ပန္းပြင့္စိမ္းရဲ႕ အာနိသင္မ်ား

ပန္းမံုလာ၊ ေဂၚဖီထုပ္တို႔နဲ႔ ေဆြမ်ဳိး နီးစပ္ေတာ္ၿပီး ပန္းပြင့္စိမ္းလို႔ ေခၚေလ့ရွိတဲ့ ဘ႐ိုကိုလီဟာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ထဲမွာေတာ့ နာမည္ႀကီးပါပဲ။ အာဟာရတန္ဖိုးျမင့္မားသလို ကင္ဆာအမ်ဳိးအစားေတာ္ေတာ္မ်ားကို ကာကြယ္ႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း၊ ခႏၶာကိုယ္တြင္းက အဆိပ္အေတာက္မ်ားကို ဖယ္ရွားေပးႏိုင္ျခင္း၊ ကိုယ္ခံစြမ္းအားကို ျမင့္တင္ေပးႏုိင္ျခင္း၊ ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစျခင္း စတဲ့ ေဆးဘက္ဆိုင္ရာ အာနိသင္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ 

ဒါ့အျပင္ အသားအေရကို လွပႏုပ်ဳိေစႏိုင္တဲ့ ဓာတ္ေပါင္းေတြ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ၿပီး ကိုလက္စထေရာကို က်ဆင္းေစႏိုင္တဲ့ အစြမ္းလည္းရွိတာေၾကာင့္ အလွအပကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၿပီး ကုိယ္အေလးခ်ိန္ ထိန္းသိမ္းလိုသူေတြအတြက္ အားထားစရာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္အမ်ဳိးအစားထဲမွာလည္း ပါဝင္ေနျပန္ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီတစ္လမွာေတာ့ ဘ႐ိုကိုလီရဲ႕အာဟာရတန္ဖိုးမ်ား၊ ေဆးဘက္ဆိုင္ရာ အာနိသင္မ်ားနဲ႔ အလွအပအတြက္ အက်ဳိးျပဳပံုမ်ားကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ 

ကင္ဆာ
ပန္းပြင့္စိမ္းလို႔ ေခၚတဲ့ ဘ႐ိုကိုလီဟာ ကင္ဆာေရာဂါ အမ်ဳိးအစားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအတြက္ အံ့အားသင့္ဖြယ္ ေဆးဝါးတစ္မ်ဳိးလိုပဲ အစြမ္းထက္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြဆိုပါတယ္။ ရင္သားကင္ဆာ၊ သားအိမ္ကင္ဆာ၊ Prostate ကင္ဆာ၊ အဆုတ္ကင္ဆာ၊ အူနဲ႔ အူမႀကီးကင္ဆာ၊ အသည္းကင္ဆာနဲ႔ ေက်ာက္ကပ္ကင္ဆာေတြအတြက္ ဘ႐ိုကိုလီကို သဘာဝေဆးဝါးတစ္မ်ဳိးကဲ့ သို႔ မွီဝဲေပးႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဘ႐ုိကုိလီဟာ ခႏၶာကုိယ္ထဲက ပိုလွ်ံေနတဲ့ အီစထ႐ိုဂ်င္ေဟာ္မုန္းေတြကို ဖယ္ရွားေပးႏိုင္တဲ့ အစြမ္းရွိတာေၾကာင့္ ရင္သား နဲ႔ သားအိမ္ကင္ဆာအတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ အာနိသင္ရွိေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့  ဘ႐ိုကိုလီမွာ ကင္ဆာျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ ဆဲလ္ေတြကို ဆန္႔က်င္ႏိုင္တဲ့ Glucoraphanin ၊ Diindolymethane ၊ Beta-carotene ၊  Selenium စတဲ့ စြမ္းအားျမင့္  Anti-Carcinogenic ဓာတ္ေပါင္းေတြ ပါဝင္ေနတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကင္ဆာဆဲလ္ေတြကို ဆန္႔က်င္ႏုိင္တဲ့ Anti-cancer Agent ဂုဏ္သတၱိရွိတဲ့ ဗီတာမင္ C ၊ ဗီတာမင္A ၊ ဗီတာမင္ E စတဲ့ ဗီတာမင္ေတြ၊  Zinc ၊ Potassium စတဲ့ သတၱဳဓာတ္ေတြ နဲ႔  Amino Acids ေတြလည္း ဘ႐ိုကိုလီမွာ ပါဝင္ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘ႐ိုကိုလီကို အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးတဲ့အတိုင္း ကင္ဆာေရာဂါအတြက္ အံ့အားသင့္ဖြယ္ သဘာဝေဆးတစ္မ်ဳိးလို႔ တင္စားၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ 

အဆိပ္အေတာက္
ဗီတာမင္ C ၊ Sulphur နဲ႔ Amino Acids ေတြ ပူးတြဲပါဝင္ေနျခင္းေၾကာင့္ ဘ႐ိုကိုလီက ခႏၶာကုိယ္ထဲက အဆိပ္ေတြကို ဖယ္ထုတ္ရာမွာ အသံုးျပဳႏိုင္တဲ့  အေကာင္းဆံုး အစားအစာတစ္မ်ဳိး ျဖစ္လာပါတယ္။ ဘ႐ိုကိုလီကို စားသံုးၿပီး Uric Acid လိုမ်ဳိး ခႏၶာကိုယ္ထဲက Free Radical နဲ႔ အဆိပ္အေတာက္ေတြကို ဖယ္ထုတ္သန္႔စင္ႏိုင္ပါတယ္။ ေသြးတြင္းက အဆိပ္အေတာက္နဲ႔ အညစ္အေၾကးေတြကို သန္႔စင္ေပးႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိတာေၾကာင့္ ယားယံျခင္း၊ အင္ျပင္ထျခင္း၊ ေဂါက္၊ အဆစ္အျမစ္ေရာင္ျခင္း စတဲ့ ေရာဂါမ်ား မျဖစ္လာေအာင္ ကာကြယ္ၿပီးသား ျဖစ္ေစပါတယ္။ 

အသားအေရလွပႏုပ်ဳိဖို႔
အသားအေရလွပဖုိ႔ အေရျပားေပၚ တိုက္႐ိုက္လိမ္းက်ံလို႔ရတဲ့ အလွကုန္နဲ႔ အသားအေရထိန္းသိမ္းတဲ့ ပစၥည္းေတြကိုပဲ အားကိုးလို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ သင့္ရဲ႕ ကိုယ္တြင္းစနစ္ထဲကိုပါ လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြ ျဖည့္တင္းေပးေနဖို႔ လိုအပ္ပါေသးတယ္။ အသားအေရ လွပႏုပ်ဳိဖို႔အတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ Antioxidant ဂုဏ္သတၱိေဆာင္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြက Beta-carotene ဗီတာမင္ C ၊ ဗီတာမင္ B complex ၊ ဗီတာမင္ E ၊ ဗီတာမင္ A ၊ ဗီတာမင္ K ၊ Omega 3 Fatty Acids ၊ Amino Acid ၊ Folate စတဲ့ ဗီတာမင္ နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ဗီတာမင္နဲ႔သတၱဳဓာတ္အားလံုး ဘ႐ိုကိုလီမွာ ပါဝင္ေနပါတယ္။ ေနာက္ထပ္အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ေနေရာင္ျခည္နဲ႔ ထိေတြ႕မႈေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ အုိမင္းရင့္ေရာ္မႈကို တား
ဆီးေပးႏိုင္တဲ့ Glucoraphanin လို႔ေခၚတဲ့ phytonutrient (အပင္တစ္ခ်ဳိ႕မွာ ပါဝင္တဲ့ ေရာဂါကာကြယ္ႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ဓာတ္တစ္မ်ဳိး) ဘ႐ိုကိုလီမွာ ႂကြယ္ဝစြာ ပါဝင္ေနတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ အသားအေရ လွပႏုပ်ဳိေစဖို႔ စားသံုးသင့္တဲ့ အစားအေသာက္စာရင္းမွာ ဘ႐ိုကိုလီကို ထိပ္ဆံုးက ထည့္သြင္းထားသင့္ပါတယ္။

ႏွလံုးက်န္းမာေရး
အထက္မွာ ေဖာ္ျပထားခဲ့ၿပီးတဲ့ Antioxidants ေတြအျပင္ ဘ႐ိုကိုလီမွာ အမွ်င္ဓာတ္ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ အဆိုပါ အမွ်င္ဓာတ္နဲ႔ Antioxidants ေတြ၊ အျခားေသာ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြကို ေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့အခါမွာ  ဘ႐ိုကိုလီက သင့္ႏွလံုးရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္ အလြန္သင့္ေတာ္ ေကာင္းမြန္တဲ့ အစားအစာတစ္မ်ဳိးျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။ ေသြးတြင္းက မေကာင္းတဲ့ ကိုလက္စထေရာေတြကို ေလ်ာ့က်ေစၿပီး ေသြး လွည့္ပတ္မႈကို ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တာေၾကာင့္ ေသြးဖိအားကိုလည္း ပံုမွန္ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဘ႐ိုကိုလီမွာ Potassium လည္း ပါဝင္တာေၾကာင့္ ေသြးေၾကာေတြကို ေပ်ာ့ေျပာင္းေစၿပီး ေသြးစီးဆင္းမႈကိုလည္း ပိုမုိအားေကာင္းေစကာ ႏွလံုးနဲ႔ ႏွလံုးေသြးေၾကာေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးကို ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေစႏိုင္ပါတယ္။ ဘ႐ိုကိုလီကို ေရေႏြးေငြ႕နဲ႔ ေပါင္းလိုက္တဲ့အခါမွာ ပါဝင္တဲ့ အမွ်င္ဓာတ္ကို ခႏၶာကိုယ္က စုပ္ယူဖို႔ပိုၿပီး လြယ္ကူသြားတာကို ေလ့လာမႈေတြ ျပဳလုပ္ၿပီး ေတြ႕ရွိခဲ့ရ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘ႐ိုကိုလီရဲ႕ ရွိရင္းစြဲအာနိသင္ကို ပိုၿပီး ထက္ျမက္လာေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေပါင္းဖုိ႔အခ်ိန္မေပးႏိုင္ရင္ေတာင္ ေရေႏြးေဖ်ာၿပီး စား ေပးတာမ်ဳိး ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ 

မ်က္စိက်န္းမာေရး
ဘ႐ိုကိုလီမွာ ပါဝင္တဲ့ Zeaxanthin ၊ Beta-carotene ၊ ဗီတာမင္ A ၊ ဗီတာမင္B complex ၊ ဗီတာမင္ C ၊ ဗီတာမင္ E နဲ႔ Phosphorus စတဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြက မ်က္လံုးရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္ အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ ျဖည္စြက္အာဟာရ ဓာတ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ macular degeneration နဲ႔ မ်က္စိတိမ္ ေရာဂါမ်ားကို ဘ႐ိုကိုလီမွာပါဝင္တဲ့ ဗီတာမင္ နဲ႔သတၱဳဓာတ္ေတြက ကာကြယ္ေပးႏိုင္သလို ေရာဂါထပ္မတိုးေအာင္လည္း တားဆီးေပးႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ 

ကိုယ္ခံအားေကာင္းေစဖို႔ 
ဘ႐ိုကိုလီကို အစိမ္းေရာင္ျဖစ္ေစတာက ပါဝင္တဲ့ ဗီတာမင္ C ၊ Beta-carotene ၊ Copper ၊ Zinc နဲ႔ Phosphorusတို႔ ရဲ႕ ဂုဏ္သတၱိေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ ဓာတ္ေပါင္းေတြက စားသံုးလိုက္တဲ့အခါမွာ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ခုခံစြမ္းအားစနစ္ေကာင္းမြန္လာဖို႔ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ သင့္ရဲ႕ ကိုယ္ခံစြမ္းအားေကာင္းမြန္ေနမယ္ဆိုရင္ သာမန္ အပရိက ဖ်ားနာမႈမ်ဳိးေတြကိုသာမက ႀကီးမားတဲ့ ကူးစက္ေရာဂါေတြ ခႏၶာကိုယ္ထဲ ဝင္ေရာက္တိုက္ခိုက္ျခင္းမ်ဳိးကိုေတာင္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလံုးစံုေသာ က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္ေစဖို႔ သင့္ရဲ႕ ကိုယ္ခံစြမ္းအားျမင့္မားေနဖို႔လိုအပ္ၿပီး ကိုယ္ခံအားေကာင္းမြန္ေစဖို႔ကိုေတာ့ ဘ႐ိုကိုလီက ကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။ 

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္မ်ားအတြက္ 
ဘ႐ိုကုိလီမွာ  ခႏၶာကုိယ္အတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ႂကြယ္ဝစြာ ပါဝင္ေနပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္မ်ားအတြက္ ေန႔စဥ္မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့ ပ႐ိုတိန္း၊ ဗီတာမင္ နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္ႂကြယ္ဝစြာ ပါဝင္တာေၾကာင့္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္ ၾကံဳေတြ႕ရေလ့ရွိတဲ့ ဝမ္းခ်ဳပ္တဲ့ ျပႆနာကိုလည္း ေျဖရွင္းၿပီးသားျဖစ္ေစပါတယ္။ ရင္ေသြးငယ္က်န္းမာေရးနဲ႔ ကိုယ္အဂၤါအစံုအလင္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာဖို႔ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ Folate ပါဝင္ျခင္းက ဘ႐ိုကိုလီကို ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္တိုင္း စားေပးသင့္တဲ့ အစားအစာတစ္မ်ဳိး ျဖစ္လာေစပါတယ္။ 
Ref ;    Top Benefits of Broccoli