သင္စိတ္ဖိစီးေနၿပီလား ?

သင္ စိတ္ဖိစီးေနပါသလား။ တစ္ခါတစ္ရံ သင့္မွာ စိတ္ဖိစီးမႈ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို သင္ကိုယ္တိုင္ေတာင္မွာ သတိမထားမိဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အကယ္၍ ကိုယ့္မွာ စိတ္ဖိစီးမႈ ျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ ကိုယ္တိုင္ခ်က္ခ်င္း ခံစားသိႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ လူအမ်ားစု ေတြးထင္ထားေလ့ရွိပါတယ္။ အျမဲတမ္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခါတေလ ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈက ဖိစီးမႈျဖစ္ေနတာကို မခံစား၊ မသိရွိႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ခႏၶာကုိယ္က အခ်က္ျပ သတိေပးလာရတာမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္လို႔ ပညာရွင္ ေတြဆိုပါတယ္။ ေရရွည္ဖိစီးမႈက သင့္ရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာတင္မကဘဲ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာပါ နစ္နာမႈေတြ ျဖစ္လာေစႏိုင္တာေၾကာင့္ သင့္ကိုယ္ကို ဖိစီးမႈေတြက အခ်ိန္ၾကာလႊမ္းမိုးထားတာမ်ဳိးကို ခြင့္မျပဳသင့္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဖိစီးမႈနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕တီးတိုးအသံေတြကို အျမဲနားစြင့္ထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဘယ္လို လကၡဏာေတြက သင့္မွာဖိစီးမႈ တစ္စံုတရာရွိေနၿပီဆိုတာကို ျပသေနပါသလဲ။

အလြယ္တကူ ပင္ပန္းလာမယ္
ဖိစီးမႈ ပမာဏ ျမင့္ျမင့္မားမား ျဖစ္ေစတဲ့ စိတ္ပိုုင္းဆိုုင္ရာ ႀကိဳးစားအားထုုတ္မႈ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကိုု အျပင္းအထန္ ျပဳလုုပ္ရျခင္းက သင့္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္အေပၚ သက္ေရာက္မႈရွိႏိုုင္ပါတယ္။ စိတ္ဖိစိးမႈ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို ရက္အနည္းငယ္ ခံစားရ႐ံုနဲ႔တင္ ခႏၶာ 
ကုိယ္က သူမတူတဲ့ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈမ်ဳိးကို ခံစားရႏိုင္ပါတယ္။စိတ္ဖိစီးမႈ ၾကံဳလာရတဲ့အခါ အိပ္စက္ဖို႔ခဲယဥ္းျခင္း၊ အစားစားခ်င္စိတ္ မရွိျခင္း၊ အဆိုးျမင္လာျခင္းစတဲ့ ျပႆနာမ်ားလည္း တပါတည္း ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ၿပီး မာပန္းႏြမ္းနယ္တဲ့ ခံစားမႈနဲ႔ပါ ေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ သင့္အတြက္ အလြန္ကို ျပင္းထန္တဲ့ ကိစၥတစ္ရပ္ျဖစ္လာပါ ေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေရးတႀကီးနဲ႔ ပင္ပင္ ပန္းပန္းလုပ္ကိုင္ရမယ့္ ကိစၥတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးမရွိဘဲ သာမန္ အခ်ိန္ေတြမွာေတာင္ သင္ဟာ ေမာပန္းႏြမ္း နယ္ေနတတ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါက သင့္မွာ ဖိစီးမႈရွိေနၿပီဆိုတာ ျပေနတဲ့လကၡဏာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္က ေျပာလာတဲ့ အသံကိုနားေထာင္ၿပီး သင့္ကိုဘာက ဖိစီးမႈ ျဖစ္ေနေစသလဲဆိုတာကို ရွာေဖြရေတာ့အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

အိပ္ဖို႔ ခက္လာမယ္
သင္ဟာ ညညမွ အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ ခက္ခက္ခဲခဲ ႀကိဳးစားေနရပါသလား။ ဒါက သင့္မွာ စဥ္းစားစရာကိစၥေတြ အလြန္ကိုမ်ားျပားေနလို႔လည္း ျဖစ္ေ ကာင္းျဖစ္ႏိုင္ေပမဲ့ အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ ခက္ခဲျခင္းနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ဂႏၶ၀င္ ျပႆနာတစ္ရပ္က စိတ္ဖိစီးမႈမ်ား 
ေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ၿပီး ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ အိပ္စက္ျခင္းဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ားထဲမွာ အလြယ္တကူ အိပ္မေပ်ာ္ျခင္း အပါအ၀င္ အိပ္ေပ်ာ္ၿပီးေနာက္ ျပန္ျပန္္ႏိုးလာတတ္တဲ့ ျပႆနာလည္းပါ၀င္ၿပီး လာလိုက္ ျပန္အိပ္ေပ်ာ္ ဖို႔ႀကိဳးစားလိုက္နဲ႔ ခက္ခဲတဲ့ညေတြကို ျဖတ္သန္းရေလ့ရွိတတ္ပါတယ္။ အိပ္ခ်ိန္လံုေလာက္မႈ မရွိတဲ့သူေတြ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အိပ္ေရးမ၀တဲ့ သူေတြဟာ ပံုမွန္အိပ္ခ်ိန္နဲ႔ အိပ္ယာထခ်ိန္ရွိတဲ့သူေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္တဲ့အခါ အာ႐ံုစူးစိုက္ဖို႔ခက္ခဲျခင္းနဲ႔ ေန႔ခင္းဘက္မွာ ပင္ပန္းေနတတ္တာမ်ဳိး စတဲ့ ျပႆနာေတြ ၾကံဳေတြရႏိုင္ေခ် ပိုမ်ားတယ္လို႔ Journal of Psychosomatic Research က ေတြ႕ရွိခ်က္တစ္ခုမွာ ေဖာ္ျပထားတာေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ေန႔စဥ္ဘ၀ကိုလည္း ထိခိုက္မႈေတြ ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ တစ္ခ်က္ကေတာ့ အိပ္မက္ဆိုးေတြမက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ညဘက္အိပ္ေပ်ာ္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ သင့္ရဲ႕စိတ္ကို မသက္မသာျဖစ္ေစတဲ့ အိပ္မက္ေတြ မၾကာမၾကာ ျမင္မက္လာေလ့ရွိတယ္ဆိုရင္ ဒါက သင့္ရဲ႕ ဇီ၀စနစ္က သင့္မွာဖိစီးမႈေတြ ျဖစ္ေနၿပီဆိုတာကို အခ်က္ျပေနျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

အစားစားခ်င္စိတ္ကေမာက္ကမ ျဖစ္လာမယ္
တစ္ခါတစ္ရံ အစားစားခ်င္စိတ္ ေပ်ာက္ေနသလိုျဖစ္ေနၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ သၾကားပါတဲ့ အစားအစာေတြနဲ႔ ဆီေၾကာ္ေတြ ဥပမာ - ကိတ္၊ဒိုးနတ္နဲ႔ ပီဇာေတြကို အလြန္အကၽြံ စားခ်င္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚ ေနပါသလား။ ဒီလို အစားစားခ်င္စိတ္ မတည္မၿငိမ္ျဖစ္ေပၚျခင္းကလည္း သင့္ရဲ႕ စိတ္ခံစားခ်က္နဲ႔ ဆက္စပ္မႈ ရွိေနတယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြ ဆိုပါတယ္။ Psychoneuroendocrinology အမည္ရ သုေတသနဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေလ့လာေတြ႕ရွိမႈတစ္ခုမွာ စိတ္ဖိစီးလြယ္္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ စိတ္ဖိစီးမႈခံစားေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာ အခ်ဳိဓာတ္စားသံုးမႈ သိသိသာသာမ်ားလာေလ့ရွိတာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အကယ္၍ သင္ဟာ အစားစားခ်င္စိတ္ ရွိျခင္းနဲ႔ မရွိျခင္းၾကား အစြန္းႏွစ္ဖက္မွာ ကူးလူးေနၿပီး အခ်ဳိပါတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို သိသိသာသာ စားျဖစ္ေန၊ စားခ်င္စိတ္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ သင့္ကိုယ္သင္ စိတ္ဖိစီးမႈ ျဖစ္ေနၿပီလားဆိုတာ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ၾကည့္ ရေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။

ေဒါသႀကီးလာမယ္
သင့္မွာဖိစီးမႈ တစ္ခုခုရွိေနတဲ့အခါ သင္ဟာ အရာရာကို အလ်င္လိုေနပါလိမ့္မယ္။ သင့္ရဲ႕ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြက သင့္ကို၀ါးၿမိဳထားသလိုျဖစ္ေနၿပီး အရာရာဟာ ေခါင္းထဲမွာ၀ဲပ်ံေနသလို ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အေသးငယ္ဆံုး ကိစၥေလးတစ္ခုက ေတာင္ သင့္ကိုေပါက္ကြဲမႈ တစ္ခုဆီတြန္းပို႔ေပးလိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ၾကံဳေတြ႕ေနၾက သာမန္အေသးအဖြဲ စိတ္တိုင္းမက်စရာေလး ေတြကို သင္သည္းမခံႏိုင္ျဖစ္္ၿပီး အလြယ္တကူ ေဒါသထြက္လာတတ္တယ္ဆိုရင္ သင့္မွာ သင္ ကိုယ္တိုင္ သတိမထားမိတဲ့ ဖိစီးမႈ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးရွိေနပါၿပီ။

လႈပ္ရွားမႈေတြ ျမန္လာမယ္
အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးသလိုပါပဲ၊ စိတ္ဖိစီးမႈက သင့္ကို ပင္ပန္းႏြယ္နယ္မႈ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ သို႔တိုင္ေအာင္ သင္ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြ အရင္ကထက္စာရင္ ပိုၿပီးျမန္ဆန္လာပါသလား။ အေရးတႀကီး ကိစၥလည္း မရွိဘဲ၊ ကိုယ္သြားေနက် အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ လမ္းျမန္ျမန္ေလွ်ာက္မိေန တတ္ပါသလား။ အေၾကာင္းတစ္စံုတရာမရွိဘဲ ေျခေထာက္ေတြကို လႈပ္ေနမိပါသလား (သို႔) စိတ္မရွည္တဲ့ ခံစားမႈမ်ဳိးနဲ႔ စားပြဲေပၚမွာ လက္ေတြကို ေခါက္ေနမိပါသလား။ စာရြက္ေတြကို ဆုတ္ျဖဲတာမ်ဳိး၊ လက္သည္းေတြ (သုိ႔) ေဘာပင္၊ ခဲတံေတြကို သတိမထားမိဘဲ ကိုက္ေနတာမ်ဳိးေတြ လုပ္မိေနပါသလား။ ဒါဟာ သင့္ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ စိတ္ဖိစီးမႈ ျဖစ္ေစတဲ့ ေဟာ္မုန္းေတြ ထြက္ေနၿပီဆုိတဲ့သေကၤတေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ သင္ကိုယ္တိုင္က သတိ ျပဳမိလိုက္လို႔ ျဖစ္ေစ၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္က သတိေပးလာလို႔ ျဖစ္ေစ အထက္ေဖာ္ျပပါ အျပဳအမူေတြ ကို ျပဳလုပ္လာမိၿပီဆိုရင္ သတိထားရေတာ့မယ္ အေျခအေနေရာက္လာၿပီလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

အာ႐ံုစုိက္ဖို႔ ခက္လာမယ္
စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ေပၚေနတဲ့အခါ အထင္ရွားဆံုး လကၡဏာကေတာ့ အာ႐ံုစူးစိုက္လို႔ မရေတာ့ျခင္း ပဲျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားလာတဲ့အခါ အာ႐ံု ေတြ ေထြျပားလာၿပီး အေၾကာင္းအရာမ်ားစြာက ကိုယ့္ကို လႊမ္းမိုးလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္လာ တဲ့ အခ်ိန္မွာ စိုးရိမ္ပူပန္မႈနဲ႔ ေသာကစိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး အာ႐ံုစူးစိုက္ဖို႔ ခက္ခဲလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရလဒ္အေနနဲ႔ စိတ္ဖိစီမႈမ်ားေနတဲ့ သူတစ္ ေယာက္ဟာ အလုပ္တစ္ခု၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုအေပၚ အခ်ိန္တစ္ခုအတြင္း စိတ္၀င္စားေနဖို႔နဲ႔ အာ႐ံုစိုက္ထားဖို႔ မတတ္ႏိုင္တာေတာ့မ်ဳိး ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ၾကားေန၊ ျမင္ေနရတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြဆီက သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို မရရွိေတာ့တာမ်ဳိး၊ မတံု႔ျပန္ႏိုင္ေတာ့တာမ်ဳိးေတြလည္း ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ - စကား ေျပာသံကို မၾကားလိုက္တာ၊ ဖတ္လိုက္တဲ့ စာေတြရဲ႕ ဆိုလိုရင္းကို မသိေတာ့တာ စတာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ လက္ရွိကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေပၚမွာ အာ႐ံုစိုက္လို႔ မရတာ၊ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အရာေတြကို မသိေတာ့တာ စတဲ့ လကၡဏာေတြကလည္း သင့္မွာ ဖိစီးမႈႀကီးႀကီးမား မားရွိေနၿပီဆိုတာကို တိတ္တဆိတ္ေဖာ္ျပေနျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အထက္ပါ အေျခအေနေတြထဲက တစ္ခု (သို႔)တစ္ခုထက္ပိုၿပီး ၾကံဳေတြ႕ေနရၿပီဆိုရင္ အနားယူၿပီး သင့္မွာ ဘယ္လိုကိစၥေတြ ရွိေနသလဲ၊ စိုးရိမ္ပူပန္မႈျဖစ္ေစတဲ့ ကိစၥေတြက ဘာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ ေသာကမ်ားေနရသလဲဆိုတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ရင္းျမစ္ကို လိုက္လံရွာေဖြၾကည့္ပါ။ ၿပီးရင္ေတာ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ပေပ်ာက္သြားေစဖို႔ ျပႆနာေတြကို တစ္ဆင့္ခ်င္းေျဖရွင္းၾကည့္ပါလို႔ ပညာရွင္ေတြ အၾကံျပဳထားပါတယ္။

Ref ;    Signs You Have A Lot Of Stress,Though You Don’t Even Notice It