဲ႕အာနိသင္ကို ေလ်ာ့နည္းသြားေစတယ္လို႔ အာဟာရေဗဒ ပညာရွင္ေတြ သတိေပးထားပါတယ္။ အကယ္၍ သင္က ကီဝီသီးကို အခြံနဲ႔ မစားႏိုင္ဘူးဆိုရင္ အနည္းဆံုး ႀကိတ္စက္နဲ႔ ႀကိတ္ၿပီး ေဖ်ာ္ေသာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ အခြံမခြာဘဲေဖ်ာ္ေသာက္ၾကည့္ပါလို႔ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
Ref ; Reader’s Digest