ကုိယ္အေလးခ်ိန္ ျမန္ျမန္က်ေစမယ့္ စူပါသစ္သီး ၁၀ မ်ဳိး

ကုိယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြမွာ အကူအညီျဖစ္ေစမယ့္ အေကာင္းဆံုးေသာ သစ္သီးတခ်ဳိ႕အေၾကာင္း စာရင္းျပဳစုထားတာ ေလးကို လက္တို႔အသိေပးခ်င္ပါတယ္ေနာ္။ အခုေဆာင္းပါးထဲမွာ ေဖာ္ျပသြားမယ့့္ သစ္သီးအမ်ားစုဟာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္အေပၚ သက္ေရာက္ေစတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အံ့ၾသဖြယ္ရာ စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြအတြက္ကေတာ့ အသိအမွတ္ျပဳခံရၿပီးသား သစ္သီးေတြ ခ်ည္းပါဘဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီသစ္သီးေတြရဲ႕ ကိုယ္အေလးခ်ိန္အေပၚ သက္ေရာက္ႏုိင္စြမ္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူသိမမ်ားေသးတဲ့ အခ်က္ကေလးေတြလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။
အခုေဖာ္ျပသြားမယ့္ သစ္သီးေတြက က်န္းမာေရးအတြက္ သင့္ေတာ္ေကာင္းမြန္ေစတဲ့အျပင္ ခႏၶာကိုယ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတတ္တဲ့ မလုိလားအပ္တဲ့ အလြန္အမင္းေတာင့္တမႈေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏုိင္ၾကပါတယ္။ က်န္းမာျခင္းကို လာဘ္ႀကီးတစ္ပါး
အျဖစ္ အျမဲတမ္းရရွိႏုိင္ဖို႔ မလြယ္ကူတဲ့ ယေန႔ေခတ္မွာ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ ဘဝေနထိုင္မႈအတြက္ သတိျပဳမွတ္သားထားသင့္တဲ့ အခ်က္ေလးေတြကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပေပးသြားခ်င္ပါတယ္။ မွ်တစြာ စားသံုးေပးမယ္ဆိုရင္ က်န္းမာေရးအတြက္နဲ႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္အေပၚမွာ လိုအပ္တဲ့ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈေတြ ရရွိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးႏုိင္တဲ့ စူပါစြမ္းအားေတြနဲ႔ သစ္သီးေတြအေၾကာင္းကို ေအာက္မွာ ဆက္လက္ဖတ္႐ႈ႕ၾကည့္ပါဦးေနာ္။ 
 
ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစမယ့္ စြမ္းအားျပင္း သစ္သီးမ်ား
၁။ ေထာပတ္သီး 
အခုေဖာ္ျပသြားမယ့္ စူပါစြမ္းအားနဲ႔ သစ္သီးေတြရဲ႕ စာရင္းထဲမွာ ေထာပတ္သီးက ဘာလို႔ ထိပ္ဆံုးက ပါလာသလဲဆိုရင္ေတာ့ ေထာပတ္သီးဟာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းဖို႔အတြက္ေတာ့ အေကာင္းဆံုး သစ္သီးျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ပါ။ ေထာပတ္သီးဟာ အိုမီဂါ ၉ ဖက္တီးအက္ဆစ္ ေတြ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တာမုိ႔ ေထာပတ္သီးကို စားသံုးေပးျခင္းဟာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းဖို႔အတြက္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းထဲက တစ္ခုပါ။ ေထာပတ္သီးက စြမ္းအင္ကို ျမႇင့္တင္ေပးတဲ့အျပင္ အဆီေတြကို ေလာင္ကၽြမ္းေစျခင္းျဖင့္ ဇီဝတြင္း ျဖစ္ပ်က္မႈေတြကို ျမင့္တက္ေစပါတယ္။ အျခားေသာ က်န္းမာေရး အက်ဳိးေက်းဇူးေတြကိုလည္း ရရွိႏုိင္တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ေထာပတ္သီးကို ပံုမွန္စားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစၿပီး က်န္းမာမွ်တတဲ့ ကုိယ္ခႏၡာကိုပါ ရရွိႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ေထာပတ္သီးသုပ္ ဒါမွမဟုတ္ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ ၾကက္သြန္နီနဲ႔ ဟင္းခတ္အေမႊး အႀကိဳင္ေတြ ထည့္သြင္းၿပီးေတာ့ သုပ္ထားတဲ့ ေထာပတ္သီးသုပ္ကို စားသံုးေပးမယ္ဆိုရင္ အရင္ကနဲ႔ မတူေတာ့ဘဲ ကြဲျပားလာတာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ 
 
၂။ သံပုရာသီး 
ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို သိသိသာသာ က်ဆင္းေစဖို႔ဆိုရင္ သံပုရာသီးနဲ႔ ပ်ားရည္လို အတြဲအစပ္မ်ဳိးကိုေတာ့ ဘယ္မွာမွ ရွာေတြ႔ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သံပုရာသီးမွာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို စီမံထိန္းညႇိေပးႏိုင္တဲ့ ႐ိုင္ဘုိဖလာဗင္၊ ဗီတာမင္ ဘီ၊ ေဖာ့စေဖာရပ္(စ) နဲ႔ မဂၢနီဆီယမ္လို သတၱဳဓာတ္ေတြ ထုပ္ပိုးပါဝင္ေနပါတယ္။ ဗီတာမင္ စီ ပါဝင္တယ္ဆိုတာကေတာ့ အားလံုးကလည္း သိထားၿပီးသားျဖစ္တာမို႔ အထူးတလည္ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ နံနက္တိုင္းမွာ သံပုရာသီးနဲ႔ ပ်ားရည္ကို ေသာက္သံုးၿပီး စတင္လိုက္ျခင္းျဖင့္ အဲ့ဒီထက္ပိုေကာင္းတဲ့ ခႏၶာကိုယ္တြင္း အဆိပ္အေတာက္ ဖယ္ရွားနည္းဆိုတာ မရွိႏုိင္ေတာ့ပါဘူးတဲ့။ 
၃။ ဖရဲသီး
ဖရဲသီးရဲ႕ အေၾကာင္းကိုလည္း အထူးတလည္ ေျပာျပဖို႔ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဖရဲသီးက ဘယ္လိုအဆီမ်ဳိးကိုမဆို ရွင္းလင္းေပးတာေၾကာင့္ပါ။ ဖရဲသီးေဖ်ာ္ရည္ တစ္ခြက္ ေသာက္သံုးမယ္ဆိုရင္ ကယ္လိုရီ ၅၀ ရရွိေစတာေၾကာင့္ အျမင့္မားဆံုး ကယ္လိုရီကို ရရွိႏုိင္တယ္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဗီတာမင္ ေအ၊ ဘီနဲ႔ စီကလည္း ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ၿပီး အပင္ကေနရရွိတဲ့ ဓာတုပစၥည္းေတြ၊ ေရာဂါအမ်ဳိးမ်ဳိးရဲ႕ တိုက္ခိုက္ခံရမႈေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားႏုိင္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကို ျပဳျပင္ကာကြယ္ေပးႏုိင္တဲ့ စြမ္းအားျမင့္ ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ပစၥည္း lycopene တို႔လည္း စုေပါင္းပါဝင္ေနတာဆိုေတာ့ ႏွလံုးနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ ေရာဂါေတြနဲ႔ ကင္ဆာကိုလည္း ကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါသတဲ့။  
၄။ ငွက္ေပ်ာသီးမ်ား 
ငွက္ေပ်ာသီးကေတာ့ ျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္တာမ်ဳိး မျပဳလုပ္ေသးခင္နဲ႕ အစိမ္းအေနအထားမွာ ေပ်ာ္ဝင္ႏုိင္တဲ့ကစီဓာတ္ ပါဝင္ေနတာေၾကာင့္ အဲ့ဒီအေနအထားမွာ စားသံုးတာက အေကာင္းဆံုးပါဘဲ။ ငွက္ေပ်ာသီးတစ္လံုး စားၿပီးသြားတဲ့အခါမွာ ပံုမွန္အားျဖင့္ အစာအိမ္ထဲမွာ ေနသာထိုင္သာ ရွိသြားေစၿပီး ေရနည္းနည္းေလာက္ ေသာက္ေပး လိုက္မယ္ဆိုရင္ဘဲ တစ္စံုတစ္ရာကို အလြန္အမင္းေတာင့္တတဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္မလာေစဖို႔ အကူအညီေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစားအစာေတြကို အလြန္
အကၽြံစားမိတာမ်ဳိး မျဖစ္ေစေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီးငွက္ေပ်ာသီးက အဆီေတြကို ျမန္ျမန္ေလာင္ကၽြမ္းေစျခင္းျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ လိုအပ္တဲ့ စြမ္းအင္ကို ထုတ္ေပးပါလိမ့္မယ္။ 
၅။ ဂရိတ္ဖ႐ု
မၾကာေသးခင္က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေလ့လာမႈေတြအရ ဂရိတ္ဖ႐ုကို ေန႔စဥ္စားသံုးတဲ့လူေတြဟာ ဂရိတ္ဖ႐ုမစားတဲ့ သူေတြနဲ႔ ယွဥ္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ပိုၿပီးျမန္ျမန္ က်ဆင္းေစတဲ့အေၾကာင္း သက္ေသျပသႏုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဂရိတ္ဖ႐ုဟာ ကာဘိုဟုိက္ဒရိတ္ ျမင့္မားစြာ ပါဝင္တဲ့ သစ္သီးျဖစ္ၿပီး နံနက္စာ စားသံုးတဲ့အခါမွာ ထည့္ သြင္းစားသံုးေပးတာက အေကာင္းဆံုးပါဘဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဂရိတ္ဖ႐ုက ညဘက္ကို အစာေရွာင္ထားတယ္ဆိုရင္ေတာင္ သူ႔ရဲ႕ ျမင့္မားစြာ ပါဝင္ေနတဲ့ သၾကားဓာတ္နဲ႔ အစားထိုးလိုက္ ႏုိင္တဲ့အျပင္ တစ္ေန႔တာအတြက္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အစာေခ်ဖ်က္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ကူညီေပးႏိုင္တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ 
၆။ လိေမၼာ္သီး
သြားရည္စာေတြ အရမ္းစားလို႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္တက္လာမွာကို စုိးရိမ္မိတယ္ဆိုရင္ေတာ့ လိေမၼာ္သီးကို သြားရည္စာအျဖစ္ စားေပးပါလို႔အႀကံျပဳပါရေစ။ လိေမၼာ္သီးက ေရဓာတ္ျမင့္မားစြာပါဝင္ၿပီး ကယ္လိုရီပမာဏ နည္းနည္းသာ ပါဝင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး စိတ္က ေတာင့္တေနတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေက်နပ္မႈရရွိေစတဲ့အျပင္ ကိုယ္ အေလးခ်ိန္ကိုလည္း က်ဆင္းေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လိေမၼာ္သီးကို စားေပးျခင္းက ခဲတစ္လံုးနဲ႔ ငွက္ႏွစ္ေကာင္ပစ္သလိုပါဘဲ။ 
၇။ ပန္းသီး
တစ္နပ္နဲ႔ တစ္နပ္ၾကား ဥပမာ မနက္စာနဲ႔ ေန႔လယ္စာၾကားမွာ အစားအစာေတြ မစားသံုးမိေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ခ်င္ေနပါသလား။ ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ ပန္းသီးကိုသာ ဆြဲလိုက္ပါလို႔ အၾကံျပဳပါတယ္။ ပန္္းသီးက က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္တိုးတက္ေစဖို႔ အေထာက္အကူေပးတဲ့အျပင္ အမွ်င္ဓာတ္လည္း ျမင့္မားစြာပါဝင္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ ေအနဲ႔ ေရပါဝင္မႈကလည္း မ်ားတာေၾကာင့္ ပန္းသီးစားၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပည့္တင္းေနတဲ့ ခံစားခ်က္ကို ရရွိေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 
၈။ သလဲသီး
အာဟာရေဗဒ ကမာၻမွာေတာ့ သလဲသီးအေစ့က အားလံုးရဲ႕ အာ႐ံုေတြကို ရရွိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ စူပါသစ္သီးပါ။ သလဲသီးအေစ့က ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ပစၥည္းေတြ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ၿပီး အမွ်င္ဓာတ္ေတြနဲ႔ ေရပါဝင္မႈကလည္း မ်ားပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ေရာ ဘာေတြရွိႏုိင္ပါေသးလဲ။ သလဲသီးအေစ့က ကယ္လိုရီ နည္းနည္းသာ ပါဝင္တာေၾကာင့္ သလဲသီးအေစ့ ႏွစ္ေစ့ေလာက္ကို ဝါးစားေပး႐ံုနဲ႕ ကုိယ္လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ diet plan ကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
၉။ နာနတ္သီး 
နာနတ္သီးနဲ႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းမႈက ဘယ္လိုမ်ား သက္ဆိုင္ေနပါလိမ့္ေနာ္ဆိုၿပီး ေတြးမိသြားပါသလားရွင္။ နာနတ္သီးမွာလည္း ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ပစၥည္းေတြ ႂကြယ္ဝစြာ ပါဝင္ေနပါတယ္။ အင္ဇိုင္းေတြ၊ သတၳဳဓာတ္ေတြနဲ႔ ဗီတာမင္ေတြေရာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒါေတြပါဝင္႐ံုနဲ႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ က်ဆင္းေစပါသတဲ့လား။ ဟုတ္ပါတယ္။ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ နာနတ္သီးမွာ ကိုလက္စထေရာနဲ႔ အဆီ လံုးဝမပါဝင္တာပါဘဲ။ 
၁၀။ ဘယ္ရီသီမ်ား
ဘလူးဘယ္ရီ၊ စေတာ္ဘယ္ရီ၊ ရက္(စ) ဘယ္ရီတို႔လို အက္ဆစ္ဓာတ္ပါဝင္ၿပီး အရည္ရႊမ္းတဲ့ အသီးေတြဟာ ခႏၡာကိုယ္ဆီကို ကာဘိုဟုိက ဒရိတ္ နည္းနည္းေလးသာ ရရွိေစပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔က အစြမ္းထက္တဲ့ အဆိပ္အေတာက္ ဖယ္ရွားသူေတြနဲ႔ ေလခ်ဥ္တက္ျခင္းကို ဖယ္ရွားေပးႏုိင္တဲ့သူေတြပါ။ သူတို႔က အစာေခ်စနစ္ကို အကူအညီေပးႏုိင္႐ံုသာမက ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းဖို႔အတြက္လည္း အမ်ားစုက အာ႐ံုက်ခံရတဲ့ အသီးေတြထဲမွာ ပါဝင္ေနတဲ့အေၾကာင္း ေျပာရင္းနဲ႕ ႏႈတ္ဆက္ခ်င္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕အခ်က္ေတြက သိထားၿပီးသားေတြ ျဖစ္ႏုိင္သလို မသိေသးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြလည္း ပါဝင္ၿပီး ပရိသတ္ႀကီးအတြက္ အကူအညီျဖစ္ေစႏုိင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။
Ref: Top 10 Fruits To Eat To Lose Weight Quickly
by sitaranikhil