အုန္းဆီအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း

    အုန္းဆီလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ေခါင္းလိမ္းဆီ တစ္မ်ဳိးလို႔ ေျပးျမင္လိုက္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဆံပင္နဲ႔ အသားအေရရဲ႕ အလွအပအတြက္ ေရွးအဆက္ဆက္က လူႀကီး၊ သူမမ်ား အသံုးျပဳလာၾကတဲ့ အုန္းဆီမွာ အလွအပအတြက္တင္မက က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားစြာလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ က်န္းမာေရးနဲ႔ အလွအပအတြက္ သဘာ၀ဓာတ္စာမ်ားကို မွီ၀ဲစားသံုးလာၾကတဲ့ ဒီေန႔လို အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ လွပႏုပ်ဳိဖို႔ အတြက္ အေထာက္အကူျပဳ အာနိသင္ေတြရွိေနတဲ့ အုန္းဆီဟာ လူေျပာမ်ားတဲ့ ေခါင္းစဥ္တစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။ လူေျပာမ်ားလာတဲ့ အုန္းဆီရဲ႕ အာနိသင္ေတြက ဘာေတြမ်ားပါလဲ။

ဦးေႏွာက္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ပါတယ္
    အုန္းဆီထဲမွာ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အက်ဳိးျပဳ တဲ့၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ သင့္ေတာ္တဲ့ Fatty Acids ႂကြယ္၀စြာ ပါ၀င္ပါတယ္။ အုန္းဆီထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ Fatty Acids ဟာ ဦးေႏွာက္ဆဲလ္ေတြကို စြမ္းအင္ေထာက္ပံ့ေပးေနတဲ့ Ketone Body လို႔ေခၚတဲ့ ေမာ္လီက်ဴးေတြအတြင္းက ေသြးပမာဏကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္စြမ္းရွိတယ္လို႔သိရပါတယ္။  အဆိုပါ Ketone Body ေတြဟာ ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတဲ့ ဦးေႏွာက္ဆဲလ္ေတြကို စြမ္းအင္ျဖည့္တင္းေပးႏိုင္ စြမ္းရွိတာေၾကာင့္ Alzheimer ေရာဂါေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲလကၡဏာမ်ားကို  သက္သာေလွ်ာ့ပါးေစဖို႔ အဓိကအခန္းက႑မွာ ပါ၀င္ေနတဲ့ ေမာ္လီက်ဴးမ်ားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
    ေလ့လာမႈေတြကတစ္ဆင့္  Medium Chain Triglycerides စားသံုးေပးျခင္းက  Alzheimer ေရာဂါ ေ၀ဒနာရွင္ေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို သိသိသာသာ တိုးတက္ေစတာကို ေတြ႕ရွိထားပါတယ္။ Medium Chain Triglycerides ကို ႐ိုးရွင္းတဲ့ အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ ေဖာ္ျပရရင္ျဖင့္ အဲ အုန္းဆီမွာ ပါရွိတဲ့  Fatty Acids ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အုန္းဆီက ဦးေႏွာက္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္တယ္လို႔ဆိုႏိုင္ၿပီး အထူးသျဖင့္ Alzheimer ေရာဂါေ၀ဒနာသည္ေတြအတြက္ အလြန္သင့္ေတာ္တယ္လို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
    
ကိုလက္စထေရာပမာဏကို က်ဆင္းေစၿပီး ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္ပါတယ္
    ႏွလံုးေရာဂါျဖစ္ပြားရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းေတြထဲမွာ ေသြးတြင္းကိုလက္စထေရာပမာဏမ်ားျခင္းကလည္း အဓိကအေၾကာင္းအရင္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေသြးထဲမွာ LDL (low-density
lipoprotein ) အမ်ဳိးအစားမ်ား ကိုလက္စထေရာပမာဏျမင့္မားေနေလေလ ႏွလံုးေရာဂါျဖစ္ပြားႏိုင္ေခ် ျမင့္မားေလေလ ျဖစ္ပါတယ္။
    ဒါေပမဲ့ HDL (High-density lipoprotein)အမ်ဳိးအစား ကိုလက္စထေရာကေတာ့ သင့္ရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးျပဳႏိုင္တဲ့ ကိုလက္စထေရာအမ်ဳိးအစားျဖစ္ပါတယ္။ အုန္းဆီမွာပါ၀င္တဲ့ အဆီက ျပည့္၀ဆီ Saturated Fatty Acid (Lauric Acid ) အမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ Saturated Fat ဟာ HDL ကိုလက္စထေရာ ပမာဏကို ျမင့္တက္ေစကာ LDL ကိုလက္စထေရာ ပမာ
ဏကို ေလွ်ာ့က်ေစႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိၿပီး  ေသြးေၾကာေတြထဲမွာ ေသြးခဲတဲ့ျဖစ္စဥ္ကိုလည္း ထိန္းညႇိေပးႏိုင္တယ္လို႔ိသိရပါတယ္။
    ဒါေၾကာင့္ ႏွလံုးေသြးေၾကာပိတ္ျခင္းနဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲ ေလျဖတ္ျခင္းကဲ့သို႔ေသာ ေရာဂါမ်ားကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အုန္းဆီမွာ အလံုးစံုေသာ က်န္းမာေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ Antioxidants ေတြ ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစမယ့္ အႏၱရာယ္မ်ားကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးသားျဖစ္ေစပါတယ္။

အလွအပအတြက္ အားကိုးႏိုင္ပါတယ္
    အုန္းဆီမွာ သင့္ရဲ႕ ကိုယ္တြင္းက်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တဲ့ အာနိသင္ရွိ႐ံုမက အလွအပအတြက္ပါ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္တဲ့ ဂုဏ္သတၱိေတြရွိထားတယ္ဆိုတာ သင္သိထားၿပီး ျဖစ္မွာပါ။ အုန္းဆီနဲ႔ ဦးေရျပားနဲ႔ဆံပင္ေတြကို တစ္ပတ္ကို တစ္ႀကိမ္ (သို႔) ႏွစ္ႀကိမ္ ႏွိပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ တစ္လခြဲခန္႔အၾကာမွာကို ဆံပင္ေတြ သိသိသာသာ သန္စြမ္းလာႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အုန္းဆီက အသားအေရကုိ စိုေျပေစဖို႔အတြက္ အလြန္အေထာက္ အကူ ျပဳႏိုင္တဲ့သဘာ၀အဆီတစ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ အုန္းဆီကုိ အသားအေရေပၚ တိုက္႐ုိက္လိမ္းက်ံ ေပးျခင္းအားျဖင့္ အေရျပားကို ေရဓာတ္ျဖည့္ေပး ႏိုင္ၿပီး တစ္ျခားအလွကုန္မ်ားထက္ ပိုၿပီး အခ်ိန္ၾကာ   ၾကာ ေရဓာတ္ကို ထိန္းထားႏိုင္စြမ္းလည္း ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ Make Up Remover အျဖစ္လည္း အသံုးျပဳႏိုင္သလို လက္ရွိ Make Up Trend ျဖစ္ေနတဲ့ ေျပာင္ေျပာင္လက္လက္ Make Up ကို ျပင္ဆင္ျခယ္သဖို႔အတြက္ Highlighter အျဖစ္လည္း အသံုးျပဳႏိုင္ပါေသးတယ္။ လက္သည္းေတြရဲ႕ အေပၚယံအလႊာ ေပ်ာ့ေျပာင္းေတာက္ပေစဖို႔အတြက္လည္း အုန္းဆီကို ပံုမွန္လိမ္းေပးႏိုင္ပါတယ္။

ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဆင္းေစႏိုင္ပါတယ္
    အထက္မွာေဖာ္ျပၿပီးခဲ့သလိုပါပဲ။ အုန္းဆီမွာ Medium Chain Triglycerides (သို႔) Medium-chain Fatty Acid (MCFA)  ပါ၀င္ပါတယ္။ အဆိုပါ Fatty Acid မွာ Trans Fats (ပံု
ေျပာင္းဆီ) လံုး၀မပါ၀င္တာေၾကာင့္ ျပည့္၀ဆီ
အမ်ဳိးအစားျဖစ္ေသာ္လည္း က်န္းမာေရးအတြက္ သင့္ေတာ္ၿပီး စားသံုးေပးသင့္တဲ့ အဆီတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ အုန္းဆီမွာေတြ႕ရွိရတဲ့ Fatty Acid မွာပါ၀င္တဲ့ ျဒပ္ပစၥည္းေတြဟာ စားသံုးၿပီးေနာက္ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို အသည္းဆီသို႔ေရာက္ရွိသြားၿပီး စြမ္းအင္ထုတ္လုပ္မႈနဲ႔ ဇီ၀ကမၼျဖစ္စဥ္ေတြကို တိုးျမႇင့္ျဖစ္ပ်က္ေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ေပးပါတယ္။ စြမ္းအင္မ်ားမ်ားထုတ္၊ ဇီ၀ကမၼျဖစ္စဥ္ေတြ တိုးျမႇင့္ျဖစ္ပ်က္ျခင္းရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲရလဒ္ကေတာ့ ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ တစ္ျဖည္းျဖည္း က်ဆင္းလာျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ရက္ကို အုန္းဆီလက္ဖက္ရည္ဇြန္းတစ္ဇြန္းစာ ပမာဏခန္႔စားသံုးၿပီး သင့္ရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္ကို သြယ္လ်ေအာင္ လုပ္ေဆာင္
ႏိုင္သလို ရွိၿပီးသား ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ထပ္တက္မလာေအာင္လည္း ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ပါတယ္။

    ႏို႔တိုက္ မိခင္မ်ားအတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳပါတယ္
    အုန္းဆီစားေပးျခင္းက ႏို႔ထြက္ႏႈန္း ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တာေၾကာင့္ ႏို႔တိုက္မိခင္ေတြအတြက္လည္း အသံုး၀င္ပါတယ္။ ေလ့လာမႈေတြ ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အဆီဓာတ္စားေပးျခင္းက ေဟာ္မုန္းထုတ္လုပ္ဖို႔အတြက္ မရွိမျဖစ္ အေရးပါတဲ့ အရာျဖစ္တာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္။ ေဟာ္မုန္းထုတ္လုပ္မႈ အေျခအေန ပံုမွန္ရွိမွ သာ ႏို႔ထြက္ႏႈန္းေကာင္းမြန္မွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ႏို႔တိုက္မိခင္မ်ားအတြက္ က်န္းမာတဲ့ အဆီဓာတ္ ရရွိဖုိ႔က အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏို႔ထြက္အားေကာင္းဖို႔ အုန္းဆီကိုစားသံုးေပးႏိုင္ပါတယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြ အၾကံျပဳထားပါတယ္။

သိြဳင္း႐ြိဳက္က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္
    လတ္တေလာမွာ အုန္းဆီစားသံုးမႈ နာမည္ႀကီးလာတာနဲ႔အမွ် ပညာရွင္မ်ားနဲ႔ သုေတသန အဖြဲ႕အေတာ္မ်ားမ်ားက အုန္းဆီရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိး၊
ဆိုးက်ဳိးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေလ့လာမႈမ်ားစြာကို ျပဳ
လုပ္လာၾကပါတယ္။ မၾကာေသးခင္က ထြက္ရွိလာ တဲ့ သုေတသန သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တစ္ခုမွာ အုန္းဆီစားေပးျခင္းက သိြဳင္း႐ြိဳက္က်န္းမာေရးကို တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္တယ္လို႔ ေဖာ္ျပပါရွိ လာပါတယ္။ သိြဳင္း႐ြိဳက္က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဓာတ္စာမ်ားစြာရွိတာေၾကာင့္ အုန္းဆီရဲ႕ ဘယ္လိုဓာတ္သဘာ၀က ဘယ္လိုနည္းလမ္းနဲ႔ အတိအက်အေထာက္အကူျပဳေနတာလဲဆိုတာကို အတိအက်မသိရေသးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ရလဒ္ေတြ ေတြ႕ရွိထားရတာေၾကာင့္ စမ္းသပ္သံုးစြဲၾကည့္လို႔လည္း အႏၲရာယ္ မရွိႏိုင္ဘူးလို႔ သိရပါတယ္။
    အထက္ေဖာ္ျပပါ အာနိသင္မ်ားအျပင္ အုန္းဆီမွာ ဒဏ္ရာအနာတရမ်ားကို သက္သာေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္တဲ့ ဂုဏ္သတၱိလည္း ရွိပါတယ္။ ပုိးမႊားကိုက္ခံရတဲ့ ဒဏ္ရာမ်ား၊ ေသးငယ္တဲ့ ျပတ္ရွ၊ ပြန္းပဲ့အနာမ်ားကို အုန္းဆီေလး ပါးပါးတို႔ေပး၊ လိမ္းေပးျခင္းျဖင့္ေ၀ဒနာကို သက္သာေစၿပီး အနာက်က္ျမန္ေစတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ေနေလာင္ဒဏ္ရာမ်ားကိုလည္း အုန္းဆီလိမ္းေပးပါက သိသိသာသာ သက္သာေစႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ မိတ္ကပ္ဖ်က္ဖို႔ Make Up Remover အျဖစ္ အုန္းဆီကို အသံုးျပဳႏိုင္သလို လွပတဲ့ ဆံေကသာအတြက္ ဆံပင္ေပ်ာ့ေဆးအျဖစ္လည္း အသံုးျပဳႏိုင္ပါေသးတယ္။
    ဟင္းခ်က္ရာမွာ၊ မုန္႔ျပဳလုပ္ရာမွာလည္း အုန္းဆီကို အသံုးျပဳႏိုင္ၿပီး ေမႊးပ်ံ႕တဲ့ အုန္းဆီနံ႔ေၾကာင့္ ပံုမွန္ထက္ပိုၿပီးထူးျခားတဲ့ ဟင္းလ်ာမ်ား၊ မုန္႔မ်ားကို သင္အႀကိဳက္ေတြ႕မွာ အေသအခ်ာပါပဲ။
    က်န္းမာေရးအတြက္၊ အလွအပအတြက္၊ ေဆးၿမီတိုအတြက္ ဘက္စံုအသံုးျပဳႏိုင္တဲ့ အုန္းဆီ ပုလင္းေလး တစ္ပုလင္းေတာ့ သင့္အိမ္မွာ ေဆာင္ထားသင့္ပါတယ္။ အခ်ိန္ၾကာၾကာထားတဲ့အခါမွာ ဆီေခ်းနံ႔ထြက္လာတတ္တဲ့ အုန္းဆီရဲ႕ သဘာ၀ကိုေတာ့ သတိျပဳရပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္  အဖိုးတန္တဲ့ အုန္းဆီေတြ အေလအလြင့္ ျဖစ္ရမယ့္ အေရးက ၾကိဳတင္ကာကြယ္တဲ့ အေနနဲ႔သင္အသံုးျပဳမယ့္ ပမာဏေပၚမူတည္ၿပီး လိုအပ္တဲ့ ပမာဏေလာက္ ကိုသာ ၀ယ္ယူထားဖို႔ အၾကံျပဳလိုက္ပါရေစ။

Ref; Lifehack