ေခ်ာကလက္စားၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့ၾကမယ္

ကုိယ္အေလးခ်ိန္ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ စဥ္းစားတဲ့အခါ ဒါမွမဟုတ္ မိသားစုဝင္ေတြနဲဲ႔ အသိမိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ေလွ်ာ့ေတာ့မယ့္အေၾကာင္းေျပာမိတဲ့အခါ ပထမဆံုးၾကားရႏိုင္တဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြထဲမွာေတာ့ ‘ေခ်ာ ကလက္ေတြ ဆက္စားေနရင္ေတာ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့လာမွာမဟုတ္ပါဘူး’ ဆိုတာလည္း ပါလာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ Diet ပရိသတ္ႀကီးေရ တစ္ရက္မွာေခ်ာကလက္ ၁၀၀ ဂရမ္ကေန ၂၀၀ ဂရမ္ၾကားေန႔စဥ္စားသံုးၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလွ်ာ့လို႔ ရႏိုင္ပါသတဲ့။ အဲ့ဒီအေၾကာင္းေလးကို ဒီလမွာ လက္တုိ႔ခ်င္လို႔ပါေနာ္။ သိပ္ၿပီးမ်ား အံ့ၾသသြားၾက ပါသလား။ ဒါေပမဲ့ မွန္ကန္တဲ့ ေခ်ာကလက္ကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္တစ္ခုမွာစားတတ္ဖို႔ေတာ့ လိုပါမယ္ေနာ္။

ေခ်ာကလက္ရဲ႕ အဓိကပါဝင္ပစၥည္းျဖစ္တဲ့ ကိုကိုးဟာ ကုန္းၾကမ္းအေနအထားအတုိင္းမွာဘဲ Flavanol အမည္ရ အပင္ကရတဲ့ အာဟာရေတြ သဘာဝအတိုင္းဘဲ ျမင့္မားစြာပါရွိေနပါတယ္။ ေခ်ာကလက္ကိုစားတဲ့အခါ သူ႔မွာပါဝင္ေနတဲ့ Flavanol က ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့က်ႏုိင္ဖို႔ အကူအညီျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏုိ႔ထြက္ပစၥည္းေတြပါဝင္ေနတဲ့ ေခ်ာကလက္ေတြအမ်ားႀကီးမစားေသးခင္မွာ သတိထားစရာေလးေတြ နည္းနည္္းေတာ့ ရွိေနပါေသးတယ္ေနာ္။ 

အီတလီမွာရွိတ့ဲ L’ Aquila တကၠသိုလ္က ေဆးပညာဆိုင္ရာ႒ာနရဲ႕ သုေတသီေတြဟာ အနက္ေရာင္ ေခ်ာကလက္ေတြမွာ Flavanol ပါဝင္ေနတာကို ေတြ႔ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ယင္းက က်န္းမာေရး ေကာင္းမြန္တဲ့ လူေတြမွာရွိတဲ့ Insulin Sensitivity ကို တိုးျမႇင့္ေစပါတယ္။  အင္ဆူလင္ ဆိုတာကေတာ့ ပန္ကရိယမွာရွိေနတဲ့ ဘီတာဆဲလ္ေတြကေန ထုတ္လႊတ္ေပးေနတဲ့ ေဟာ္မုန္းတစ္မ်ဳိးပါ။ ခႏၶာကိုယ္ထဲက ဇီဝဓာတုဆိုင္ရာတုန္႔ျပန္မႈေတြမွာ ပါဝင္ေနတဲ့ ျဒပ္ေပါငး္ေဟာ္မုန္းတစ္မ်ဳိးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ထဲကတစ္ခုကိုေတာ့ ကိုယ္စားလိုက္တဲ့ အစားအစာဟာ ခႏၶာကိုယ္ကစုပ္ယူသံုးစြဲလိုက္ႏုိင္သလား ဒါမွမဟုတ္ အဆီအျဖစ္ သိမ္းဆည္းလိုက္သလားဆိုတာကိုေတာ့ ဆံုးျဖတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ Insulin Sensitive ျဖစ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာေသြးတြင္းက သၾကား ဓာတ္ေရခ်ိန္ကို ထိန္းညႇိေပးဖို႔အတြက္ အင္ဆူလင္ ပမာဏအနည္းငယ္သာလိုအပ္ၿပီး ခႏၶာကိုယ္ထဲက ဆဲလ္ေတြဆီကို လိုအပ္ႏုိင္မယ့္ သၾကားဓာတ္ ပမာဏကို ေထာက္ပံ့ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Insulin Sensitivity ကို တုိးျမႇင့္လုိတယ္ဆိုရင္ ကုိယ္ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အာဟာရေတြကိုစုပ္ယူႏုိင္မႈ၊ ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္နဲ႔ သၾကားဓာတ္အသံုးျပဳမႈေတြ တိုးလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

မွန္ကန္တဲ့ ေခ်ာကလက္ကိုေရြးခ်ယ္ေပးပါ။ 
ေခ်ာကလက္ေတြ အားလံုးကိုေတာ့ ပၪၥလက္ဆန္တဲ့ ကိုကိုးေတြ ထည့္သြင္းပံ့ပိုးေပးထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာအားျဖင့္ အနက္ေရာင္ ေခ်ာကလက္ေတြဟာ ပံုမွန္အတိုင္းဆိုရင္ ကိုကိုးေတြ အမ်ားႀကီးပါဝင္ေနတာေပါ့။ ကိုကိုးအမႈန္႔ႀကီးဘဲ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္္းကေန ၈၅ ရာခိုင္ႏႈန္းၾကား ပါဝင္တတ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း ကိုယ္စားသံုးတဲ့ တံဆိပ္ေပၚမွာမူတည္ၿပီးေတာ့ အေျပာင္းအလဲရွိႏုိင္ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေခ်ာကလက္အမ်ားစုမွာေတာ့ အနံ႔နဲ႔ အညိဳေရာင္ ကာလာကိုရရွိဖို႔အတြက္  သၾကားကိုေလာင္ကၽြမ္းျပဳျပင္ထားတဲ့ အလႊာပါဝင္မွာဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအလႊာကက်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညႊတ္တဲ့ အာနိသင္ေတြ ထုတ္ပိုးပါဝင္မေနပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေခ်ာကလက္ထဲမွာ ထည့္သြင္းပါဝင္တဲ့ သၾကားေတြဟာအေစာပိုင္းက ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အဆီသိုေလွာင္မႈနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ေဟာ္မုန္းအင္ဆူလင္ကို ျဖစ္ေစတယ္။ ေသြးထဲက အင္ဆူလင္ရဲ႕ လယ္ဗယ္ေတြကို အျမင့္ဆံုးေရာက္ေအာင္ ျမင့္တက္သြားေစပါတယ္။ အခ်ဳိဓာတ္ကိုအလြန္အမင္း ေတာင့္တျခင္းျဖစ္ၿပီးတ့ဲေနာက္မွာ မိတ္ေဆြတို႔အေနနဲ႔ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အစားအစာေတြကို အစီအစဥ္အတိုင္းစားသံုးေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ထားရွိခဲ့တဲ့ စည္းကမ္းေလးက က်ဳိးပ်က္သြားေတာ့တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ေခ်ာကလက္ကိုဝယ္တဲ့အခါမွာ ကိုကိုးပါဝင္တဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ေသခ်ာၾကည့္ၿပီးေတာ့မွ ဝယ္ယူဖို႔ အၾကံျပဳလုိပါတယ္။ 

ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေခ်ာကလက္ကိုစားမလဲ
လက္ေမာင္းက ႂကြက္သားေတြ က်စ္လ်စ္လာဖို႔၊ ဝမ္းဗိုက္ပိုင္းကအဆီေတြ ေလ်ာ့သြားေစဖို႔ ဒါမွမဟုတ္ ဝမ္းဗိုက္ပိုင္းမွာရွိတဲ့ ႂကြက္သြားေတြ သြယ္လ်ခ်ပ္ရပ္ေနေစဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားတဲ့ေလ့က်င့္မႈေတြ ျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့အခါတိုင္း 
မွာ ေခ်ာကလက္ကိုစားေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေခ်ာကလက္ထဲမွာပါဝင္တဲ့ ကိုကိုးဟာ က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္တဲ့ လူပုဂဳိၢလ္ေတြဆီက ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ ျမင့္တက္မႈကို ထိန္းညႇိႏုိင္စြမ္းတိုးတက္လာႏုိင္တဲ့အေၾကာင္းေလးကို သတိရမိမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား ေလ့က်င့္ခန္းေတြကိုလည္း လုပ္ေပးဖို႔ လိုအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆးပညာဆိုင္ရာဂ်ာနယ္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ New England မွာေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ေလ့လာမႈတစ္ခုအရ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား ေလ့က်င့္မႈေတြကေန ႂကြက္သားတစ္သွ်ဴးေတြရဲ႕ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္စုပ္ယူမႈအေပၚ သက္ေရာက္မႈရွိေစတာကို ေလ့လာေတြ႔ရွိခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ဟာတစ္ပတ္လွ်င္ ေလးႀကိမ္နဲ႔ တစ္ႀကိမ္မွာ တစ္နာရီစက္ဘီးစီိးရပါတယ္။ ရက္သတၱပတ္ ၆ ပတ္ၾကာ ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ 
အက်ဳိးရလာဒ္ကေတာ့ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေလ့က်င့္ လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ တစ္သွ်ဴးေတြရဲ႕ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ စုပ္ယူမႈကို တိုးတက္လာေစၿပီး ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာၾကံ့ခိုင္မႈကို တိုးတက္ေစပါတယ္။ အတိုဆံုးေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေခ်ာ ကလက္မ်ားမ်ားစားေလ ပိုၿပီးခ်ပ္ရပ္က်စ္လ်စ္လာေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ 

ဘယ္လိုေခ်ာကလက္ကိုစားမလဲ
မူရင္းေဆာင္းပါးရွင္ကေတာ့ အရသာအတြက္ေရာ အာဟာရျဖစ္ေစဖို႔အတြက္ပါဆိုရင္ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ပီးရူးႏုိင္ငံထြက္ ကိုကိုးနဲ႔ျပဳလုပ္ထားတဲ့ Hotel Chocolat က ထုတ္လုပ္တဲ့ ေခ်ာကလက္ကုိစားဖို႔ အၾကံျပဳထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေခ်ာကလက္ဆိုတာတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ေတာ့ အႀကိဳက္ျခင္းတူၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုကိုး ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကေန ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းၾကား ပါဝင္မႈရွိတဲ့ အနက္ေရာင္ ေခ်ာကလက္ကို ရွာေဖြေရြးခ်ယ္စားသံုးရင္ အဆင္ေျပပါတယ္။ ႏို႔ေခ်ာကလက္ေတြကို 
မွ ႏွစ္သက္ပါတယ္ဆိုရင္ေတာ့ Supermilk ကို ရွာေဖြေရြးခ်ယ္ေစလိုပါတယ္။ Supermilk က ကိုကိုး ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိပါၿပီး သၾကားနည္းနည္းသာပါတာေၾကာင့္ အဆင္ေျပႏုိင္မွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုထားပါေသးတယ္။ ေနာက္ထပ္ ေခ်ာကလက္နဲ႔ ျပဳလုပ္စီမံထားတဲ့ Chocolate Smoothie ကိုလည္းအဆင္ေျပမယ္ဆုိရင္ ဖန္တီးေသာက္သံုးႏုိင္တဲ့အေၾကာင္း ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားထားပါတယ္။ 

အဓိကအေၾကာင္းအရာေလးေတြ ေျပာျပရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုကိုး ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကေန ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းၾကားမွာ ပါဝင္တဲ့ အနက္ေရာင္  ေခ်ာကလက္ကို ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားေလ့က်င့္မႈေတြ ျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္တိုင္း ၁၀၀ ဂရမ္မွ ၂၀၀ ဂရမ္ၾကား စားသံုးေပးမယ္ဆိုရင္ သြယ္လ်က်စ္လ်စ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္အခ်ဳိးအစားကို ပိုင္ဆိုင္ႏုိင္မွာျဖစ္ေၾကာင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ရင္း ႏႈတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္ရွင္။ 
Ref :    How to lose weight by eating chocolate
By :    Ross Edgley