Primary tabs

လုပ္ငန္းခြင္တြင္း ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေစဖို႔ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ အခ်က္ ၁၂ ခ်က္

ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕စိတ္ပိုင္းနဲ႔ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုသာ ဂ႐ုစိုက္ေပးခဲ့မယ္ဆိုရင္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈရေစဖို႔ ဆိုတာ သိပ္လြယ္ကူတဲ့အရာလို႔ သတင္းအခ်က္အလက္နဲ႔ နည္းပညာဝန္ေဆာင္မႈေတြကိုေပးတဲ့ Officevibe ကုမၸဏီရဲ႕ Director of Content အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သူ Jacob Shriar ကေတာ့ ဆိုထားပါတယ္။ 
 
ေဆာင္းပါးရွင္ရဲ႕ အဆိုအရ တခ်ဳိ႕ေသာ ကုမၸဏီေတြက ေဒၚလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္္အက်ခံၿပီးေတာ့ employee engagement နဲ႔ အဲ့ဒီ employee engagement တိုးတက္လာေစဖို႔ဆိုၿပီး ေလ့လာမႈေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ျပဳလုပ္ခဲ့ေပမဲ့ သိပ္
အမ်ားႀကီးေတာ့ ေျပာင္းလဲမႈေတြ မရွိခဲ့ပါဘူးတဲ့။ Employee Engagement ဆိုတာကေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြဟာ မိမိရဲ႕ ကုမၸဏီ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ပါဝင္ေနတဲ့ အဖြ႕ဲအစည္းရဲ႕ တန္ဖိုးထားမႈေတြနဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကို အမွန္တကယ္သိရွိၿပီး ရည္မွန္းခ်က္ကို ေရာက္ရွိေအာင္ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ တက္ႂကြလႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္လိုျခင္းဆိုၿပီး အဓိပၸာယ္ဖြင့္လို႔ ရမယ္ထင္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈ တိုးတက္လာေစဖို႔ လိုက္နာရမယ့္ အခ်က္ေတြပါဝင္တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြကလည္း ရာေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနခဲ့ၾကေပမဲ့ ဝန္ထမ္းေတြကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ကထက္ ပိုၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္လာတယ္ဆိုၿပီး မရွိၾကတာကေတာ့ သိပ္ေတာ့လည္း အဓိပၸာယ္ မရွိလွပါဘူး။ 
 
Jacob Shriar ကေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြကို ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ရမယ့္ အရာေတြက တကယ္ေတာ့ သိပ္ကိုလြယ္ကူၿပီး အမ်ားအားျဖင့္လည္း လြတ္လပ္မႈရွိတယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လုပ္ရတာထက္စာရင္ေတာ့ ေျပာတာက ပိုၿပီးလြယ္ကူတာေပါ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အေမရိကန္ အေျခစိုက္ စြမ္းေဆာင္မႈ စီမံခန္႔ခြဲေရးဆိုင္ရာ အတိုင္ပင္ခံ ကုမၸဏီျဖစ္တဲ့ Gallup ရဲ႕အဆိုအရ ကမၻာတစ္ဝန္းမွာ ၁၃ ရာခိုင္းႏႈန္းေသာ လူေတြကသာ အလုပ္မွာ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရွိၾကပါသတဲ့။  တစ္ႏွစ္စီတိုင္းမွာ ဝန္္ထမ္းေတြရဲ႕ engagement ေရခ်ိန္က နည္းနည္းစီ တိုးတက္လာတယ္ဆိုရင္ေတာင္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ မႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အတက္ဇယားကုို ျပတယ္လို႔ဘဲ ဆိုရမွာေပါ့။ အတက္ဇယားရဲ႕ နံပါတ္စဥ္ေတြ ပိုၿပီးျမင့္တက္ဖို႔လည္း သိသာတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈမ်ဳိးလိုအပ္ေနပါသတဲ့။ 
 
လုပ္ငန္းခြင္တြင္း ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ တိုးတက္ေစႏုိင္ပါသလဲ။ 
ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အေကာင္းဆံုးလုပ္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ အရာတစ္ခုကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကို သိရွိနားလည္ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့အျပင္ သူတစ္ပါးရဲ႕ ခံစားခ်က္အေပၚမွာ စာနာနားလည္မႈရွိကာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံတတ္တဲ့ Emotional Intelligence ကို တိုးတက္ေစျခင္းဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ကိုယ္က EI ကိုသာ ေကာင္းေကာင္းတိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္္ခဲ့ၿပီဆုိရင္ အရင္ကထက္ ပိုၿပီးေတာ့ ကိုယ္စားဝင္ေရာက္ ခံစားေပးတယ္လာမယ္၊ ေမတၱာထားတတ္လာမယ္၊ ေက်းဇူးတင္တတ္လာ မယ့္အျပင္ ကိုယ့္ရဲ႕အဖြဲ႕ကိုလည္း ပုိၿပီးေတာ့ တန္ဖိုးထားတတ္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 
ဆက္လက္ ေဖာ္ျပသြားမွာေတြကေတာ့ Jacob Shrair ေျပာထားတဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ဝန္ထမ္းေတြ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ပိုၿပီးေတာ့ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္လာေစ ရန္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မယ့္ အရာ ၁၂ မ်ဳိးဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 
 
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြက လက္ေတြ႕ဆန္ရပါမယ္။
ဝန္ထမ္းအမ်ားစုရဲ႕ စိတ္ဖိစီးမႈ၊ ေသာကနဲ႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ ေလ်ာ့ပါးလာရျခင္းတို႔ရဲ႕ အရင္းအျမစ္ကေတာ့ ကိုယ္ပါဝင္ေနတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ လက္ေတြ႕မက်တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးရွင္တို႔အဖြဲ႔ရဲ႕ State of Employee Engagement ဆိုတဲ့ သုေတသနစာတမ္းမွာ ဝန္ထမ္း ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းက သူတို႔ရဲ႕အလုပ္ဟာ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ဘဝအေပၚမွာ ထိခိုက္နစ္နာမႈေတြ ရွိေနေစတာကို သတိျပဳမိၾက ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္။ 
ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ဆိုရင္ ဝန္ထမ္းေတြဟာ အပိုအလုပ္ေတြ လုပ္ေနရတယ္ ဒါမွမဟုတ္ ရွိသမွ်အကုန္ မၿပီးႏိုင္မစီးႏုိင္ လုပ္ေနရတယ္ဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္မ်ဳိး မရရွိေစဖို႔က ကိုယ့္ရဲ႕ တာဝန္ပါဘဲ။ ဝန္ထမ္းေတြမွာ အဲ့ဒီလိုအျဖစ္မ်ဳိး ႀကံဳေတြ႕ေနရတယ္ဆုိရင္ေတာင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားဖို႔အတြက္ သတၱိရွိခ်င္မွ ရွိပါလိမ့္မယ္။ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ေတြအေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြကို ကိုင္တြယ္ရတာက ခက္ခဲေကာင္း ခက္ခဲပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒါေတြထက္ အဖြဲ႔
အစည္းရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြက သိပ္ကိုျမင့္မားေနတယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕အဖြဲ႕နဲ႔ ပြင့္လင္း႐ိုးသားတဲ့ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္မႈေတြ ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ ေၾကာက္ရြံ႕မႈေတြကို ဖယ္ရွားဖို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးႀကိဳးစားၿပီး အဲ့ဒါကို ျပႆနာ
တစ္ခုအျဖစ္ ယူဆတယ္ဆိုရင္လည္း အဆင္ေျပတဲ့အေၾကာင္း သိေနေစဖို႔ လိုအပ္ပါေသးတယ္။  
အလုပ္လုပ္တဲ့အေပၚမွာ အသိအမွတ္ျပဳေပးပါ။ 
ဝန္ထမ္းေတြကို နားလည္မႈေပးျခင္းဟာ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈ တိုးတက္ေစဖို႔အတြက္ အလြယ္ကူဆံုးနဲ႔ ကုန္က်မႈ အသက္သာဆံုး နည္းလမ္းတစ္ခုပါဘဲ။ လုပ္ငန္းကို ဦးေဆာင္တဲ့သူအေနနဲ႔ လိုအပ္တာတစ္ခုကေတာ့ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဘာေတြျဖစ္ေနလဲဆိုတာကို ပိုၿပီး သတိထားေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ပါဘဲ။ အေစာပိုင္းက ေဖာ္ျပခဲ့သလိုမ်ဳိး ကိုယ့္ရဲ႕စိိတ္ပိိုင္းဆိုင္ရာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈနဲ႔ သူတစ္ပါးအေပၚ ခံစားနားလည္မႈေတြ တိုးတက္လာေစျခင္းျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႕အဖြဲ႕ လုပ္ေဆာင္ေနတာေတြကို ပိုၿပီး နားလည္လာေစမယ့္အျပင္ ပိုၿပီးေတာ့လည္း သတိျပဳမိလာေစဖို႔ ကူညီေပးပါတယ္္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေလ့လာမႈအရ ေတြ႕ရတာကေတာ့ ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ ဝန္ထမ္းေတြက သူတို႔ဟာ သင့္ေတာ္တဲ့ ခ်ီးျမႇင့္ေျမာက္စားမႈကို မရရွိၾကဘူးလို႔ ခံစားေနၾကရပါတယ္။ ဒါဟာ တကယ္ေတာ့ လုပ္ငန္းကို ေခါင္းေဆာင္ေနတဲ့သူေတြအတြက္ သူတို႔ရဲ႕ ဝန္ထမ္းေတြကို သူတို႔အလုပ္အေပၚမွာ ဂုဏ္ယူတတ္လာေအာင္ ျပဳလုပ္ဖို႔အတြက္ အခြင့္အလမ္းေကာင္းတစ္ခုပါဘဲ။ ဝန္ထမ္းေတြအေပၚ အသိအမွတ္ျပဳမႈကို ျပသေပးဖို႔အတြက္ နည္းလမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ (ေဘာနပ္(စ) ေပးျခင္းဆိုတာက အရင္ကတည္းက အသံုးလာခဲ့ၾကတဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။) 
 
ေရရွည္အတြက္ ရည္မွန္းခ်က္ထားေပးပါ။ 
ေရတိုအတြက္သာ စဥ္းစားတာ ဒါမွမဟုတ္ ေအာင္ျမင္မႈကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္လိုခ်င္တာေတြက လုပ္ငန္္းအတြက္ ဆိုးရြားေစ႐ံုသာမက ဝန္ထမ္းေတြကိုလည္း စိတ္ထိခိုက္ ပ်က္ျပားေစပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္ တက္ႂကြလႈပ္ရွားမႈ ရရွိေစဖို႔ဆိုရင္ သူတို႔ဟာလည္း အထက္လူႀကီးေတြ ျမင္ထားသလို ေရရွည္အတြက္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြ ရွိဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီလိုရွိျခင္းက တာဝန္တစ္ရပ္ကို ေဆာင္ရြက္ဖို႔နဲ႔ ကိုယ္လုပ္ေဆာင္ေနမႈအေပၚမွာ တန္ဖိုးထားေလးစားစိတ္ကို ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကုိယ္တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ရတဲ့ တာဝန္တစ္ရပ္ဆိုတာဟာ ေရရွည္အတြက္ လုပ္ေဆာင္ရတာျဖစ္လို႔ ဝန္ထမ္းေတြ အေနနဲ႔လည္း စိတ္လႈပ္ရွားခံစားမႈကို ရရွိႏုိင္ပါတယ္။ အခုခ်ိန္ကစလို႔ ေနာင္ ၁၀ ႏွစ္အၾကာမွာ ကိုယ့္ရဲ႕အဖြဲ႕အစည္းကို ဘယ္လိုပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္ေစခ်င္ပါသလဲ ဆိုတာကို ဝန္ထမ္းေတြကို ေမးၾကည့္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ေစပါဦး။ သူတို႔ေတြ စဥ္းစားလို႔ရရွိလာတဲ့ အေျဖေတြအေပၚ မူတည္ၿပီး အဖြဲ႕တစ္ခုအေနနဲ႔ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုၾကည့္လိုက္မယ္ဆုိရင္ အဲ့ဒီေဆြးေႏြးမႈ ရလဒ္က ဝန္ထမ္းေတြကို ဘယ္ေလာက္ေတာင္ တက္ႂကြလႈပ္ရွားလာေစသလဲဆိုတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ 
 
ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္မႈကို ျဖစ္သင့္တာထက္ ပိုၿပီးေတာ့ ျပဳလုပ္ေပးပါ။ 
အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္မႈ အမ်ားႀကီးရွိေနျခင္းေလာက္ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ မရွိေၾကာင္းကိုလည္း သတိရေပးပါ။ အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္မႈ မရွိျခင္းက လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ ထိခိုက္မႈေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေစျခင္းရဲ႕ အရင္းအျမစ္ပါဘဲ။ ဒါက 
ဘာကိုဆိုလိုသလဲဆိုရင္ ကိုယ္က ျဖစ္သင့္တယ္လို႔ ထင္ထားတာထက္ကို ပိုၿပီးေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္မႈေတြ မ်ားမ်ားျပဳလုပ္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အသိပညာ ဗဟုသုတရိွျခင္းကလည္း စြမ္းအားတစ္မ်ဳိးပါဘဲ။ ေနာက္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ ဝန္ထမ္းအေပၚ ကိုယ္တတ္ႏုိင္သမွ် လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာေပးတာမ်ဳိး ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ အျပန္အလွန္ ပြင့္လင္း႐ိုးသားစြာ ဆက္ဆံတတ္တဲ့ အေလ့အထမ်ဳိးကို လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ဖန္တီးသင့္ပါတယ္။ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရၿပီး သက္ေသာင့္သက္သာရွိတဲ့ ခံစားမႈနဲ႔  အဖြဲ႕အစည္းထဲက ဘယ္သူနဲ႔ ဘယ္အေၾကာင္းအရာကိုမဆို ေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းဟာ ေအာင္ျမင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုရဲ႕ အဓိက ေသာ့ခ်က္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ 
 
ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ စိတ္ပုိင္းနဲ႔ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကို ဂ႐ုစိုက္ေပးပါ။ 
ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ စိတ္ပိုင္းနဲ႔ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြအေပၚမွာ ဂ႐ုတစိုက္ရွိေၾကာင္း ျပသေပးျခင္းဟာ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈရရွိေစဖို႔ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းေတြထဲက တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းနဲ႔ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းဆိုၿပီး ႏွစ္ခုခြဲျခားလု႔ိ ရပါတယ္။ စိတ္ပုိင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းဆိုတာကိုေတာ့ မၾကာခဏဆိုသလို ေမ့ထားမိတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုအေနနဲ႔ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္မႈရွိျခင္းကို အေလးထားဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြဆီမွာ အလြန္အမင္း စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ရွင္သန္မႈအတြက္ ထိတ္လန္႔မႈေတြ ရွိမေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ကိုယ့္အဖြဲဲ႕ရဲ႕ အစီအစဥ္ေတြ၊ အခ်ိန္ဇယားေတြနဲ႕ လုိက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေစၿပီး ကိုယ္က သူတို႔ကုိ ယံုၾကည္တယ္ဆိုတာကို ျပသေပးပါ။ ေနာက္ၿပီး ကိုယ္ဘာေတြကူညီႏုိင္သလဲဆိုတာကို သိဖို႔အတြက္ မၾကာခဏ ေတြ႔ဆံုေပးပါ။ 
 
႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းဆိုတဲ့ အေပၚမွာ အေလးထား ဂ႐ုစိုက္ေပးတာက ကိုယ့္အတြက္ ဘာမွထူးျခားၿပီး ကုန္က်တာမ်ဳိးမရွိေပမယ့္ ႀကီးမားတဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူးေတြကို ရရွိႏုိင္ေစ ပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြက က်န္းမာေရး ေလ့က်င့္႐ံုေတြမွာ မန္ဘာဝင္တဲ့အခါ ကိုယ့္အေနနဲ႔ ကုန္က်စရိတ္ရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းကို ထည့္ဝင္ေပးျခင္း၊ ရံုးမွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အသီးအႏွံေတြ ထားရွိေပးျခင္း ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား အားကစားေတြမွာ ဝန္ထမ္းေတြပါဝင္လာေစဖို႔ ကူညီဆြဲေဆာင္ေပးျခင္းေတြဟာ ဝန္ထမ္းေတြအေပၚ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ ဂ႐ုစိုက္ပါတယ္ဆိုတာ ျပသတဲ့ နည္းလမ္းေကာင္းေတြဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 
သင္ယူမႈေတြ ရွိေနေစဖို႕ အခြင့္အလမ္းေတြ ကမ္းလွမ္းေပးပါ။
တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြ ျမင့္တက္လာျခင္းဟာ ကုမၸဏီ ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြ တစ္ၿပိဳင္တည္းတိုးတက္ၿပီး ရည္မွန္းခ်က္ကို ေရာက္ရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ အေရးအႀကီးဆံုးအခ်က္ဘဲဆိုတာ ျငင္းလို႔မရႏုိင္ ပါဘူး။ ဝန္ထမ္းေတြက သင္ယူေလ့လာမႈေတြ ရပ္တန္႔သြားတဲ့အခါ အေျပာင္းအလဲဆိုတာမရွိေတာ့ဘဲ ပ်င္းရိလာပါမယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ လႈံေဆာ္မႈေတြကို ရရွိႏုိင္တဲ့ေနရာကို ရွာၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုအျဖစ္မ်ဳိးကိုေတာ့ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေလ့လာသင္ယူႏုိင္ဖို႔အတြက္ အစီအစဥ္ေတြ ထားရွိေပးျခင္းျဖင့္ ရပ္တန္႔ႏုိင္ပါတယ္္။ အဲ့ဒီလို ေဆာင္ရြက္ေပးတာေၾကာင့္လည္း ဝန္ထမ္းေတြက ကုိယ့္ကိုပိုၿပီးေတာ့ ခ်စ္ခင္လာပါလိမ့္မယ္။ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးခ်င္းစီကို သူတို႔ သင္ယူတက္ေျမာက္လိုတဲ့ သင္တန္းေတြအတြက္ အသံုးျပဳဖို႔ ေငြေၾကးေပးအပ္ျခင္းဆိုတာေလးကိုလည္း စိတ္ကူးၾကည့္ပါ။ ဒါကလည္းဘဲ ဝန္ထမ္းေတြအေပၚ ကိုယ္က ဂ႐ုစိုက္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပသႏုိင္တဲ့ နည္းလမ္းဘဲ မဟုတ္ပါလား။ ပိုၿပီးေတာ့ အေရးႀကီးတာက အဲ့ဒီလို သင္ယူေလ့လာႏုိင္ေစဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ေပးႏုိင္ေစဖို႔လည္း ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ဝန္ထမ္းေတြကို ရက္သတၱပတ္ေတြမွာ နာရီ ၆၀ ထက္ပိုၿပီး အလုပ္လုပ္ဖို႔ မေမွ်ာ္လင့္ပါနဲ႔၊ ေလ့က်င့္သင္ၾကားဖို႔အတြက္ တခ်ဳိ႕အခ်ိန္ေတြလည္း ထားရွိပါေစဦး။ 
 
အေကာင္းအဆိုး ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြကို ဆက္တိုက္တုန္႔ျပန္ေပးပါ။
အေကာင္းအဆိုး ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြ ေပးရျခင္းက ခက္ခဲေကာင္း ခက္ခဲႏုိင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မန္ေနဂ်ာ အမ်ားစုဟာ သူတို႔ရဲ႕ အဖြဲ႕ကို အေကာင္းအဆိုး ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြေပးဖို႔ ေရွာင္ရွားေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဝန္ထမ္းေတြကေတာ့ အဲ့ဒီလို ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြကို သိပ္ၿပီးေတာ့ ၾကားသိခ်င္ၾကပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြဟာ  အေကာင္းအဆိုး ထင္ျမင္ယူဆခ်က္တစ္နည္း သံုးသပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔  ကြဲကြဲျပားျပား သိရွိလိုပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ေတြးထင္ထားသေလာက္နီးပါးကို အကဲလည္း ဆတ္ပါတယ္္။ ကိုယ့္ရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္ေတြဟာ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းေတြျဖစ္ဖို႔ မလိုပါဘူး။ ကိုယ္က နားလည္မႈေပးၿပီး ႐ိုးသားတယ္ဆိုရင္ ဝန္ထမ္းေတြကလည္း ကိုယ့္အေပၚမွာ တေလးတစားရွိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ အဖြဲ႕ထဲက အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးခ်င္းစီကို တစ္လခ်င္းစီအတြက္ အခ်ိန္ဇယားေရးဆြဲၿပီး သံုးသပ္ခ်က္ေတြကို ပံုမွန္ေပးႏုိင္ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ယူပါ။ ေနာက္ၿပီး တစ္သီးတစ္သန္႔ ေတြ႕ဆံုေျပာၾကားတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ သြားရင္ဟန္လြဲ ဒါမွမဟုတ္ အလုပ္လုပ္ေနရင္းကေန စကားစျမည္ေျပာဆုိရင္း ကိုယ့္ရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္ေတြကို ေျပာၾကားဖို႔ အေျခအေန ဖန္တီးေပးပါ။
 
Engagement ကိုလည္း မၾကာခဏ တိုင္းတာေပးပါ
ဝန္ထမ္းေတြကို သူတို႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက engagement ေရခ်ိန္အေပၚ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ ဂ႐ုစိုက္သလဲဆိုတာကို ျပသေပးျခင္းဟာ လုပ္္ငန္းခြင္အတြင္း ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈ တိုးလာေစဖို႔အတြက္ နည္းလမ္းေကာင္းပါဘဲ။ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ အလုံးစံုေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထားေတြကို စစ္တမ္းေကာက္တာျဖစ္ေစ  ဒါမွမဟုတ္ အျခားေသာ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စစ္တမ္းေကာက္ယူမႈ ျပဳလုပ္တာဘဲ ျဖစ္ေစ အဓိကေသာ့ခ်က္ကေတာ့ အဲ့ဒါကို မၾက ခဏဆိုသလို လုပ္ေဆာင္ေပးဖို႔ပါဘဲ။ ႏွစ္စဥ္ စစ္တမ္းေကာက္ယူျခင္းဆိုတာဟာ တကယ္ေတာ့ ဘာကုိမွ တိတိက်က် ဆံုးျဖတ္လို႔ရတာမ်ဳိး မဟုတ္ ပါဘူး။ ကိုယ့္ကုမၸဏီရဲ႕ အေလ့အထတစ္ခု တိုးတက္ေစဖို႔ဆိုရင္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ေဆာင္ရြက္တတ္ျခင္းနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေျပာင္းလြယ္ျပင္လြယ္ ရွိေစျခင္းကို ပိုၿပီးေတာ့ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
 
ရာထူးခံစားခြင့္ေတြ အေပၚမွာ သိပ္ၿပီးေတာ့ အေလးေပးေဆာင္ရြက္တာမ်ိဳး မလုပ္မိေစပါနဲ႔။ 
Gallup ရဲ႕ သိပၸံပညာရွင္ Jim Harter နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာေတာ့ ဘယ္လိုရာထူးခံစားခြင့္ ဆိုတာမ်ဳိးက သိပ္ေတာ့လည္း အေရးပါလွတာ မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္းေျပာထားဖူူးပါတယ္။  ရာထူးခံစားမႈေတြဟာ တစ္ခါတရံမွာေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြကို ေပ်ာ္ရႊင္အဆင္ေျပမႈေတြ ရရွိေစတယ္ဆိုေပ မဲ့ ဝန္ထမ္းေတြကို ထြက္မသြားေစဖို႔ ထိန္းထားႏုိင္တာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ရာထူးနဲ႔ ခံစားခြင့္တို႔ဆိုတာဟာ ေရြးခ်ယ္လို႕ရတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ပါဘဲ။ ဒါေပမဲ့ ရာထူးအေဆာင္အေယာင္ေတြ အေပၚမွာ သိပ္အမ်ားႀကီး အာရံုစုိက္ဖို႔ေတာ့ မလုိအပ္ပါဘူး။ သတိျပဳစရာတစ္ခုလည္း ထပ္ၿပီးေတာ့ ရွိေနပါေသးတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အဆိုအရေတာ့ ရာထူးအေဆာင္အေယာင္ဆုိတာက ကြဲျပားမႈတစ္ခုေတာ့ ျဖစ္ေစပါတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့့ ေျပာင္းလြယ္ျပင္ လြယ္၊ တိုးလြယ္ေလ်ာ့လြယ္တဲ့ အခ်ိန္ရွိျခင္းပါဘဲ။ ဝန္ထမ္းေတြက အဲ့ဒီအခ်က္ကို ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အခ်ိန္ဇယားေတြထဲက တခ်ဳိ႕ေသာ ကိစၥေတြကို ကိုယ္တိုင္ေျပာင္းလို႔ ျပင္လို႔ရတဲ့အထိ အလုပ္ရွင္ ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္းေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈကို ရရွိထားတယ္လို႔ ခံစားရတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ 
လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္မႈေတြရွိ ေနေစဖို႔ ဂ႐ုျပဳေပးပါ။
လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာေတာ့ သူငယ္ခ်င္း ေတြလို ရင္းႏွီးခင္မင္ဖို႔အတြက္ ဖိအားေပးဖို႔ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီလို ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာေစမယ့္ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုေတာ့ ဖန္တီးလို႔ရပါတယ္။ အဖြဲ႕သားေတြ အားလံုး ေန႔လယ္စာအတူစားၾကတာ၊ အဖြဲ႕လိုက္ စီမံကိန္းေတြ ေဆာင္ရြက္တာ ဒါမွမဟုတ္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ကိစၥရပ္ေတြ ေဆာင္ရြက္တာတို႔လုိ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို စီစဥ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ေစဖို႔အတြက္ အခြင့္အလမ္းေတြကို ကူညီဖန္တီးေပးႏုိင္ပါတယ္။ အျခားေသာအရာေတြထက္ တစ္ေန႔တာရဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ တစ္ဦးဦးနဲ႔ ေရာက္တတ္ရာရာေျပာဆိုကာ ခဏတာမွ် အနားယူၾကျခင္းကို လုပ္ငန္းကို ဦးေဆာင္သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔လည္း ျဖစ္ေစခ်င္တယ္၊ ကိစၥမရွိဘူး အဆင္ေျပတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း သိေစဖိို႔ပါဘဲ။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ရင္းႏွီး ခ်စ္ခင္ျခင္းကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ခင္ခင္မင္မင္ရွိဖို႔က ကိုယ့္ရဲ႕ တာဝန္လည္းျဖစ္ပါတယ္။
 
ရွင္းလင္းတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ခ်ျပေပးပါ။ 
လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈတိုးတက္လာေစမယ့္ နည္းလမ္းေကာင္းတစ္ခုကေတာ့ အနာဂတ္မွာ ျဖစ္လာမယ့္အရာတခ်ဳိ႕ကို ေမွ်ာ္္မွန္းၾကည့္႐ႈ႕ခြင့္ေပးျခင္းဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝန္ထမ္းအတြက္ ေရရွည္အစီအစဥ္ေတြမွာ အကူအညီေတြ
ေပးျခင္းျဖင့္ သူတို႔ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈေတြမွာ ကိုယ္ကလည္း ပါဝင္မႈရွိေၾကာင္း ျပသေပးပါ။ ၿပီးေတာ့ ေရရွည္အေနနဲ႔ သူတို႔နဲ႔အတူ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ ဆႏၵရွိေၾကာင္း ျပသေပးပါ။ လမ္းညႊန္ျပသမႈ ေပးျခင္းဟာ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ ေတာ့့ သိပ္ကို ေကာင္းမြန္ေစၿပီး လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္မႈေတြ ရရွိေစဖို႔ ပ်ဳိးေထာင္ရာလည္း ေရာက္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ အလုပ္မ်ားမ်ား လုပ္ႏုိင္ေလ သူတို႔ရဲ႕ အသက္ေမြး မႈလုပ္ငန္းနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို မွန္းဆသိရွိႏုိင္တာေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းေတြဟာလည္း အလုပ္ကိုလာရတဲ့ ေန႔ရက္ေတြတုိင္းမွာ ပိုၿပီးေတာ့ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ရေလဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 
 
ဝန္ထမ္းေတြကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာေပး ေပးပါ။ 
ဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေစဖို႔ဆိုရင္ သူတို႔ဟာ ထိန္းခ်ဳပ္ခံေနရတယ္လို႔ မခံစားေနဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ သူတို႔မွာ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္၊ သူတို႔ ဂုဏ္ယူရမယ့္ အံ့အားသင့္ဖြယ္ရာ အလုပ္ေတြကို လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္တယ္ဆိုၿပီး ခံစားမိဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္တခ်ိဳ႕ ေပးအပ္ျခင္းဆိုတာက ကိုယ့္ရဲ႕ ဝန္ထမ္းေတြကို ယံုၾကည္ေပးျခင္းပါဘဲ။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ခြင့္ ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ သူတို႔ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အရာေတြအေပၚမွာ သူတို႔ကိုယ္တုိင္ဘဲ ဆံုးျဖတ္ခြင့္ေပးၿပီး ကုိယ္ကေတာ့ သူတို႔ကို ထိန္းညႇိတည့္မတ္ေပးတဲ့ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္နဲ႔သာ ရွိသင့္ပါတယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ သူတို႔ကို လမ္းညႊန္ျပသေပးၿပီး သူတို႔လမ္းကိုေတာ့ သူတို႔ဘာသာ ေလွ်ာက္ခြင့္ေပးလိုက္ပါ။ 
ျခံဳငံုေျပာဆိုရမယ္ဆိုရင္ အရာအားလံုးရဲ႕ အေျခခံကေတာ့ ယံုၾကည္မႈပါဘဲ။ ဒါက သိပ္ကိုအေရးပါတဲ့အရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့့ အရာအားလံုးကို ယံုၾကည္မႈကေန အေျခခံၿပီးေတာ့ ျပဳလုပ္ရမွာ ျဖစ္လို႔ပါ။ ယံုၾကည္မႈဆိုတဲ့အရာ မပါဘဲနဲ႔ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ ဒါမွမဟုတ္ တာဝန္ယူမႈေတြကို ေပးအပ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူးဆိုတာ ေျပာၾကားရင္း ႏႈတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္။
Ref: 12 Proven Strategies To Increase Job Satisfaction
By Jacob Shria