ကေလးကို လံုးဝ မေကၽြးသင့္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ား

ကေလးငယ္ေလးကို ႏို႔အျပင္ အျခား ျဖည့္စြက္အစားအေသာက္မ်ား စတင္ေကၽြးေမြးရမယ့္ အခ်ိန္က မိဘတိုင္းအတြက္ စိတ္လႈပ္ရွားရတဲ့ အခိုက္အတန္႔ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ကေလးေလး လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖိဳးလာေစဖို႔ ေကၽြးလို႔
ရႏိုင္မယ့္ အစားအေသာက္အမ်ဳိးအစား အကုန္လံုးနီးပါးကို ေကၽြးခ်င္တဲ့ ဆႏၵမ်ဳိးေတြရွိေနၿပီး ကေလးကိုေကၽြးမယ့္ အစားအေသာက္ေတြထဲမွာ ရွိသမ်ွ အာဟာရဓာတ္ေတြနဲ႔ ဗီတာမင္ေတြ၊ သတၱဳဓာတ္ေတြ ပါႏိုင္သမွွ် ပါေနေအာင္လုပ္ေဆာင္မယ္လို႔ စိတ္ကူးေနတဲ့ ကာလလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုကာလမွာ စိတ္လႈပ္ရွားေနတဲ့ ေမေမတို႔ ကိုယ့္ကေလးေလးရဲ႕ ေရရွည္က်န္းမာေရးအတြက္ သတိထားၿပီး မေကၽြးမိေအာင္ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္ အစားအေသာက္တစ္ခ်ဳိ႕ရွိေနပါတယ္။ မိခင္ႏို႔ကေန ျဖည့္စြက္အစားအစာကို စတင္ျမည္းစမ္းရေတာ့ မယ့္ ကေလးေလးရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ မသင့္ေတာ္ေသးသလို၊  အစာေခ်စနစ္နဲ႔ ကိုယ္ခံအားစနစ္ကလည္း လက္သင့္မခံႏိုင္ေသးတာေၾကာင့္ အသက္ ၁ ႏွစ္ေအာက္  ကေလးေတြကို မေကၽြးသင့္ေသးဘူးလို႔ ပညာရွင္ေတြ သတိေပးထားတဲ့ အစားအေသာက္တစ္ခ်ဳိ႕ကို ေဖာ္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။  

ဘယ္ရီသီး နဲ႔ Citrus 
သစ္သီးဝလံေတြကို က်န္းမာေရးေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ေန႔စဥ္အစားအေသာက္စာရင္းမွာ ထည့္သြင္းစားသံုးေပးဖို႔ ပညာရွင္ေတြ တိုက္တြန္းေလ့ရွိၿပီး ကေလးငယ္ေတြကို အစားအေသာက္ ေကၽြးတဲ့အခါမွာလည္း မပါမျဖစ္ ထည့္သြင္းဖို႔ အား
ေပးထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကေလးငယ္ေလးေတြနဲ႔ အစာေခ်စနစ္က လူႀကီးေတြလို အျပည့္အဝ အလုပ္မလုပ္ေသးတာေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ႕သစ္သီးဝလံေတြကိုေတာ့ ခၽြင္းခ်က္အေနနဲ႔ အသက္အရြယ္အပိုင္းအျခားတစ္ခုမေရာက္ခင္ ေကၽြးေမြးတာမ်ဳိးကို ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။ မိခင္ႏို႕အျပင္ ျဖည့္စြက္အာဟာရစတင္ေကၽြးေမြးႏိုင္တဲ့ အသက္ ၆ လ မွ ၁ ႏွစ္အတြင္း ကေလးေတြကို ဘယ္ရီမ်ဳိးစိတ္ဝင္ အသီးေတြကို မေကၽြးသင့္ဘူးလို႔ ပညာရွင္ေတြ သတိေပးထားပါတယ္။ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့  ဘယ္ရီမ်ိဳးရင္းဝင္ အသီးေတြမွာပါဝင္တဲ့ ပ႐ိုတင္းကို အစာေခ်ဖို႔ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ အစာေခ်စနစ္က အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးတာေၾကာင့္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ Citrus မ်ဳိးစိတ္ အသီးေတြျဖစ္တဲ့ သံ ပရာသီး၊ လိေမၼာ္သီး စတဲ့အသီးေတြကလည္း ကေလးေတြရဲ႕ အစာအိမ္ကို ထိခိုက္ေစလို႔ ေရွာင္သင့္ပါတယ္။ ၁ ႏွစ္ျပည့္ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ အဆိုပါ အသီးေတြက ကေလးငယ္ရဲ႕ က်န္းမာေရးနဲ႔ ကိုယ္ခံအားအတြက္ အက်ဳိးျပဳႏုိင္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ အစာေခ်စနစ္နဲ႔ အစာအိမ္ကလည္း လက္ခံႏိုင္ၿပီျဖစ္လို႔ စတင္ၿပီး ေကၽြးလို႔ရၿပီလို႔ သိရပါတယ္။

ႏြားႏို႔ နဲ႔ ပဲႏို႔
Baby Center Medical Advisory Board မွာ ေဖာ္ျပလာတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွာ မိခင္ႏို႔ ဒါမွမဟုတ္ Formula Milk လို႔ ေခၚတဲ့ ကေလးေတြအတြက္ သီးသန္႔ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ႏို႔မႈန္႔ေတြကသာ အသက္ ၁ ႏွစ္မျပည့္ေသးတဲ့ ကေလးေတြကို တိုက္သင့္တဲ့ ႏို႔အမ်ဳိးအစားျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ အသက္ ၁ ႏွစ္ေအာက္ ကေလးေတြရဲ႕ အစာေခ်စနစ္က ႏြားႏို႔ ဒါမွမဟုတ္ ပဲႏို႔မွာပါတဲ့ ပ႐ိုတိန္းကို အစာေခ်ဖ်က္ႏိုင္စြမ္း လံုးဝ မရွိလို႔ အဆိုပါႏို႔ေတြ တိုက္ျခင္းကို လံုးဝေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔ အၾကံျပဳထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ႏြားႏို႔နဲ႔ ပဲႏို႔မွာပါတဲ့ အျခားသတၱဳဓာတ္ေတြက ကေလးရဲ႕ ေက်ာက္ကပ္ကို ပ်က္စီးေစတဲ့အထိ ဆိုးက်ဳိးသက္ေရာက္ႏိုင္လို႔ သတိထားသင့္ပါတယ္။ 

ၾကက္ဥ အကာ
ၾကက္ဥက ပ႐ိုတင္း နဲ႔ အျခားအာဟာရဓာတ္ေတြ ႂကြယ္ဝစြာရႏိုင္လို႔ ကေလးေတြအတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ အစားအစာ အမ်ဳိးအစားထဲမွာ ထည့္ သြင္းလို႔ ရပါတယ္။ ၾကက္ဥက ခ်က္ျပဳတ္ရလြယ္ကူသလို အလြယ္တကူလည္း ဝယ္ယူလို႔ရႏိုင္တာ ေၾကာင့္ မိဘေတြက ကေလးကို အစာအမာ စေကၽြးလို႔ရတဲ့ အသက္အရြယ္မွာ ၾကက္ဥကို သီးသန္႔ျဖစ္ေစ၊ ဒါမွမဟုတ္ ျဖည့္စြက္အစားအစာေတြထဲမွာ ေရာထည့္ၿပီးျဖစ္ေစ ေကၽြးတာမ်ဳိး ျပဳလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အသက္ ၁ ႏွစ္ေအာက္ ကေလးငယ္ေတြကိုဆိုရင္ေတာ့ ၾကက္ဥမေကၽြးဖို႔ ဆရာဝန္ေတြ ညႊန္ၾကားေလ့ရွိၿပီး အထူးသျဖင့္ ၾကက္ဥအကာက အသက္ငယ္ေသးတဲ့ကေလးေတြကို ဓာတ္မတည့္တာမ်ဳိး ျဖစ္ေစႏိုင္တာေၾကာင့္ ပိုၿပီးသတိထားဖို႔ လိုတယ္လို႔ ဆုိထားပါတယ္။ ၾကက္ဥအႏွစ္ကိုေတာ့ ကေလးအသက္ ၁ဝ လခန္႔ေရာက္ၿပီ ဆိုရင္စတင္ေကၽြးလို႔ ရၿပီလို႔သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ကေလးရဲ႕ ျဖည့္စြက္အစားအစာထဲမွာ ၾကက္ဥကို ထည့္သြင္းေကၽြးေလ့ရွိတယ္ဆိုရင္ အသက္ ၁ ႏွစ္မျပည့္ခင္ ခဏနားထားပါလို႔ ပညာရွင္ေတြ အၾကံျပဳထားပါတယ္။

လံုးဝန္းၿပီး မာေက်ာတဲ့ အစားအစာေတြ
ဒါကေတာ့ ကေလးရဲ႕ က်န္းမာေရးထက္ ေဘးကင္းမႈကိုေရွး႐ႈၿပီး ေရွာင္ၾကဥ္သင့္တဲ့ အစားအစာ အမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါတယ္။ အေစ့အဆံေတြ ဆိုတာက အာဟာရဓာတ္ျပည့္ဝတာမွန္ေပမဲ့ အသက္ငယ္ေသးတဲ့ ကေလးအတြက္ေတာ့ ဘယ္လိုမွ မသင့္ေတာ္တဲ့ အစားအစာအုပ္စုထဲမွာ ပါဝင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး စပ်စ္သီးလို လံုးဝန္းၿပီး ခံတြင္းထဲမွာေပ်ာ္ဝင္သြားဖို႔ ဘယ္လိုမွ မလြယ္တဲ့ အသီးအႏွံေတြ၊ အစားအစာေတြကိုလည္း ကေလးကို မေကၽြးသင့္ပါဘူး။ အဆိုပါ အစားအစာေတြက 
ကေလးရဲ႕ အသက္႐ွဴလမ္းေၾကာင္းမွာ တစ္ဆို႔ေနႏိုင္ၿပီး အခန္႔မသင့္ရင္ အသက္အႏၲရာယ္ကို ဒုကၡေပးႏိုင္တဲ့ အစားအစာမ်ား ျဖစ္သြားႏိုင္ပါ တယ္။ အေစ့အဆံေတြနဲ႔ စပ်စ္သီးလို အသီးေတြက က်န္းမာေရးအတြက္ ေကာင္းမြန္ၿပီး အာဟာရ
တန္ဖိုးျမင့္မားတာေၾကာင့္ ကေလးကို ေကၽြးလိုတဲ့ ဆႏၵရွိတယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ သင့္ရဲ႕ကေလးက အစားအစာေတြကို ေကာင္းေကာင္းဝါးႏိုင္ၿပီလို႔ စိတ္ခ်ရတဲ့အခါမွ ေကၽြးသင့္ၿပီး ေကၽြးတဲ့အခါမွာလည္း သင့္ေတာ္တဲ့ အရြယ္အစားျဖစ္ေအာင္ စိတ္ပုိင္းကာ ေသခ်ာေစာင့္ၾကည့္ၿပီးမွ ေကၽြးသင့္ပါတယ္။

ပ်ားရည္
အသက္ ၆ လေအာက္ကေလးငယ္ေတြကို မိခင္ႏို႔မွလြဲၿပီး အျခားျဖည့္စြက္အစားအစာေတြ မေကၽြးသင့္ဘူးဆိုတာကို မိခင္တိုင္းသိရွိၿပီး ျဖစ္ မွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ကေလးေလး ေရဆာေနတယ္လို႔ထင္ၿပီး ေစတနာေမတၱာေဇာ နဲ႔ ကေလးငယ္ေတြကို ပ်ားရည္နဲ႔ ေရေရာၿပီးတိုက္ေကၽြးတာမ်ဳိး တစ္ခ်ဳိ႕မိခင္ေတြ ျပဳလုပ္မိေလ့ရွိပါတယ္။ ပ်ားရည္မွာ က်န္းမာေရးေကာင္းက်ဳိးနဲ႔ အာဟာရတန္ဖိုးေတြ ရွိတာမွန္ေပမဲ့ ပ်ားရည္မွာ ရွိေနတတ္တဲ့ Clostridium Botulinum ဘက္တီးရီးယားရဲ႕ မ်ဳိးမႈန္ေတြက ကေလးေတြကို အဆိပ္သင့္ေစႏိုင္တာေၾကာင့္  ကေလးငယ္ေတြကို လံုးဝ (လံုးဝ) မေကၽြးသင့္တဲ့ အစားအစာတစ္မ်ဳိးအျဖစ္ WHO  က သတ္မွတ္သတိေပးထားပါတယ္။ 

အသီးေဖ်ာ္ရည္မ်ား
အသီးအႏွံေတြကို လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္စားသံုးတာက အေကာင္းဆံုးလို႔ ဆုိေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီအယူအဆက ကေလးငယ္ေတြအတြက္လည္း အတူတူပါပဲ။ အသင့္ေသာက္သံုးႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အသီးေဖ်ာ္ရည္ေတြက ဘယ္လိုပဲ သဘာဝအသီးစစ္စစ္ေတြလို႔ တံံဆိပ္တပ္ထားေပမယ့္လည္း သူတို႔မွာ တကယ့္အသီးစစ္စစ္ကသာ ရႏိုင္မယ့္ အမွ်င္ဓာတ္နဲ႔ အျခားအာဟာရဓာတ္ေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားၿပီး အပုိထပ္ထည့္ထားတဲ့ သၾကားေတြပါေလ့ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီသၾကားဓာတ္က သင့္ရဲ႕ကေလးေလး လံုးဝမလိုအပ္တဲ့ အရာျဖစ္ ပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕အသီးေဖ်ာ္ရည္ေတြမွာ ဗီတာမင္ C ေတြ ျဖည့္စြက္ထားတတ္ၿပီး လိေမၼာ္ရည္လို ေဖ်ာ္ရည္မ်ဳိးမွာဆိုရင္ အက္ဆစ္ဓာတ္ေတြ ပါဝင္ၿပီး ကေလးရဲ႕ အစာအိမ္ကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။ ဒါ
ေၾကာင့္ အသင့္ေသာက္သံုးႏိုင္တဲ့ အသီးေဖ်ာ္ရည္ေတြ တိုက္တာမ်ဳိးကိုလည္း ေရွာင္သင့္ၿပီး အကယ္လို႔ ကေလးက အသီးအႏွံေတြ ေကၽြးရခက္တယ္ဆိုရင္ အသီးလတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ကို သၾကားမထည့္ဘဲ ေဖ်ာ္တိုက္တာမ်ဳိးလည္း ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ 

ေသခ်ာမခ်က္ျပဳတ္ထားတဲ့ အစားအေသာက္မ်ား
ဒီအစားအစာ အမ်ဳိးအစားကေတာ့ ကေလးငယ္ေတြသာမက အရြယ္ေရာက္ၿပီး လူႀကီးေတြမွာ ေတာင္ သတိထားစားသံုးရမယ့္ အစားအစာ အုပ္စုထဲမွာပါဝင္ပါတယ္။ ကေလးငယ္ေတြကို လံုးဝ မေကြ်းသင့္တဲ့ အစားအစာမ်ားထဲမွာ ေသေသ 
ခ်ာခ်ာ က်က္ေအာင္မခ်က္ျပဳတ္ထားတဲ့ အသားငါးေတြ၊ ပင္လယ္စာေတြ၊ ၾကက္ဥ၊ ႏို႔ နဲ႔ ႏို႔ထြက္ ပစၥည္းေတြပါဝင္ပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕ ကိုယ္ခံအားစနစ္က အသက္ငယ္ေသးစဥ္မွာ အျပည့္အဝ အလုပ္မလုပ္ေသးတာေၾကာင့္ ေသခ်ာက်က္ 
ေအာင္ မခ်က္ျပဳတ္ထားတဲ့ အစားအစာေတြမွာ ပါဝင္လာမယ့္ ဘက္တီးရီးယား နဲ႔ ဗုိင္းရပ္စ္ေတြ အလြယ္တကူ ကူးစက္ႏိုင္ၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲ ျပင္းထန္တဲ့ ေရာဂါေတြျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုအစားအေသာက္ေတြကို ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ထားစဥ္မွာလည္း ေရွာင္ၾကဥ္သင့္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြ သတိေပးထားပါတယ္။ 
Ref; Foods You Should Never Feed Your Baby