ပန္းသီးပံု ခႏၶာကိုယ္ပိုင္ရွင္္တို႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ျမန္ျမန္က်ဖို႔ဆိုရင္...

ယေန႔ေခတ္မွာ ကုိယ္အေလးခ်ိန္ ျမန္ျမန္က်ေစဖုိ႔ဆုိရင္္ ကာလၾကာရွည္ လုပ္ေဆာင္စရာမလိုတဲ့ diet နည္းလမ္းေတြ၊ ေခတ္မီစက္ကိရိယာေတြ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား အားကစား႐ံုေတြ၊ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ႏိုင္တဲ့ ေခတ္မီစက္ပစၥည္းေတြ စသျဖင့္ နည္းလမ္းေတြေရာ အေထာက္အကူျပဳ ပစၥည္းေတြပါ ေပါမ်ားလွပါတယ္။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ျမန္ျမန္က်လိုေဇာနဲ႔ ေလ့က်င့္ခန္္းေတြကို အသည္းအသန္လုပ္မိရင္ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္နဲ႔ကိုက္ညီမႈမရွိတဲ့ diet နည္းလမ္းေတြကို လုပ္ေဆာင္မိရင္ေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ကို ထိခိုက္တာေတြ ျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။ 

ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို အမွန္တကယ္ဘဲ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္က်လိုတယ္ဆိုရင္ ပထမဆံုးအေနနဲ႔ ကုိယ္ဟာဘယ္လိုခႏၡာကိုယ္ အခ်ဳိးအစားလဲဆိုတာကို သိထားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ သစ္ေတာ္သီးပံု ခႏၶာကိုယ္အခ်ဳိးအစား ရွိတဲ့သူေတြအတြက္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ေစမယ့္ နည္းလမ္းေတြဟာ ပန္းသီးပံု ခႏၶာကိုယ္အခ်ဳိးအစားရွိသူေတြအတြက္ေတာ့ အလုပ္မျဖစ္လို႔ပါဘဲ။ 

ပန္းသီးပံု ခႏၡာကိုယ္ဆိုတာဘာလဲ။ ဘယ္လို အခ်ဳိးအစားမ်ဳိးကို ဆိုလိုပါသလဲ။ 
ေယ်ဘုယ်အားျဖင့္ ပန္းသီးပံု ခႏၶာကိုယ္ အခ်ဳိးအစားရွိတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ ဝမ္းဗိုက္ပိုင္း၊ ေနာက္ေက်ာနဲ႔ ရင္ဘတ္ပိုင္းေတြမွာ အဆီပမာဏအမ်ားအျပားကို သိုေလွာင္တတ္ေလ့ ရွိပါ တယ္။ အဲ့ဒီအဆီေတြဟာ ခႏၶာကုိယ္အတြင္းပိုင္း အဂၤါေတြျဖစ္တဲ့ ႏွလံုး၊ အဆုတ္၊ အစာအိမ္နဲ႔ အူေတြ စတာေတြန႔ဲဆက္စပ္ေနၿပီး သစ္ေတာ္သီးပံု  ခႏၡာကိုယ္ပိုင္ရွင္ေတြလို ျပင္ပမ်က္ႏွာျပင္မွာ မဟုတ္ဘဲကိုယ္တြင္းအဂၤါေတြဆီမွာ အဆီကို သိုေလွာင္တတ္ပါတယ္။ 

အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႔ကေတာ့ ပန္းသီးပံု ခႏၶာကုိယ္ရွိတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ ကိုယ္တြင္းအဂၤါေတြမွာစုေဆာင္းထားတဲ့ အဆီပမာဏက မ်ားျပား လာၿပီဆိုရင္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္နဲ႕ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ေရာဂါေတြျဖစ္တဲ့ ေသြးတိုးတာ၊ ကိုလက္စထေရာျမင့္တာ၊ အမ်ဳိးအစား ၂ ဆီးခ်ဳိနဲ႔ ေလျဖတ္္တာတို႔လို အႏၲရာယ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ အခြင့္္အလမ္း ပိုမ်ားေစပါတယ္။ 

ပန္းသီးပံု ခႏၶာကိုယ္ပိုင္ရွင္ေတြအေနနဲ႔ အဓိကထားၿပီး ေရွာင္ရွားရမယ့္ အစားအစာကေတာ့ သၾကားဒါမွမဟုတ္ အခ်ဳိဓာတ္ျမင့္မားစြာ ပါဝင္ေနတဲ့ အစားအစာေတြဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သၾကားျမင့္မားစြာပါဝင္တဲ့ အစားအစာေတြဟာ ပန္းသီးပံု ခႏၶာကိုယ္အခ်ဳိးအစားရွိတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ေတာ့ ေသေစတတ္တဲ့အထိ အႏၲရာယ္ရွိတယ္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။

ခႏၶာကိုယ္အလယ္ပိုင္းရဲ႕ အနီးတစ္ဝိုက္မွာစုေဆာင္းသိုမွီးထားတဲ့ အဆီေတြေၾကာင့္ ပန္ကရိယမွာရွိတဲ့ ဘီတာဆဲလ္ေတြကအင္ဆူလင္ကို အလံုအေလာက္ ထုတ္ေပးႏုိင္ျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ကို ပံုမွန္အေနအထားအတုိင္းထိန္းညႇိႏိုင္စြမ္းမရွိတာမ်ဳိး ျဖစ္လာပါတယ္။ အဆီဆဲလ္ေတြရွိျခင္းရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ကေတာ့ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ကို ထိန္းညႇိမေပးႏုိင္ဘဲ အျမင့္ဆံုးအထိ ျမင့္တက္သြားေစပါတယ္။ ဒီလိုေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ အျမင့္ဆံုး ျမင့္တက္ေစ ျခင္းက ပိုေနတဲ့ အခ်ဳိဓာတ္ေတြကို ဝမ္းဗိုက္ပိုင္းမွာအဆီအျဖစ္ စုေဆာင္းေစျပန္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္မွာသိုေလွာင္ထားတဲ့ အဆီေတြေၾကာင့္ ေသြးတြင္း သၾကားဓာတ္ ျမင့္မားေစတယ္၊ ေသြးတြင္းသၾကား ဓာတ္ျမင့္မားတဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္မွာ အဆီေတြအျဖစ္ သိုေလွာင္တယ္ဆိုတဲ့ စက္ဝန္းတစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။ 

အဆီသုိေလွာင္တဲ့ စက္ဝန္းကိုရပ္တန္႔ ထိန္းခ်ဳပ္လိုတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အခ်ဳိဓာတ္ျမင့္မားစြာ ပါဝင္တဲ့ အစားအစာေတြနဲ႔ အဆင့္ဆင့္ ခ်က္ျပဳတ္ျပင္ဆင္ထားတဲ့ ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္ေတြကို မျဖစ္မေနေရွာင္ရွားရမွာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အခ်ဳိဓာတ္ ျမင့္မားစြာပါဝင္ေနတဲ့ အစားအစာတခ်ဳိ႕ကေတာ့  
၁။    အသင့္စားေကြကာေတြနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ မုန္႔ေခ်ာင္းေတြ (သၾကားပါဝင္မႈ ၅၆ ရာခိုင္ႏႈန္းအထက္) 
၂။    ေဆာ့(စ) အမ်ဳိးမ်ဳိး - ခရမ္းခ်ဥ္သီးေဆာ့၊ တင္လဲရည္၊ အရြက္သုပ္ေတြထဲမွာ သံုးတဲ့ dressing ၊ ေခ်ာကလက္အရည္ (သၾကားပါဝင္မႈ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထက္) 
၃။    ဂက္(စ) ပါတဲ့ အခ်ဳိရည္ေတြနဲ႔ အခ်ဳိရည္ အမႈန္႔ေတြ (သၾကားပါဝင္မႈ ၉၄ ရာခိုင္ႏႈန္းအထက္) 
၄။    သၾကားခဲ၊ ပ်ားရည္၊ တင္လဲရည္၊ သၾကားညိဳ၊ ေျပာင္းဖူးကထုတ္တဲ့ သၾကား၊ ႏုိ႔ဆီတို႔လို အခ်ဳိအတြက္ သံုးတဲ့အရာေတြ (သၾကားပါဝင္မႈ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္္းအထက္) 
၅။    သၾကားလံုးေတြ၊ သၾကား၊ ပ်ားရည္နဲ႔ ၾကက္ဥအကာတို႔နဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ မုန္႔ခ်ဳိခဲ (သၾကားပါဝင္မႈ ၈၃ ရာခိုင္ႏႈန္းအထက္) သစ္သီးယိုေတြကိုလည္း မစားရင္ပိုေကာင္းပါတယ္။ 
၆။    သစ္သီးေျခာက္ေတြ၊ သရက္ျပင္ေတြလို သစ္သီးနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ မုန္႔ေတြ၊ သတြတ္သီးေျခာက္ဒါမွမဟုတ္ သဖန္းသီးေျခာက္ေတြ၊ စြန္ပလြံသီးအေျခာက္၊ ဆီးသီးေျခာက္၊ မင္းဂြတ္သီးေျခာက္ေတြ (သၾကားပါဝင္မႈက ၈၁ ရာခိုင္ႏႈန္းအထက္)
၇။    ကြတ္ကီးေတြ၊ ကိတ္ေတြနဲ႔ ပိုင္မုန္္႔ေတြ (သၾကားပါဝင္မႈ ၇၁ ရာခိုင္ႏႈန္္း အထက္)
၈။    သကာရည္ပါဝင္တဲ့ စည္သြပ္သစ္သီးဘူးေတြ  (သၾကားပါဝင္မႈ ၂၂ ရာခိုင္ႏႈန္းအထက္)  သစ္သီးေတြဆိုတုိင္းစားသံုးဖို႔ စိတ္ခ်ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စတာေတြဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 
ပန္းသီးပံု ခႏၶာကိုယ္ အခ်ဳိးအစားရွိသူေတြအတြက္ ေရြးခ်ယ္သင့္တဲ့ အစားအစာေတြကေတာ့ အဆီပါဝင္မႈနည္းတဲ့ အသားေတြနဲ႔ အမွ်င္ဓာတ္ႂကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာေတြဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အဆီနည္းတဲ့အသား
ခႏၶာကိုယ္မွာ ႂကြက္သားမ်ားမ်ားရွိေလ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကယ္လိုရီေတြ ေလာင္ကၽြမ္းဖို႔ လြယ္ကူေလျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဝမ္းဗိုက္ပိုင္းကအဆီေတြကိုလည္း ေလာင္ကၽြမ္းေစပါ လိမ့္မယ္။ အဆီေလာင္ကၽြမ္းေစတဲ့ ႂကြက္သားေတြကို တည္ေဆာက္ဖို႔ဆိုရင္ အသားဓာတ္္မ်ားမ်ားရရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ၾကက္ဆင္ရင္အံုသား၊ ငါးနဲ႔ အ႐ိုးမပါ၊ အေရခြံမပါတဲ့ ၾကက္ရင္ပံုသားတို႔လို အဆီနည္းတဲ့ အစားအစာေတြကိုစားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ ႂကြက္သြားေတြကို လ်င္ျမန္စြာ တည္ေဆာက္ဖို႔ အကူအညီျဖစ္ေစပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အခ်ိန္အၾကာႀကီး ၾကာတဲ့အထိ ျပည့္အင့္ေနတဲ့ ခံစားခ်က္ကိုလည္း ထိန္းသိမ္းထားေပးပါတယ္။ 

အမွ်င္ဓာတ္ 
Red velvet cupcake ေတြကို ေရွာင္ရွားၿပီး မုန္္လာဥနီနဲ႔ ဘ႐ိုကိုလီတို႔လို အမွ်င္ဓာတ္ႂကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာေတြကို စားသံုးေပးသင့္ပါတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္ႂကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာေတြကို စားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ အစာေျခတဲ့အဖြဲ႔အစည္းက သၾကားဓာတ္ကို ေခ်ဖ်က္ဖို႔ထက္ အခ်ိန္ပိုယူရပါတယ္။ ယင္းက အင္ဆူလင္ေရခ်ိန္ကို ေလ်ာ့က်ေစၿပီး အခ်ိန္ၾကာၾကာဗိုက္ျပည့္ေစတဲ့ ခံစားခ်က္ကို ရရွိေအာင္ ကူညီေပးပါတယ္။ 

အမွ်င္ဓာတ္ျမင့္မားစြာပါဝင္တဲ့ အစားအစာေတြကေတာ့ 
၁။    ပန္္းသီး
၂။    ဘ႐ိုကိုလီ
၃။    မုန္လာဥနီ
၄။    မိႈ
၅။    ဗာဒံေစ့၊ သီဟိုဠ္ေစ့တို႔လုိ အခြံမာသီးမ်ား
၆။    ပဲျပားအျဖဴ၊ ကုလားပဲ၊ ပဲေခါင္းခၽြန္းတို႔လိုပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး
၇။    ကန္စြန္းဥ
၈။    င႐ုတ္ေကာင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ခႏၶာကိုယ္ အခ်ဳိးအစားအလိုက္ Diet လုပ္ျခင္း
အဆီပါဝင္မႈနည္းတဲ့ အစားအစာေတြကို စားသံုးေပးတာက ခႏၶာကိုယ္အတြက္ ေကာင္းတယ္ဆိုေပမယ့္ သစ္ေတာ္သီးပံု ခႏၶာကိုယ္ပိုင္ရွင္ေတြအတြက္ ပိုၿပီးသင့္ေတာ္ပါတယ္။ ပန္းသီးပံု ခႏၶာကိုယ္ပိုင္ရွင္ေတြကေတာ့ ဒီိလိုနည္းလမ္းကို သံုးမယ္ဆိုရင္ ကုိယ္အေလးခ်ိန္က်ဖို႔ ေႏွးေကြးပါလိမ့္မယ္။ သၾကားဓာတ္နည္းၿပီး အမွ်င္ဓာတ္မ်ားတဲ့ အစားအစာေတြကသာ ခႏၶာကိုယ္အလယ္ရပ္ဝန္းဆီက အဆီေတြကို ကိုင္တြယ္ဖို႔အတြက္ အဓိကေသာ့ခ်က္ျဖစ္ၿပီး ပန္းသီးပံု ခႏၶာကိုယ္္ပိုင္ရွင္ေတြအတြက္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ျမန္ျမန္က်ေစတဲ့ အေရးႀကီးအရင္းအျမစ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

အတိုခ်ဳပ္ၿပီး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပံုမွန္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ပါ၊ အခ်ဳိေလွ်ာ့စားပါ၊ အမွ်င္ဓာတ္ပါတဲ့ အစားအစာမ်ားမ်ားစားေပးပါ။ ဒီလုိဆိုရင္ေတာ့ ပန္းသီးပံု ခႏၶာကိုယ္ပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ က်န္္းမာေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ ဘဝေနနည္းပံုစံကို ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္ဖို႔ ေသခ်ာသြားၿပီဆိုတဲ့အေၾကာင္းအၾကံျပဳရင္း ႏႈတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္။ 

Ref :    Lose Weight Fast for Body Shape: Best Diet & Foods to Achieve Weight Loss for Women with Apple Shaped Bodies