သူတို႔ေခတ္နဲ႔ ယေန႔ဖက္ရွင္

“အသစ္ဘယ္လိုပဲ ေကာင္းေကာင္း အေဟာင္းတလည္လည္ပါပဲဆိုတဲ့ စကားပံုအတိုင္းပဲ အသစ္ေတြဆန္းခ်င္သေလာက္ဆန္း ကုန္သြားၿပီဆိုရင္၊ ထပ္ဆံုးျပန္ေရာက္သြားၿပီဆိုရင္ တစ္ပတ္ျပန္ေက်ာ့၊ တစ္ပတ္ျပန္လည္တာပါပဲ။ အခ်ိန္ကာလေတြသာ ေရြ႕လ်ားသြားတာ ဒီဘက္ေခတ္က သူေတြက အရင္ေခတ္ကပံုေတြ ျပန္၀တ္ရတာပါ ပဲ” လို႔ ဖက္ရွင္တစ္ေခတ္ကို ျပန္ေျပာျပခဲ့တဲ့ ေတး သံရွင္ ေမရြက္၀ါရဲ႕ အမွတ္တရပံုရိပ္မ်ားနဲ႔ အမွတ္တရအေၾကာင္းအရာမ်ားအေၾကာင္းကို ျပန္လည္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

၁၉၈၂ ၀န္းက်င္ေလာက္တုန္းက မွန္ဇာေတြ၊ အိတုန္လိုအသားမ်ဳိး အဲဒီတုန္းကေတာ့ အိရွန္လို႔ေခၚတယ္ အေပ်ာ့တြဲအသားေတြ ေခတ္စားတယ္။ အဲဒါကို အေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေလးေတြ ခ်ဳပ္၀တ္တယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ပင္တိုင္ ဒီဇိုင္နာေဒၚခင္စန္းဆိုတာ ေက်ာက္ေျမာင္း ေအာင္မဂၤလာလမ္းမွာ ေနတယ္။ ပထမဆံုးသီခ်င္းစဆိုတဲ့ အခ်ိန္တုန္းက ေတာက္ေလွ်ာက္သူနဲ႔ ခ်ဳပ္တယ္။ အေပ်ာ့တြဲအသားေတြကို ကာလာေတြ စပ္ၿပီးခ်ဳပ္၀တ္တယ္။ အနီရဲရဲနဲ႔ အစိမ္းေတာက္ေတာက္နဲ႔ စပ္တာမ်ဳိး၊ ပန္းဆီေရာင္နဲ႔ အ၀ါေတာက္ေတာက္နဲ႔ စပ္တာမ်ဳိး၊ ပန္းဆီေရာင္နဲ႔ အျပာ၊ ခရမ္းနဲ႔အ၀ါစပ္တာမ်ဳိးေတြ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ဆက္ၿပီး ဖက္ရွင္ထြင္၀တ္ျဖစ္တယ္။ အက်ႌဆိုရင္ လက္တစ္ဖက္ကပါရင္ တစ္ဖက္က မပါဘူး၊ အဲလိုတစ္ျခမ္းျပဳတ္ေတြစၿပီး ထြင္၀တ္ျဖစ္
တယ္။ အဲဒီေခတ္တုန္းက ေမရြက္၀ါဖက္ရွင္ဆိုၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္ထြက္တယ္။ အိရွန္ေတြကို အေပၚနဲ႔ေအာက္ မခ်ဳပ္ဘဲ တစ္ဆက္တည္း ရင္ဘတ္ေအာက္ကေနျဖတ္ဆက္ၿပီး ရင္ဘတ္ေနရာကို အ႐ႈံ႕ေလးေတြထည့္လိုက္တဲ့ ဒီဇိုင္းေတြ ေတာ္ေတာ္၀တ္တယ္။ ေအာက္စီဂ်င္စီးရီး႐ိုက္ေတာ့ ျမန္မာ့အသံမွာ အဲဒီဒီဇိုင္းေတြကို ၀တ္႐ိုက္ရတယ္။ အဲဒီအေပၚကေနမွ တကယ့္ပန္းအစစ္ စႀကၤာပန္းေတြကို တျခမ္းေစာင္းေလးေတြ ကိုယ့္အိုင္ဒီယာနဲ႔ ကိုယ္ကပ္ၿပီး႐ိုက္တာ မွတ္မွတ္ရရပဲ။ 

အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဒီဘက္ေခတ္လို TV တို႔၊ ေအာက္စက္တို႔ မေပၚေသးေတာ့ ျမန္မာ့အသံကလာတဲ့ ႐ိုက္ကူးေရးေတြမွာ ေမရြက္၀ါတို႔၊ ေဟမာေန၀င္းတို႔၊ ေကာ္နီတို႔၊ ေမဆြိတို႔ရဲ႕ သီခ်င္းအသစ္ေတြကို ပရိသတ္ေတြက ဘယ္အခ်ိန္လာမလဲလို႔ ေစာင့္ၾကည့္ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္႐ိုက္လိုက္တဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္မွာ ထြင္၀တ္လိုက္တဲ့ ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းတစ္ခုကို ပရိသတ္ေတြက အရမ္းလက္ခံအားေပးၾကတယ္။ 

ၿပီးေတာ့ စႏၵရားခလုတ္မ်ားရဲ႕အခ်စ္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းမွာ စႏၵရားခလုတ္ေတြက အျဖဴ၊ အမည္းဆိုေတာ့ အက်ႌဒီဇိုင္းကို အျဖဴ၊ အမည္းဒီဇိုင္းမ်ဳိးထြင္၀တ္ၿပီး စႏၵရားခလုတ္ေတြေပၚမွာ ႐ိုက္တဲ့ စတိုင္လ္မ်ဳိး Video Edit လုပ္ၿပီး ႐ိုက္ကူးခဲ့တာကလည္း ပရိသတ္ၾကားမွာေရပန္းစားခဲ့တယ္။ 

ကိုယ့္ကိုပရိသတ္ေတြက တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္အားေပးလာၿပီ၊ အသိအမွတ္ျပဳလာၿပီဆိုတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ ကိုယ့္အတြက္က ပိုၿပီးတာ၀န္ႀကီးလာေလျဖစ္လာတယ္။ ဖက္ရွင္ပိုင္းမွာလည္း မ႐ိုးရေအာင္ အျမဲတမ္းဆန္းသစ္ၿပီး ထြင္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ ကိုယ္က လူငယ္မ်က္စိနဲ႔ထြင္ၿပီး ၀တ္ခ်င္ေပမဲ့ အိမ္က အေဖနဲ႔ အေမက ေရွးဆန္ေတာ့ သိပ္မႀကိဳက္တာေတြရွိတယ္။ နယ္႐ိႈးေတြမွာ ခိုး၀တ္ရတယ္၊ ႀကိဳးတစ္လံုးအက်ႌေတြ ေရာင္စံုခ်ဳပ္ထားၿပီး ၀တ္တယ္။ ေအာက္က ဂ်င္းေခါင္းေလာင္းေဘာင္းဘီေတြကို ခါးပတ္အႀကီးႀကီးေတြ၊ အက်ႌအပြေတြကို ခါးပတ္အႀကီးႀကီးနဲ႔ ခါးေသးေသးေလး ျပန္ထြက္သြားေအာင္၀တ္၊ ဆြဲႀကိဳးေတြအမ်ားႀကီးဆြဲခ်၊ နားဆြဲဆိုလည္း အႀကီးႀကီးေတြ ဆြဲခ်ပစ္လိုက္တယ္။

Accessories ေတြဆိုရင္ မုန္႔ပံုး၊ သံပံုးေတြနဲ႔ အျပည့္၊ ၀ယ္ဖို႔ဆိုရင္လည္း သေဘာၤသားေတြနဲ႔ မွာရတာခက္ခဲတယ္။ ျမန္မာ၀တ္စံုေတြက်ေတာ့ မဂၤလာေဆာင္ေတြ၊ ရန္ကုန္ပြဲေတြမွာ ၀တ္တယ္။ ႀကိဳက္လည္းႀကိဳက္တယ္။ ၁၀ေက်ာင္းသူဘ၀တုန္းကဆိုရင္ ခါးက ၁၉လက္မပဲရွိတယ္၊ ၂၀ေတာင္ မျပည့္ဘူး၊ ေက်ာင္းမွာဆိုရင္ ရွည္ရွည္ႀကီးဆိုေတာ့ ဗံုလံုသီးလို႔ေခၚတယ္။ 

သႀကၤန္မိုး႐ိုက္တဲ့အခ်ိန္ အသက္ ၁၉ ႏွစ္ ေလာက္မွာေတာ့ ခႏၵာကိုယ္က ျပည့္စျပဳေနၿပီ။ အဲဒီအခ်ိန္က သီခ်င္းလည္း အရမ္းဆိုေနရၿပီ၊ ပရိသတ္ကလည္း အသိအမွတ္ျပဳေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ညဘက္႐ိႈးပြဲေတြမွာ ကိုယ္က အျမဲအပိတ္မွာ ဆိုရတယ္။ ျပန္လာတဲ့အခ်ိန္က ၂နာရီ၊ ၃နာရီမွ ဆိုေတာ့ သီခ်င္းမဆိုခင္ ဘာမွမစားဘဲ သီခ်င္းဆိုၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ အ၀စားၿပီး အိပ္တယ္။ Recording လုပ္တဲ့အခ်ိန္ဆိုရင္လည္း သီခ်င္းအပုဒ္ ၄၀၊ ၅၀ေလာက္ဆိုရတယ္။ Recording အခန္းက ၁၂နာရီေက်ာ္ေလာက္မွ ထြက္ရေတာ့ ဆိုင္မွာ၀င္စားၿပီး အျပန္ အိပ္ေတာ့ ၀ိတ္တက္လာတယ္။ မႏၲေလးမွာ သႀကၤန္မိုး႐ိုက္မယ္ဆိုေတာ့ အကုန္လံုးကို တူညီ၀တ္စံုဆင္ေပးလိုက္တာ။ ေမသန္းႏုေရာ၊ ေမရြက္၀ါေရာ ဒီ၀တ္စံုပဲ။ သူတို႔က ေနာက္ဆံုးဇာတ္သိမ္းတဲ့အခန္းမွာ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ ၀တ္စံု၀တ္ရမယ္ဆိုေတာ့ မဆင့္ကေမးတယ္၊ သူကေတာ့ ေငြေရာင္၀တ္မယ္၊ ကိုယ္ကဘာ၀တ္မလဲဆိုေတာ့ သူနဲ႔မတိမ္းမယိမ္းေလး ၀တ္မယ္ဆိုၿပီး ဒီဇိုင္နာနဲ႔တိုင္ပင္ၿပီး ျမန္မာ့႐ိုးရာလည္း မေပ်ာက္ေအာင္ ေငြတစ္ဆုပ္ကို ဒီဘက္ေခတ္ ဇာပါးပါးေလးထည့္ၿပီး ခ်ဳပ္လိုက္တယ္။ အဲဒီ၀တ္စံုက တစ္ကားလံုးမွာ ပရိသတ္ႀကိဳက္ၿပီး အသိအမွတ္ ျပဳခံခဲ့ရတာ အမွတ္တရပါပဲ။

သႀကၤန္တြင္း ၁၉၈၉၊ ၁၉၉၀ မွာ ဦးထုပ္ အကြက္ေတြတစ္ေခတ္ ေခတ္စားလိုက္တယ္။ သႀကၤန္မွာ တခ်ဳိ႕စင္ေတြက အမိုးမရွိဘူး၊ ေနပူတယ္၊ ေနကာမ်က္မွန္တပ္လို႔ရေပမဲ့ ေခါင္းေပၚမွာအရမ္းပူတဲ့အခါက်ေတာ့ ဖလင္ျပားအႀကီးႀကီးေတြ၀ယ္ၿပီး အေရွ႕ကမ်က္ႏွာလံုေလာက္တဲ့အတိုင္းအတာအထိ ၀ိုက္ညႇပ္ၿပီး ေယာက်္ားေလးရွပ္ အကြက္ေတြနဲ႔ ေနာက္ကေနအမွီးခ်ၿပီး ဖယ္ႀကိဳးပံုစံျပန္ခ်ည္ရတဲ့ဒီဇိုင္း ဦးထုပ္ထြင္တယ္။ ေမရြက္၀ါဦးထုပ္ဆိုၿပီး ေပါက္သြားတယ္။ ေနာက္ပိုင္းစီးပြားေရးသမားေတြက လိုက္လုပ္ၿပီး တစ္လံုးကို ၂၅၀၊ ၃၀၀ ထိ ေရာင္းၾကတယ္။

၁၉၈၄ ေလာက္မွာ မႏၲေလးကို သီခ်င္းသြားဆိုရေတာ့ နယ္စပ္ကသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆီက ဆံပင္ဆိုးေဆး၊ သြားတိုက္ေဆးလို အေတာင့္ေတြနဲ႔ ေရႊေရာင္တို႔၊ ေငြေရာင္တို႔မွာတယ္။ ကိုယ္ကေရႊေရာင္ဆိုးခ်င္ေတာ့ ေဆးစပ္ပံုစပ္နည္းကို ေျပာျပၿပီး မႏၲေလးမွာေရာက္ေနတုန္းမွာပဲ ဆံပင္ေရႊေရာင္ကို တစ္ေခါင္းလံုး ဆိုးလိုက္တယ္။ ဘယ္သူမွ မဆိုးတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ္ပထမဆံုးပဲ။ ဆံပင္က ေရႊေရာင္ဆိုေတာ့ ၀တ္တဲ့အ၀တ္အစားကအစ၊ ဖိနပ္၊ Accessories အဆံုး အကုန္ေရႊေရာင္ေတြပဲ ၀တ္ရတယ္။ ျမန္မာ့အသံမွာဆံပင္ေရႊေရာင္နဲ႔ သီခ်င္းဆိုမရဘူးဆိုေတာ့ ညႊန္ခ်ဳပ္အထိတက္ေျပာတယ္။ တစ္ပုဒ္ေတာ့ဆိုလို႔ရမယ္ဆိုေတာ့ ဆိုတဲ့သီခ်င္းကလည္း သမင္လိုက္ဆိုတဲ့သီခ်င္း၊ ေရႊ သမင္ေလးကဘယ္လိုလိုက္တယ္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းဆိုေတာ့ အေတာ္ပဲျဖစ္သြားတယ္။ ေခတ္ဦးကို အရမ္းလုပ္ခဲ့ေတာ့ အိမ္ရဲ႕အဆူကို အျမဲခံရတယ္။ ဆံပင္ဆိုရင္လည္း ပန္႔ေကကို နားရြက္နားကေန ညႇပ္ခ်ပစ္လိုက္ၿပီး နားရြက္တစ္ဖက္မွာ နားေပါက္ ၅ေပါက္စီ ေဖာက္ၿပီး၊ ေအာက္ဆံုးက စိန္နားကပ္အႀကီးႀကီး၊ တျဖည္းျဖည္းအေပၚကိုတက္သြားၿပီး အေပၚဆံုးမွာ စိန္နားကပ္ေသးေသးေလး ျဖစ္သြားတာ။ နားကပ္ေတြေပၚေအာင္ဆိုၿပီးေတာ့ ပန္႔ေကကို ေယာက်္ားေတြေဒါက္ကို ျဖတ္ခ်သလိုမ်ဳိး နားရြက္အတိုင္း ၀ိုက္ျဖတ္ခ်ပစ္လိုက္ၿပီး ထိပ္မွာဆံပင္ေတြေထာင္လိုက္တာ။ အဲဒီပံုနဲ႔ ေပြလီဆိုတဲ့ စီးရီးကက္ဆက္ကာဗာကို ဓာတ္ပံုခြာနီးနဲ႔ ႐ိုက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီလိုဖက္ရွင္တစ္ေခတ္ လုပ္ခဲ့ေသးတယ္။